InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Vakantie: op reis naar Ibiza

Vakantie: op reis naar Ibiza

Vakantie: op reis naar Ibiza Ibiza is op het moment één van de meest populaire vakantiebestemmingen. Duizenden jongeren vliegen jaarlijks naar het Spaanse eiland Ibiza om hun vakantie daar door te brengen. Dit doen zij door middel van feesten en uitgaan. Ibiza draagt ook wel de naam het 'witte eiland'. Dit komt door de speciale architectuur. Het eiland werd aantrekkelijk in de jaren zestig onder vakantiegangers. Toen was het nog vooral de stad van de hippies. Ibiza staat vandaag de dag bekend vanwege haar onvermoeibare uitgaansleven. Dit vindt plaats in met name Ibiza-Stad, maar ook in de plaatsen Figueretas, Playa d'en Bossa en San Antonio. Ook de liefhebbers van terrasjes kunnen terecht op het Spaanse vakantie-eiland.

Stranden van Ibiza

In totaal heeft Ibiza 18 kilometer strand. Het zijn veelal drukbezochte stranden met veel “coole” strandclubs. Volgens sommigen de beste van Europa. Aan de andere kant zijn er ook veel mooie, minder toeristische, stranden. De stranden zijn over het algemeen lang en erg breed. Ze staan bekend om het fijne witte zand. Het water is schoon en helder en de gemiddelde watertemperatuur is zomers ongeveer 25 graden.

Bezienswaardigheden

Er zijn een flink aantal bezienswaardigheden op Ibiza voor de mensen voor wie ook van cultuur houden. Ten eerste is er Barrio de la Penya y de la Bomba. Dit is het meest bekende stukje van de stad. Dit is het centrum van de stad Ibiza. Een tweede plek die zeker bezoekt moet worden is Dalt Vila, het historische centrum van Ibiza. Deze plek ligt boven op een heuvel en wordt door de stadsmuren ingesloten. Hier zijn ook verschillende monumenten te bezichtigen. Een laatste plek die zeker moet worden bezocht is het Archeologisch museum. Hier zijn voorwerpen van de prehistorie tot de 16e eeuw te bezichtigen.

Eten op Ibiza

Spanjaarden staan er om bekend te houden van eten. Ze doen dit vaak buiten de deur. Het is dus geen verrassing om te zeggen dat er op Ibiza vele restaurantjes en cafés zijn. De restaurants zijn de hele dag open en hebben vaak een internationale menukaart. Ook zijn er veel typisch Spaanse restaurants. Ook voor de Nederlanders die echt niet zonder de eigen bekende kost kunnen is er geen reden tot zorg. Ibiza kent een aantal Nederlandse en Belgische snackbars waar ook een patat met een frikandel speciaal kan worden geboekt.

Vliegen

Ibiza is per vliegtuig goed bereikbaar. Ibiza Airport heeft het van oktober tot mei heel rustig, maar daarna breekt de vakantiegekte uit en wordt het druk. Er zijn verschillende maatschappijen die erg goedkoop op Ibiza vliegen. Dit zijn onder andere Air Berlin, Germanwings en ThomasCook.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Vakantie: op reis naar Ibiza"

Reactie

Micheal, 10-02-2010 12:07 #1
Ibiza is echt hét vakantie-eiland. je kan er feesten, lekker cocktails drinken en je kater uitslapen op het strand. Zelf ben ik er met 6 vrienden geweest een half jaar geleden en het was supergezellig.ik zou direct weer teruggaan. We zijn nu al weer opnieuw onze vakantie aan het plannen naar Ibiza. Vroeger ben ik ook in Salou, Lloret del Mar en Cherssonisos geweest, maar in Ibiza is alles groter en is het publiek ook wat ouder. Dit geeft een leukere sfeer, minder opgefokt. Voor een compleet overzicht van informatie over Ibiza is Ibiza Vakanties een duidelijke site. Wij zijn afgelopen jaar geweest in San Antoni, het Engelse gedeelte van Ibiza. Dit jaar willen we naar Ibiza stad, waar een meer internationaal publiek komt. Vooral El Divino in de haven, waar we niet aan zijn toegekomen staat op ons lijstje. Graag hoor ik van anderen wat hun ervaringen zijn met Ibiza.En wie weet, zie ik je daar nog wel :-)

Infoteur: Simcha
Laatste update: 15-11-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Reacties: 1
Schrijf mee!