InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > SeaWorld in de Verenigde Staten

SeaWorld in de Verenigde Staten

Er zijn in Amerika drie SeaWorld pretparken te vinden die vooral bekend staan om hun tuimelaar dolfijnen, beloega’s en orka’s. Naast de zeezoogdieren zijn er veel andere diersoorten te zien en zelfs attracties als achtbanen. De naam SeaWorld zegt het al, een pretpark waarin het leven uit de zee centraal staat. In de SeaWorld parken zijn veel dieren te zien. In elk park worden tuimelaar dolfijnen, orka's en beloega's gehuisvest die erg populair zijn onder de bezoekers. SeaWorld heeft de grootste collectie orka’s in gevangenschap ter wereld. Andere diersoorten die je in SeaWorld kunt tegenkomen zijn zeeleeuwen, zeehonden, ijsberen, walrussen, haaien, pinguïns en schildpadden. Dagelijks worden er meerdere shows gegeven in de parken. De orka show heet ‘One Ocean’ en de tuimelaar show heet ‘Blue Horizon”.

Het is in SeaWorld mogelijk om mee te doen aan interactieve programma’s met de dieren. Zo kunnen bezoekers tegen betaling contact hebben met tuimelaar dolfijnen of beloega’s. Er zijn ook mogelijkheden om een rondleiding te krijgen achter de schermen of te dineren bij de orka's.

Momenteel bestaan er drie SeaWorld parken, maar er is nog een ander SeaWorld park geweest. Dit was SeaWorld Ohio en bestaat ondertussen niet meer. In 2009 werden de SeaWorld parken van Anheuser-Busch verkocht aan the Blackstone Group.
Er is een onderzoeksinstituut aan SeaWorld verbonden. Dit is het Hubbs-SeaWorld Research Institute. SeaWorld heeft een educatieve website waar veel informatie te vinden is over allerlei diersoorten. Deze website heet seaworld.org

SeaWorld Californië

Dit SeaWorld park is in de staat Californië te vinden, in de stad San Diego. SeaWorld Californië was het eerste SeaWorld park en werd op 21 maart 1964 geopend. Ook werd in dit park SeaWorlds eerste orka, genaamd Shamu, gehouden die was gevangen bij Vancouver Island. Deze orka is niet meer in leven, maar haar naam wordt sindsdien als ‘shownaam’ gebruikt voor alle orka’s in SeaWorld. Bijzondere diersoorten in dit park zijn Commerson dolfijnen, Indische grienden en een kruising langsnuit gewone dolfijn x tuimelaar dolfijn.

SeaWorld Florida

Dit SeaWorld park is in de staat Florida te vinden, in de stad Orlando. SeaWorld Florida opende op 15 december 1973 zijn deuren. In SeaWorld Florida heeft de eerste succesvolle geboorte van een orka in gevangenschap plaatsgevonden. Dat was in 1985 toen in SeaWorld Florida orka Katina van Kalina beviel. In 2011 werd ook een opvangcentrum voor dolfijnachtigen geopend bij dit park. Dit opvangcentrum is niet te bezichtigen voor bezoekers van SeaWorld. Een bijzondere diersoort in dit park is de zwarte zwaardwalvis genaamd Jozu. Dit park is in 2010 slecht in het nieuws geweest nadat orka Tilikum zijn trainster had gedood.

SeaWorld Texas

Dit SeaWorld park is in de staat Texas te vinden, in de stad San Antonio. SeaWorld Texas werd op 27 mei 1988 geopend en is daarmee het nieuwste SeaWorld park. Opvallend in dit park is het showbassin van de orka’s, die in vergelijking met de andere SeaWorld parken een andere vorm heeft en overdekt is. Een bijzondere diersoort in dit park zijn de witgestreepte dolfijnen, die hun bassin met een paar beloega's delen. Dit is het enige SeaWorld park dat niet het hele jaar geopend is en in de wintermaanden sluit.
© 2011 - 2019 Sunicro, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "SeaWorld in de Verenigde Staten"

Infoteur: Sunicro
Gepubliceerd: 31-07-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!