Villa Augustus in Dordrecht

Als je eens een bijzonder weekendje weg wil, dan is het wellicht een leuk idee om eens een bezoek te brengen aan Villa Augustus. Dit is een hotel in een watertoren, er zit een hele geschiedenis aan vast en Villa Augustus heeft een prachtige tuin en niet te vergeten een goed restaurant waar gebruik wordt gemaakt van producten uit eigen tuin. Lees dus snel verder om meer te weten te komen over dit prachtige stukje in Dordrecht. In 1882 werd in Dordrecht de eerste watertoren gebouwd. De watertoren is 33 meter hoog en heeft een waterreservoir van 500 kubieke meter. In de watertoren waren toen al enkele kamers die bedoeld waren voor het personeel van het waterleidingbedrijf. Sinds 2007 is de watertoren en het naastgelegen pompgebouw in gebruik genomen als hotel restaurant onder de naam Villa Augustus. Rond de watertoren is een moestuin aangelegd. Het restaurant maakt gebruik van seizoensgebonden maaltijden van de oogst uit eigen tuin.

Villa Augustus bevindt zich op 15 minuten loopafstand van het centrum van Dordrecht. In het centrum van Dordrecht is erg veel te zien en te doen. Je kan er heel goed winkelen, elke laatste zondag van de maand is er ook koopzondag. Daarnaast is het een aanrader om het zogeheten rondje Dordt te lopen. Hier ga je door de hele binnenstad van Dordrecht en kom je op de mooiste plekken. Dordrecht kent een rijke geschiedenis en heeft mooie monumenten en hofjes.

Hotel

Het hotel is ook zeker een bezoekje waard. Alle hotelkamers zijn verschillend. Er zijn tuinkamers, torenkamers en er is zelfs een lantaarnkamer (waarin je een prachtig panorama hebt over Dordrecht) en er is ook een geheime tuinkamer. De prijzen van het hotel zijn vanaf 125,-, maar je bent zeker van een bijzondere ervaring. Veel kamers hebben een uitzicht op het Wantij, dit is prachtig en zeker met de zonsondergang. Dan zie je een hele andere kant van de grote stad. Als bovenin de toren verblijft dan kan je bij helder weer zelfs de Euromast van Rotterdam zien.

Zalen

Het hotel beschikt ook over zalen. Daar kan vergaderd worden of je kan er ook een feestje of jubileum vieren. Je hebt de Wantijzaal of de Moestuinzaal die erg mooi ingericht zijn. In de zomermaanden heb je de Limonaia. Dit is een kas. In de winter overwinteren hier de citroenbomen.

Restaurant

Het restaurant bevindt zich in het oude pompgebouw en in het restaurant zie je nog steeds delen hiervan terug. Heel bijzonder. Met mooi weer kun je lekker genieten op het terras. De menukaart is altijd erg verrassend en voor ieder wat wils. De producten waarmee wordt gewerkt zijn voornamelijk biologisch.

Tuin

De tuin is onwijs populair bij veel mensen. Het is ook heel mooi om te zien. Allerlei groenten, fruit en mooie bloemen kan je er bewonderen. De tuin wordt ook weleens het hart van Villa Augustus genoemd. Niet alleen omdat de tuin in het midden ligt, maar ook omdat alles wordt gebruikt voor het restaurant. Groenten en fruit. Zo vers op je bord.

Markt

De markt is de winkel van Villa Augustus. Hier vind je allerlei bijzondere dingen voor in je huis, maar ook boeken, kaarten en nog veel meer. In de markt bevindt zich ook de bakkerij. Hier kun je de befaamde cheesecake kopen, je kan hem natuurlijk ook in het restaurant bestellen. Ze verkopen in de markt ook brood, koekjes en andere lekkernijen, maar je vindt er ook een groente- en fruitafdeling met tal van bijzondere producten.

Trouwlocatie

Villa Augustus is ook een prachtige locatie om te trouwen. Je kan er een feestje geven, maar ook prachtige trouwfoto's maken natuurlijk lekker eten met je gasten.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • http://www.kennisbankherbestemming.nu/projecten/villa-augustus-dordrecht

Reageer op het artikel "Villa Augustus in Dordrecht"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 03-10-2013
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Schrijf mee!