InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Wintersport > Goedkoop op Wintersport in Roemenië

Goedkoop op Wintersport in Roemenië

Goedkoop op Wintersport in Roemenië Goedkoop op wintersport dat kan in Roemenië. Roemenië is een van landen waar je echt spotgoedkoop op wintersport kunt. Dit komt door de lage prijzen in Roemenië. Je enige grote kostenpost zal de reis naar Roemenië toe zijn, maar tegenwoordig kun je zeer voordelig naar Roemenië toe vliegen.

Skigebied

In Roemenië is er eigenlijk maar een skigebied waar je goedkoop en tegelijkertijd goed kunt skien. Dit gebied heet Poiana Brasov. Er zijn natuurlijk wel meer skigebieden, maar Poiana Brasov steekt er duidelijk bovenuit.

Poiana Brasov

Dit gebied ligt in het prachtige Karpatengebergte. Bijna 170 kilometer ten noorden van de hoofdstad Boekarest ligt dit erg mooie skigebied. De natuur is er prachtig. De reden dat dit gebied erg geschikt is om te gaan wintersporten is, omdat het erg professioneel is. Het is heel erg gericht op het toerisme en overal is aan gedacht. Het gebied begint op 1021 meter en de top ligt op 1768 meter. Bijna het hele gebied is uitgerust met sneeuwkanonnen. Dit zorgt voor een zekere hoeveelheid sneeuw, zodat er altijd kan wordt geskied. In totaal hebben ze 14 kilometer aan pistes. De langste afdaling die je kunt maken is 2,3 kilometer lang. Naast de pistes voor snowboarders en skiers hebben ze ook nog meer dan 9 kilometer aan loipes voor de langlaufers.

Liften

In het gebied hebben ze vele liften om te zorgen dat je opnieuw van een afdaling kunt genieten. Ten eerste hebben ze sleepliften, hiervan hebben ze er zeven. Van de stoeltjesliften hebben ze er twee. Daarnaast hebben ze ook nog twee gondels, waarmee vele mensen per uur naar boven worden gebracht.

Het kasteel van graaf Dracula

Het gebied ligt in Transylvanië. Dit gebied is natuurlijk erg bekent geworden dankzij de verhalen over graaf Dracula. Het kasteel wat wordt beschouwd als het kasteel van graaf Dracula ligt toevallig niet ver van het skigebied af. Veel wintersporters maken hier gebruik van om een dagje rust te nemen en dit mooie kasteel te bewonderen.

Vliegen naar Boekarest

Als je met het vliegtuig naar je wintersport bestemming toe wilt zul je moeten vliegen naar Boekarest. Er zijn wintersportgebieden die dichter bij Boekarest liggen dan Poiana Brasov, maar zoals al eerder aangegeven is Poiana Brasov kwalitatief erg goed. Je zult dan wel 170 kilometer moeten overbruggen om in dit gebied te komen. Als je een reis boekt naar het gebied zal er waarschijnlijk een busreis na de vlucht volgen. Als je zelf het vervoer naar het skigebied wilt regelen kun je ervoor kiezen om na de vlucht een auto te huren. Het openbaar vervoer in Roemenie is niet op hetzelfde niveau als in Nederland en het is ook zeker niet aan te raden om hiermee 170 kilometer af te leggen. Er zijn speciale busreizen naar het gebied waar je wel gebruik van zou kunnen maken.
© 2008 - 2017 Dribbel, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Goedkoop op Wintersport in Roemenië"

Infoteur: Dribbel
Gepubliceerd: 24-09-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Wintersport
Schrijf mee!