InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Hotel Albert II te Oostende

Hotel Albert II te Oostende

Hotel Albert II is een stijlvol en aantrekkelijke hotel, gelegen aan een vier sterren locatie, ongeveer 20 meter van de Markt met diverse bars en restaurants en op 200 meter van het strand.

Geschiedenis van Hotel Albert

1850-1860

Start van de bouw van het "Hotel Des Flandres" aan de Vlaanderenstraat in Oostende. Het hotel vormt één van de belangrijkste hotels in het centrum van Oostende. Het hotel heeft een centrale poort naar de ruime binnenplaats met stallen achteraan.

1891

Men start met de bouw van een nieuw hotel, Hotel Leopold II of het huidige Hotel George V, ook op de Vlaanderenstraat met een winkelgalerij en cafés. Het hotel Leopold II, zoals weergegeven op het schilderij "Muziek in de Vlaanderenstraat" (1891) van de bekende Oostendse schilder James Ensor, herneemt de vroegere centrale ingang.

1928

Uitbreiding van het Galerie Leopold II aan de Christinastraat, waar een appartementsgebouw werd neergeplaatst (Christinastraat 24-28) in Art Deco stijl.

1945

De architect A.J. Vanden Berghe (Brussel) vervangt de glazen kap door een koepel van glastegels in opdracht van de NV Oostende Littoral.

1946-1953

De winkels werden gerenoveerd volgens de trends in die periode, door de architect AJ Vanden Berghe.

2008

Overname van het voormalige hotel George V van de heer Didier De Weerdt en de heer Pascal De Gryse. Het hotel is volledig gerenoveerd en de naam veranderde in Hotel Albert II Oostende.

Faciliteiten en diensten

Hotel Albert II heeft 90 kamers. Inchecken kan vanaf 15u00. Uitchecken is verplicht om 11u00. Alle kamers hebben televisie, een bureau, een kluis, koffie & thee faciliteiten, een telefoon, een volledig uitgeruste badkamer met bad of douche en een toilet. De "Comfort" kamers zijn groter en de "jacuzzi" suites hebben ook een jacuzzi en een broekenpers. Er is gratis Wifi in de gezellige bar en in de receptie ruimte. Er is eveneens een gratis sauna en fitness voor de sportievelingen. Hotel Albert II is 100% rookvrij en 24uur op 24 open. De kamerprijzen zijn vanaf 65 euro.

Een ontbijtbuffet wordt geserveerd tussen 07:00 en 10:30 uur. U kunt een drankje nuttigen in de gezellige bar van het hotel tot middernacht. Er is geen restaurant in het hotel maar Oostende biedt goede plaatsen en restaurants waar u kunt genieten van een heerlijk diner.

Om de hoek van het hotel is een parkeergarage voorzien maar deze kost 13 euro voor 24 uur. Ongeveer 10 minuten wandelen vanaf het Hotel Albert II, is er eveneens gratis parkeergelegenheid voorzien. In het hoogseizoen kunnen de gratis parkeerplaatsen wel volzet zijn.

Bekende attracties in Oostende zijn het Leopoldpark, de Vistrap (openlucht vismarkt) waar u reeds vroeg in de ochtend verse vis kan kopen, de Koninklijke Gaanderijen en het beroemde Kursaal (concert gebouw) op de Albert I promenade. De meeste winkels in het centrum zijn ook open op zondag.

Beoordelingen van het Hotel Albert II

Positieve beoordelingen

  • Het hotel is in het centrum gelegen, ideaal voor shoppers.
  • Huisdieren zijn toegelaten mits het betalen van een toeslag.
  • Het personeel is klantvriendelijk.
  • Je bent snel bij het strand.

Negatieve beoordelingen

  • Slechte parkeergelegenheid die kostelijk is.
  • Verouderd hotel. Heeft dringend een opfrisbeurt nodig.
  • De sanitaire voorzieningen kunnen properder.
Gerelateerde artikelen
Datum uitbetaling Albert Heijn - Uitbetaaldata 2012Datum uitbetaling Albert Heijn - Uitbetaaldata 2012Albert Heijn betaalt al haar medewerkers tegelijkertijd uit. Heb je een (bij)baan bij Albert Heijn? Lees hieronder wanne…
Hotels in Amsterdam: kleinste, grootste, duurste, low budgetHotels in Amsterdam: kleinste, grootste, duurste, low budgetHotels in Amsterdam! De kleinste, grootste, duurste en low budget hotels in Amsterdam. Amsterdam is de hoofdstad van Ned…
Het palmares van Niels AlbertHet palmares van Niels AlbertAlbert is ongetwijfeld de beste veldrijder van zijn generatie en lijkt de gedoodverfde opvolger van gouwgenoot en veldri…
Albert Heijn: Salaris uitbetalingen 2012 + PersoneelskortingAlbert Heijn: Salaris uitbetalingen 2012 + PersoneelskortingHeb je een (bij)baan bij Albert Heijn? Ben je benieuwd wat de betaaldata van je salaris zijn? Kijk dan in het onderstaan…
Veldrijden seizoen 2009-2010In oktober is het veldritseizoen weer van start gegaan. Hieronder vindt u de uitslagen en klassementen van de drie belan…

Reageer op het artikel "Hotel Albert II te Oostende"

Infoteur: Raphaella
Gepubliceerd: 14-11-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Schrijf mee!