InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Bezienswaardigheden > De stad Valencia

De stad Valencia

Valencia heeft 86 musea en veel kunstgalerieën. De Spaanse stad is ook beroemd om zijn torens en de prachtige kathedraal.

Valencia's musea en kathedraal

Tot de helft van de 19e eeuw was Valencia een ommuurde stad, er zijn nog twee poorten van over: de massieve Torres de Quart en de elegante Torres de Serranos. Ze zijn ongeveer 300 jaar als gevangenis gebruikt. Bij droog weer kunt u ze beklimmen.

La Lonja de la Seda

La Lonja de la Seda, de zijdebeurs, is een prachtig voorbeeld van laat gotische bouwkunst. Het is door UNESCO uitgeroepen tot werelderfgoed. Er wordt geen zijde meer verhandeld, u kunt de enorme handelszaal bezichtigen. In de toren werden vroeger de handelaren die hun schulden niet konden betalen opgesloten.

Het beroemde Ciudad de Las Artes y de las Ciencas

Aan de rand van de stad ligt Museo de las Ciencia Principe Felipe is een wetenschapsmuseum dat een onderdeel is van het futuristische Ciudad de Las Artes y de las Ciencas van de architect Santago Calavatra. Zowel de gebouwen als het museum zijn het bezichtigen waard, voor zowel jong als oud. Hier is ook een groot en modern operagebouw, een museum over technologie, een bioscoop met lasershows en imax-films en Parque Oceanografico, het grootste aquarium van Europa. U krijgt er veel informatie over het zeeleven van duizenden zeedieren.

U kunt dineren in het restaurant terwijl de vissen om u heen zwemmen, dit is echt een bijzondere belevenis.

De kathedraal

De bouw van La Seu, de kathedraal van Valencia is begonnen in de 13e eeuw en afgerond in 1482. De drie toegangen zijn gebouwd in drie bouwstijlen, romaans, gotisch en barok. Er zijn twee grote religieuze schilderingen van Goya te zien. In het museum ligt de Heilige Graal, volgens de legende is dit de stenen drinkbeker die Jezus tijdens het laatste avondmaal gebruikte. In de kathedraal hangt ook de gotische toren van Miguelete een van de honderd klokkentorens van Valencia.

Museo Sant Pius V

Ook bijzonder interessant is onder andere het Museo Sant Pius V, een van de mooiste musea buiten Madrid of Museo Nacional de Céramica, met een keramiekcollectie uit Valencia en de rest van Spanje. Istituto Valenciano de Arte Moderno (IVAM) is tevens één van de drie beste musea voor moderne kunst van Spanje.

Andere bezienswaardigheden in Valencia

Op de plaza de Ayuntamiento staan een aantal gebouwen uit de 19e en begin 20e eeuw. Voor een liefhebber van architectuur zijn zowel het stadhuis als het postkantoor en het gebouw van de Banco de Valencia de moeite waard.

El Carmen, de oudste volkswijk van Valencia met zijn smalle straatjes, statige gebouwen, Romeinse en Moorse ruïnes is ook zeker een bezoek waard. U vindt er nu voornamelijk gezellige restaurantjes en barretjes.

Lees verder

© 2009 - 2019 Cc01, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Lladro porseleinLladro porseleinLladro, het mooie Spaanse porselein is afkomstig uit de Spaanse stad Valencia waar ook het gelijknamige museum staat.
Brno in Moravië, TsjechiëBrno in Moravië, TsjechiëNa Praag is Brno de grootste stad van Tsjechië. De stad ligt in Moravië, het oostelijk deel van Tsjechië. In Moravië vin…
Uitstapjes in BarcelonaBarcelona is een geweldige stad om naar toe te gaan. Het is een stad met veel verschillende uitstapjes. Waar moet je zek…
Bronnen en referenties
  • Referenties: La Lonja, Plaza de Mercado , werkdagen van 10.00 tot 14.00 zondags tot 15.00, maandags dicht, Gatis entree.
  • Las Ciencia, Avenida autopista de la Saler, no. 7, Elke dag van 10.00 tot 19.00 toegang 7,50

Reageer op het artikel "De stad Valencia"

Infoteur: Cc01
Gepubliceerd: 18-05-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Special: Valencia
Schrijf mee!