Sarıyer: een stadsdeel van Istanbul

Sarıyer: een stadsdeel van Istanbul Sarıyer is een district dat zich in het Europese gedeelte van Istanbul bevindt. Wat zijn de bezienswaardigheden en uitgaansgelegenheden in Sarıyer?

Bezienswaardigheden in Sarıyer

Het Kasteel van Roemelië is ongetwijfeld dé trekpleister van Sarıyer. Toch zijn er ook andere bezienswaardigheden.

Belgrado Bos
Wijk: Bahçeköy
Het Belgrado Bos (Belgrad Ormanı) is de plek waar de bewoners van Istanbul sporten, hun hond uitlaten en picnicken. Een prachtig bos om te ontspannen!
Ceneviz Kasteel
Wijk: Rumelifeneri
Het Ceneviz Kasteel (Ceneviz Kalesi) wordt ook wel het Yoros Kasteel (Yoros Kalesi) genoemd. Dit kasteel stamt uit de tijd van het Byzantijnse Rijk. Later werd het kasteel overgenomen door de Genuezen. Vandaar dat de Turken het kasteel Ceneviz Kalesi noemen, Ceneviz betekent namelijk “Genua.”
Kasteel van Roemelië
Wijk: Rumeli Hisarı
Het Kasteel van Roemelië (Rumeli Hisarı) werd in 1452 gebouwd in opdracht van Fatih Sultan Mehmet. Een jaar later veroverde deze Ottomaanse Sultan Istanbul. Sinds 1960 is het fort een openluchtmuseum. De wijk Rumeli Hisarı dankt haar naam aan dit fort.
Kilyos
Kilyos is een badplaats in Sarıyer. De plaats wordt ook wel Kumköy genoemd. Dus, ben je in Sarıyer en wil je een middagje zon, zee en strand meemaken? Dan moet je naar Kilyos gaan!

Uitgaansgelegenheden in Sarıyer

Sarıyer staat niet bekend om haar uitgaansgelegenheden, toch is hier best wat te beleven. De wijk Tarabya staat bijvoorbeeld bekend om haar taverna’s en visrestaurants.

Doğatepe
Wijk: Rumeli Hisarı
Doğatepe is een café en restaurant. Hier kan je eten onder het genot van een prachtig uitzicht.
Muamma
Wijk: Rumeli Hisarı
Muamma is een plek waar je op verschillende manieren een leuke avond kunt beleven. Het gebouw bestaat uit 3 verdiepingen. Op de ene verdieping is er live-muziek en karaoke. De andere verdieping doet dienst als bar en restaurant.Op het terras kan je genieten van een mooi uitzicht.
Müzedechanga
Wijk: Emirgan
Müzedechanga is een restaurant dat in het Sakıp Sabancı Museum bevindt. Een bezoekje aan dit restaurant kan je dus prima combineren met een etentje in Müzedechanga.
Palet 3
Wijk: Tarabya
Palet 3 is één van de vele taverna’s in Tarabya. Dikwijls is hier ook live-muziek te beluisteren.

Lees verder

© 2012 - 2020 Dezy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Een stedentrip naar IstanboelIstanboel is een van de grootste steden van de wereld. Het is een geweldige bestemming voor een stedentrip. Waar krijg j…
Op vakantie naar TurkijeTurkije is een erg populair bestemming voor een zonvakantie, het is ook een goedkoop land om te verblijven.
Bezienswaardigheden in Istanboel: Kiz KülesiBezienswaardigheden in Istanboel: Kiz KülesiOp 200 meter van de kust van Üsküdar, Istanboel is een speciale toren op zee te zien. Een toren met een hele interessant…
De Turkse stad Istanbul, wat is er te doen en te zien?De Turkse stad Istanbul, wat is er te doen en te zien?Istanbul is een mooie en oude stad in Turkije. Fascinerend aan Istanbul zijn de vele verschillende culturen die de stad…

Romeinse overblijfselen aan de Moezel: de streek rond TrierRomeinse overblijfselen aan de Moezel: de streek rond TrierRomeinen in Duitsland? Ja hoor! Langs de Moezel zijn er heel wat Romeinse overblijfselen. Trier was zelfs de meest noord…
Üsküdar: een stadsdeel van IstanbulÜsküdar: een stadsdeel van IstanbulÜsküdar is een district dat zich in het Aziatische gedeelte van Istanbul bevindt. Anders dan veel andere districten van…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Sarıyer: een stadsdeel van Istanbul"

Infoteur: Dezy
Gepubliceerd: Juli 2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Special: Istanbul
Schrijf mee!