InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Bobbejaanland in België

Bobbejaanland in België

Bobbejaanland, een pretpark in België, dicht bij de grens met Nederland: een leuk pretpark voor jong en oud.

Wat is Bobbejaanland?

Bobbejaanland is een pretpark in België, opgericht door Bobbejaan Schoepen in 1961. Bobbejaan Schoepen was een zanger, gitarist, entertainer en acteur, die Bobbejaanland oprichtte om een eigen theater te hebben waar hij kon optreden. Bobbejaanland is inmiddels uitgegroeid tot een attractiepark van formaat. In 2004 werd het park overgenomen door het Spaanse Parques Reunidos. Onlangs is het pretpark verkozen tot beste Belgische pretpark.

Waar vind ik Bobbejaanland?

Bobbejaanland ligt in Kasterlee, bij Lichtaart in België. Dit is niet zo heel ver over de grens met Nederland en vooral voor de zuidelijke Nederlanders goed te doen voor een dagje uit. Een routebeschrijving vind je op de site van Bobbejaanland.

Wat voor attracties vind ik in Bobbejaanland?

Bobbejaanland is een attractiepark voor alle leeftijden. Eer zijn leuke attracties voor de kleintjes maar ook echte "thrillrides" voor de volwassenen met een sterke maag. Bobbejaanland is een echt familiepark.

Attracties voor de hele familie:

  • De Flying Orca
  • Pony Ride
  • Kinderland
  • 4d theater
  • Desperado City
  • El Paso
  • Monorail
  • Convoy trucks
  • Draaimolen
  • Horse Pedalo
  • Reuzenrad

Uitgelicht: Kinderland

Kinderland is erg leuk voor de kleintjes. Kinderen kunnen hier 3 verdiepingen aan speelattracties met o.a. diverse draaimolens vinden. Een bonte, kleurige verzameling die kinderen aanspreekt. Ook wanneer er een regenbuitje mocht vallen tijdens je bezoek fijn dat je ook overdekt terecht kunt.

Waterattracties:

  • Banana Battle (nieuw)
  • Bobby Drop
  • El Rio
  • Indiana River
  • Wildwaterbaan
  • Big Bang
  • Bootvaart

Uitgelicht: Banana Battle

Banana Battle is de nieuwste attractie van Bobbejaanland. Een attractie waarbij je geheid nat wordt. In een bootje ga je de rivier af en het is de bedoeling dat je elkaar bestookt met waterkanonnen. Heerlijk wanneer het warm en zonnig is, maar minder wanneer het buiten koud is, want je raakt echt doorweekt!

Rollercoasters:

  • Bob Express
  • Dream Catcher
  • Okidoki
  • Revolution
  • Speedy Bob
  • Tyfoon

Uitgelicht: Revolution

Revolution is nostalgie ten top. Het is een al wat oudere rollercoaster, waarbij je via een ronde route langzaam in het donker omhoogkruipt, eenmaal boven zoef je met een bloedgang weer naar beneden. Lekker de wind in je haren keihard naar beneden roetjsen. Als je beneden bent wil je nog een keer!

Thrill Rides:

  • Fly Away
  • Mambo Express
  • Sledge Hammer
  • Aztek Express

Uitgelicht: Mambo Express

Mambo Express is een caroussel, maar geen gewone, deze draait met een duizelingwekkende vaart in het rond. Heb je een sterke maag? Dan is dit helemaal jouw ding. Hou je minder van heel hard ronddraaien, dan blijf je beter met beide benen op de grond.

Shows

Ieder jaar heeft Bobbejaanland een aantal shows die je kunt bezoeken. Dit jaar is er o.a. een kindershow en een paardenshow. Kijk voor de actuele shows op de website van Bobbejaanland.

Eten en drinken

In Bobbejaanland kun je op diverse plaatsen etenswaar en dranken kopen. Je kunt terecht bij diverse restaurantjes. Verder heeft Bobbejaanland picknickplekken waar je je zelf meegebrachte lunch kunt nuttigen. Er is een geldautomaat op het plein waar je Bobbejaanland binnenkomt.

Wanneer open?

Bobbejaanland is in 2008 tot 1 september dagelijks geopend, daarna tot november gedeeltelijk. Kijk voor de dagen dat Bobbejaanland open is op de website
Gerelateerde artikelen
Alles over de Rollercoaster Tycoon spellenAlles over de Rollercoaster Tycoon spellenIedereen kent wel de spellen van Rollercoaster Tycoon. Bouw je eigen pretpark en zorg dat je winst maakt. Er zijn inmidd…
Rollercoaster Tycoon 4recensieRollercoaster Tycoon 4Rollercoaster Tycoon 4 is sinds 2014 uit voor mobiele apparaten, waaronder de iPad. Lijkt het spel nog op de eerdere edi…
Snelste achtbanen en Walibi: NederlandIn de wereld een heleboel pretparken, met een enorm aantal achtbanen. Ons kleine landje beschikt ook over een aantal pre…
Spetterpret in DuinrellDuinrell is een pretpark in Wassenaar, met als extra in het pretpark het Tikibad, een attractie op zich.
Land van Toos: themagebied in ToverlandLand van Toos: themagebied in ToverlandHet land van Toos is een themawereld in attractiepark Toverland in Sevenum. Het grootste gedeelte van deze themawereld l…
Bronnen en referenties
  • www.bobbejaanland.be

Reageer op het artikel "Bobbejaanland in België"

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 24-07-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!