InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Bezienswaardigheden > São Paulo: bezienswaardigheden en activiteiten

São Paulo: bezienswaardigheden en activiteiten

De miljoenenstad van Brazilië en grootste stad van Zuid-Amerika staat al jaren bekend als een snelgroeiend metropool en belangrijke zakenstad: São Paulo is helemaal hip. Toch hebben mensen al snel een angstig gevoel wanneer zij denken aan het drukke verkeer en de enorme wolkenkrabbers. Maar São Paulo kan niet worden weggecijferd als toeristische stad. Zo zijn er talloze bezienswaardigheden en verveel jij je in deze metropool voor geen seconde.

Basis informatie

  • Stad: São Paulo
  • Land: Brazilië
  • Taal: Portugees
  • Aantal inwoners: 11.316.149
  • Gesticht in: 1554
  • Klimaat: subtropisch

Bezienswaardigheden

Ibirapuera Park

São Paulo’s bekendste en grootste park is het Ibirapuera Park, gelegen in de wijk Vila Mariana. Zo bevinden zich hier veel meren waar in gevaren kan worden en zijn er meerdere joggingspaden aangelegd voor de sportieve bezoekers. De Braziliaanse architect Oscar Niemeyer ontwierp er een planetarium en een musea.

Adres:
Avenida Pedro Alvares Cabral
Vila Mariana, São Paulo
Openingstijden: 5.00 tot 24.00 uur

Metropolitan Cathedral

Aan de Praça da Sé, een rustig plein in het centrum van de stad, bevindt zich het neogotische kathedraal waar maar liefst 8.000 mensen in passen. Zo zijn er in het kathedraal gebrandschilderde ramen met tropische afbeeldingen van o.a. koffiebonen.

Adres:
Praça da Sé, São Paulo
1238-908
Openingstijden: 7.00 tot 19.00 uur

São Paulo Zoo

De São Paulo Zoo met maar liefst 3.000 diersoorten bevindt zich in de buitenwijk van Congonhas. Het is een van de grootste dierentuinen ter wereld. In de dierentuin vind je ook botanische tuinen en een tropisch wandelpad.

Adres:
4241, Avenida Miguel Stéfano,
Água Funda, São Paulo 04301-905
Openingstijden: dinsdag t/m zondag van 9.00 tot 17.00 uur

Activiteiten

Altino Arantes-gebouw

De Paulista versie van de Empire State Building bevindt zich in het centrum van het financiële district. Het Altino Arantes gebouw is eigendom van de Banespa Bank en heeft op de bovenste verdieping een prachtig uitzicht over de gehele stad.

Adres:
24, Rua João Bricola, São Paulo
Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur

Teatro Municipal

In het centrum van de stad vind je de Teatro Municipal. Dit theater speelt een grote rol in het culturele bestaan van São Paulo. Hier worden onder andere opera’s, balletten en concerten gegeven. Het interieur is een genot voor het oog. Bezoekers kunnen op afspraak een gratis rondleiding krijgen.

Adres:
Praça Ramos de Azevedo,
São Paulo 01037-010
Openingstijden: dinsdag t/m donderdag op afspraak

São Bento-klooster

De 16e-eeuwse kerk in het financiële district van de stad heeft een aangebouwd klooster. In dit benedictijnenklooster zingen de monniken dagelijks bij zonsopgang gregoriaanse liederen.

Adres:
Largo de São Bento, São Paulo
01029-010
Openingstijden: de kerk is geopend op maandag t/m woensdag en vrijdag van 6.00 tot 18.30 uur, op donderdag, zaterdag en zondag van 6.00 tot 12.00 uur en van 16.00 tot 18.30 uur. Het gregoriaanse gezang is op maandag t/m vrijdag om 7.00 uur, op zaterdag om 6.00 uur en op zondag om 10.00 uur.

Musea

Immigration Hotel

Het Immigration Hotel ligt in de buitenwijk Brás. Het hotel is gewijd aan de verschillende immigrantengroepen die aanwezig zijn in de stad. Zo biedt het Immigration Hotel verschillende tentoonstellingen aan en rijden er in het weekend gerestaureerde trams en treinen naartoe.

Adres:
Memorial do Imigrante
1316 Rua Visconde de Parnaíba
São Paulo 03164-300

São Paulo Art Museum

Het São Paulo Art Museum aan de drukke Avenida Paulista stelt verschillende Braziliaanse en Europese meesterwerken van de afgelopen vijf eeuwen tentoon. Naast het modernistische gebouw wordt er elke zondag ook een antiekmarkt gehouden.

Adres:
1578, Avenida Paulista,
São Paulo 01310-200

Pinoteca do Estado

In de wijk Luz bevindt zich de galerie Pinoteca do Estado. Deze galerie in het gerenoveerde gedeelte van de stad stelt kunstwerken tentoon van Braziliaanse kunstenaars uit de 19de- en 20ste eeuw. Het gebouw is helemaal verlicht en heeft ook een terrascafé.

Adres:
2, Jardim da Luz,
Praça da Luz, São Paulo
© 2013 - 2019 Thais-veronica, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wedstrijdschema WK 2014: speelschema en tijdenWedstrijdschema WK 2014: speelschema en tijdenIn juni en juli 2014 vond voor de 20e keer het Wereldkampioenschap (WK) voetbal plaats. Het evenement vond plaats in Bra…
Bronnen en referenties
  • Klm.nl

Reageer op het artikel "São Paulo: bezienswaardigheden en activiteiten"

Infoteur: Thais-veronica
Gepubliceerd: 20-02-2013
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Schrijf mee!