Backpack tips - Inspiratie Rond de wereld ticket

Backpack tips - Inspiratie Rond de wereld ticket Als je hebt besloten om een reis rond de wereld te gaan maken met een backpack op je rug, moet je gaan beslissen welke landen je wilt gaan bezoeken. Een lastige keuze! Er zijn immers veel leuke landen die je kunt gaan bezoeken. Wat voor landen zijn erg in trek bij backpackers, en wat voor landen en steden kun je erg leuk met elkaar combineren?

Rond de wereld

Als je een wereldreis wilt boeken dan zou je eens goed moeten nadenken om de optie Round the World iets voor je is. Als je meer dan twee continenten aandoet tijdens de reis is dit vaak de voordeligste optie. Backpackers kiezen hier dus dan ook vaak voor. Je kunt met zo een ticket reizen met een luchtvaartmaatschappij en de maatschappijen eromheen die samen een alliantie vormen. Zorg dat je bij een grote maatschappij een ticket boekt, zodat je meer mogelijkheden hebt om op bepaalde plaatsen te komen. Het hang echter volledig af van je eigen wensen en eisen die je stelt aan de reis welke alliantie het meest geschikt is voor je. Het grote voordeel is dat het visum vaak automatisch door het reisbureau waar je bij hebt geboekt wordt geregeld.

Inspiratie

Hier volgen een aantal voorbeelden van bekende Round-the-world reizen met daarbij de voordelen. De vluchten gaan allemaal via London, omdat dit in bijna alle gevallen het goedkoopste is.

Voorbeeld 1: Cultuur snuiven in Oceanië en Azië

Steden: Amsterdam London Singapore Sydney Auckland Singapore (over land naar Bangkok) London Amsterdam
Werelddelen: Europa, Oceanië en Azië
Prijsindicatie: vanaf 1900 euro
Tijd: Trek hier minstens 5 maanden voor uit
Voordelen: Je ziet het beste van Oceanië en je hebt de mogelijkheid om zowel in Australië en Nieuw-Zeeland een auto te kopen/huren en het land in te trekken. Daarnaast zie je ook een deel van Azië en is het een uitdaging om van Singapore naar Bangkok te reizen via Maleisië. Deze reis heeft van alles wat; verschillende culturen, dieren, temperaturen en reismogelijkheden in de landen. Een echte backpackersreis. Valt ook te combineren met Fiji en de Cook eilandengroep.Op de heenweg is een stopover in Singapore aan te raden van een aantal dagen.

Voorbeeld 2: Over de wereld hoppen

Steden: Amsterdam London Hongkong Auckland Los Angeles- Amsterdam
Werelddelen: Europa, Amerika, Azië en Oceanië.
Prijsindicatie: vanaf 1500 euro
Tijd: Minimaal 3 maanden.
Voordelen: Je ziet direct een hoop van de wereld. De wereldstad Hongkong is een mooie stop tussen London en Auckland. Zo duurt de vliegreis niet heel lang en is hij perfect opgebroken. Nadeel is dat je de omgeving van Hongkong niet goed kunt bekijken, omdat je volgende doel in Nieuw-Zeeland ligt. In Nieuw-Zeeland kun je een auto huren en daarmee de beiden eilanden bekijken. Vanaf Auckland is het slechts twaalf uur vliegen naar de populaire bestemming Los Angeles, daar waar je eventueel ook een auto kunt huren om het land wat beter te zien. Deze reis kun je als backpackersreis doen, maar ook als je wat meer van de wereld wilt zien. Backpackers kunnen eventueel werken in Nieuw-Zeeland, het meest geschikte land.

Voorbeeld 3: Richting het Westen

Steden: Amsterdam London Lima Mexico City Los Angeles Honolulu Bangkok Nairobi Amsterdam.
Werelddelen: Europa, Noord- Zuid- Amerika,Afrika, Oceanië en Azie.
Prijsindicatie: vanaf 2000 euro.
Tijd: minimaal 6 maanden.
Voordelen: Deze reis combineert verschillende boeiende culturen. Je zult op safari gaan in Afrika tot het pittige eten in Bangkok. Je ziet bijna alle werelddelen. Deze reis is minder geschikt voor een beginnende backpacker. Je betaald al veel voor je vliegticket vergeleken met de andere reizen en het werken in de landen die je aandoet zal toch wat moeilijker gaan. Je ziet wel meer cultuur en zult meer culinair bezig zijn dan bij de andere reizen. Een droomreis waar je de tijd voor moet nemen.

Voorbeeld 4: Ideale werkvakantie in Australië

Steden: Amsterdam London Singapore Perth (over land naar) Sydney London Amsterdam.
Werelddelen: Europa, Azië en Oceanië
Prijsindicatie: vanaf 1100 euro
Tijd: minimaal 6 maanden, werkvakantie.
Voordelen: De ideale optie voor de beginnende backpacker. Je doet boeiende plaatsen aan. Een stopover in Singapore op de heenreis is aan te raden om de vliegreis even op te breken. Vlieg aan op Perth en begin daar met werk zoeken en een auto te regelen. Perth is relatief gezien makkelijker om te beginnen met backpacken en werk zoeken. Vooral in het zomerseizoen zijn er volop mogelijkheden. Vanaf Perth reis je met een auto of openbaar vervoer het land door, al werkend, richting Sydney. Je komt via de Australische Outback, de Great Ocean Road en plaatsen als Adelaide en Melbourne.

Voorbeeld 5: Het zuidelijk halfrond

Steden: Amsterdam London Kaapstad Johannesburg Sydney Christchurch Santiago Punta Arenas Buenos Aires Rio de Janeiro London.
Prijsindicatie: vanaf 2600 euro
Tijd: een jaar
Voordelen: Het is de duurste optie van dit artikel, maar je krijgt wel waar voor je geld. Dit is voor de beginnende backpacker ook nog een optie omdat je langs een aantal steden komt waar je eventueel nog kunt werken ook. Van de safari in Afrika tot de Jetset in London. Een diverse reis waar je zeker een jaar zoet mee bent. Je ziet zo bijna alle landen op het zuidelijk halfrond en dat kunnen niet veel mensen je nazeggen.

Tips

  • Wil je een auto huren in Nieuw-Zeeland? Vlieg dan op Auckland aan. Wellington heeft géén depots van auto verhuurbedrijven als Wicked Campervan. Auckland en Christchurch wel. Dit scheelt je een flinke som geld.
  • Kies een route die bij je past en lees je goed in.
  • De heenreis kan lang duren, breek deze op door een stopover te maken van een aantal dagen onderweg.
  • Wil je onderweg gaan werken, kies dan voor de landen in Oceanië, waar de Working Holiday normaal is.
  • Ga je naar Oceanië toe dan kun je er voor kiezen om naar Fiji te reizen. Dit wordt vaak als extra geboden bij het ticket

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Een backpack voor een lange reis kopenEen backpack voor een lange reis kopenAls je gaat backpacken of gewoon op wereldreis besluit te gaan dan is het verstandig om een goede rugzak oftewel backpac…
Backpacken - Tips & TrucsBackpacken is een lowbudget manier van reizen. Met een rugzak liftend de wereld over is vooral populair onder jongeren e…
Backpack tips - Ticket boekenBackpack tips - Ticket boekenZodra je een keuze hebt kunnen maken tussen alle landen om te gaan backpacken kun je de reis gaan boeken. Er worden vers…
Welke backpack is geschikt voor mijn reis?Welke backpack is geschikt voor mijn reis?Leuk! Je bent een reis aan het plannen waarbij je tussen meerdere landen, steden of natuurparken gaat reizen. Een goede,…

Backpack tips - Auto kopen in SydneyBackpack tips - Auto kopen in SydneyAls je in Australië aan het backpacken bent dan is het geweldig om over eigen vervoer te beschikken. In Sydney kun je op…
Backpack tips - Bestemming kiezenBackpack tips - Bestemming kiezenJe hebt besloten om na je studie te gaan reizen of om je werk te onderbreken voor een sabbatical en te gaan backpacken.…

Reageer op het artikel "Backpack tips - Inspiratie Rond de wereld ticket"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: Juli 2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Backpacken
Schrijf mee!