InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Bezienswaardigheden > Loro Parque op Tenerife: Orca Ocean, Planet Penguin & meer!

Loro Parque op Tenerife: Orca Ocean, Planet Penguin & meer!

Loro Parque op Tenerife: Orca Ocean, Planet Penguin & meer! In het noorden van het Canarische Eiland Tenerife is het dierenpark Loro Parque gelegen, bij de plaats Puerto de la Cruz. Het park staat bekend om de grote collectie papegaaien, maar heeft nog veel meer te bieden.

De ingang

Loro Parque heeft een prachtige Thaise ingang naar het park. Het bevat zes houten huisjes die zijn afgewerkt met bladgoud. Via een vlonder over een grote vijver met grote Koi karpers loop je verder het park in.

Papegaaien

Loro Parque begon oorspronkelijk als een papegaaien park in 1972, opgericht door Wolfgang Kiessling. Ondertussen biedt het park veel meer, maar de papegaaien blijven een belangrijk onderdeel. Het park heeft de grootste en meest diverse collectie papegaaien ter wereld. In het park is een baby station te bezoeken, waar jonge papegaaien opgroeien. Ook is er een papegaaien show te zien.

Pinguïns - Planet Penguin

Loro Parque heeft een indrukwekkend gebouw waarin de pinguïn verblijven zich bevinden. Via een tunnel met ijs op de muren komen bezoekers bij het gedeelte waarin een stukje van Antarctica is nagemaakt voor pinguïns. Via een loopband worden bezoekers langs het rondvormige verblijf geleid. Dagelijks wordt er twaalf ton sneeuw geproduceerd. Er wordt zelfs rekening gehouden met de lichte en donkere periodes in de zomer en winter van Antarctica.

Orka’s - Orca Ocean

In 2006 werd een gloednieuw verblijf geopend voor vier orka’s die uit de Verenigde Staten naar Loro Parque werden verhuisd. De orka’s kwamen uit SeaWorld parken in Texas en Florida. Het orka verblijf heeft een diepte van acht tot twaalf meter. Er zijn drie ruime bassins en een speciaal medisch bassin met een beweegbare bodem. Het complex bevat 22 miljoen liter water dat uit zee wordt gepompt. In 2010 werd baby orka Adán geboren en in 2011 is orka Morgan uit het Dolfinarium Harderwijk naar dit park verhuisd. Dagelijks worden een aantal shows gegeven met de orka’s.

Tuimelaar dolfijnen

De dolfijnen leven in een showbassin van ongeveer 20 bij 40 meter lang en hebben ook toegang tot enkele bassins achter de schermen. Elke dag worden een aantal shows gegeven. De tuimelaars leven in een sociale groep met meerdere mannetjes en vrouwtjes.

Californische Zeeleeuwen

Dagelijks wordt meerdere malen een zeeleeuwen show opgevoerd bij het showbassin van de zeeleeuwen. Het bassin heeft een glazen wand zodat de zeeleeuwen ook onderwater te zien zijn. Elders in het park zijn meer zeeleeuwen te bezichtigen die niet me doen in de show.

Apen

Het park heeft meerdere soorten apen in de collectie, verdeeld over een aantal verblijven. Er zijn twee soorten mensapen te zien, de gorilla en de chimpansee. De gorillagroep is een bijzondere groep, omdat deze is samengesteld uit enkel mannelijke dieren. Andere apensoorten in dit park zijn roodhandtamarins en zwartoorpenseelaapjes.

Katachtigen: Tijgers & Jaguar

Naast het showbassin van de tuimelaar dolfijnen bevindt zich het tijger verblijf. Dit verblijf is mooi aangekleed en biedt de tijgers de mogelijkheid om te zwemmen. Er leven hier twee tijgers, waaronder één witte tijger. Ook de jaguars hebben een mooi aangekleed verblijf. Bezoekers kunnen de dieren van dichtbij bekijken door een glaswand.

Reptielen: Alligators, Galapagosreuzenschildpadden & leguanen

Verspreid over het park zijn enkele soorten reptielen te zien. Alligators en leguanen kunnen van dichtbij gezien worden door een glaswand, die bij de alligators zowel zicht boven als onderwater biedt. Bezoekers kunnen rondom het verblijf van de reuzenschildpadden lopen. Deze dieren kunnen tot wel twee meter lang worden.

Aquarium

Ondergronds is een groot aquarium te bezichtigen met zeven gethematiseerde verblijven. Het haaienverblijf bevat 850.000 liter en via een tunnel kunnen bezoekers door dit verblijf lopen.

Bezoekersinformatie

Loro Parque is het hele jaar geopend van 8:30 tot 18:45. Volwassenen betalen 33 euro toegang, Kinderen van 6 tot 12 jaar moeten 22 euro betalen en onder de 6 jaar is de toegang gratis. Ook is het mogelijk om een abonnement te kopen waar het park een jaar lang mee bezocht kan worden.
© 2011 - 2019 Sunicro, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De geredde orka MorganDe geredde orka MorganIn juni 2010 gebeurde iets ongewoons, er werd een orka gezien in de Waddenzee, die later de naam Morgan kreeg. Ze werd g…
De dood van orkatrainer MartínezDe dood van orkatrainer Martínez24 december 2009: De vriendin van orkatrainer Alexis Martinez wordt gebeld dat er een incident met een orka in het zeedi…
Whale Watchen op Tenerife (Spanje)Whale Watchen op Tenerife (Spanje)Op het Canarische Eiland Tenerife is van alles te doen voor toeristen, waaronder een tocht op zee om walvissen en dolfij…
Playa de las Americas - TenerifeInformatie over de badplaats in het zuiden van tenerife, Playa de Las Americas. De mogelijkheden in de plaats zelf en ex…
Orka Morgan: Ons meest recente handelswaar?Orka Morgan: Ons meest recente handelswaar?Wie heeft er niet van gehoord: De zieke Orka Morgan die werd gevangen in de Waddenzee en behandeld in dolfinarium Harder…

Reageer op het artikel "Loro Parque op Tenerife: Orca Ocean, Planet Penguin & meer!"

Infoteur: Sunicro
Laatste update: 04-12-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Schrijf mee!