InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Thailand als vakantieland

Thailand als vakantieland

Thailand als vakantieland Een vakantiebestemming welke de laatste jaren in populariteit is toegenomen, is ongetwijfeld Thailand. Het aantal reizen wat wordt aangeboden naar Thailand breidt zich steeds verder uit. De meeste reisbureaus en reisorganisaties hebben wel één of meerdere reizen naar Thailand op het programma staan

Geschiedenis

Sinds het midden van de 14e eeuw is Thailand al een koninkrijk. Tot 1939 heette het land Siam. Thailand is het enigste land in Zuidoost Azië, wat nooit bezet of onder controle gebracht is door een Europees land

Geografie

Thailand ligt ingeklemd tussen Birma, Laos en Cambodja terwijl het land in het zuiden aan Maleisië grenst. Het land is 514.000 km2 groot dat is bijna 12,5 keer de oppervalkte van Nederland. De lengte van de grens met de gezamenlijke buurlanden bedraagt 4863 km., daarnaast heeft het land een kustlijn van 3219 km. Het hoogste punt van Thailand wordt gevormd door Doi Inthanon met een hoogte van 2.576 m boven de zeespiegel.

Bevolking

Er wonen ruim 65 miljoen mensen in Thailand. 21% van de bevolking is jonger dan 15 jaar. De gemiddelde leeftijd van de Thai is 33 jaar en de gemiddelde levensverwachting ligt op 73 jaar. Bijna 95% van de bevolking belijdt het Boedisme.

Economie

Het toerisme is de klap van de Tsunami eind 2004 al weer te boven gekomen. De economie in Thailand is gebaseerd op een groot aantal peilers. Ondanks het feit dat de helft van de werkende bevolking zijn brood verdiend met de landbouw, rijst, cassave (tapioca), rubber, graan, suiker, kokosnoten, en sojabonen, is de industrie welke met name op de export is gericht een factor van betekenis. Thailand is de op één na grootste producent van wolfraam en de op twee na grootste tin leverancier ter wereld.

Transport

Thailand beschikt over 106 vliegvelden, waarvan er 65 geschikt zijn voor grotere vliegtuigen. De totale lengte van het spoor bedraagt ruim 4000 km., terwijl het aantal verharde wegen een totale lengte heeft van 57.000 km. Ook beschikt het land over 4000 km aan bevaarbare waterwegen. De havens van Thailand bevinden zich in Bangkok, Laem Chabang, Prachuap Port, en Si Racha.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Thailand als vakantieland"

Infoteur: Costaric
Gepubliceerd: 12-07-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!