InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Dagje uit naar België waar naar toe?

Dagje uit naar België waar naar toe?

Dagje uit naar België waar naar toe? België is voor de Nederlandse toerist een aantrekkelijke bestemming. Zonder al te ver te hoeven rijden, is het mogelijk om een gezellig dagje uit te plannen bij onze zuiderburen. België heeft een aantal steden welke meer dan de moeite waard zijn om eens te bezichtigen. Om een idee te geven worden er hier een paar uitgelicht.

Antwerpen

Met een aantrekkelijke binnenstad en een ruim centrum is Antwerpen een goed idee voor een dagje uit. Op nauwelijks een uurtje rijden van bijvoorbeeld Rotterdam, waan je je in en andere wereld. De stad heeft vele kunsthistorische bezienswaardigheden. Leuk is ook een rondvaart door de havens, of een bezoek aan de dierentuin in het hartje van de stad. In de directe omgeving van de stad is Brasschaat de moeite waard, het park aldaar is 170 ha groot. Ook Deurne met een kasteel-restaurant, een park van 87 ha. en het folkloristisch museum zijn aan een bezoekje waard. Voor natuurschoon hoef je het niet ver te zoeken, er zijn mooie bossen hei en vennen te vinden bij Schoten, St. Job in ít Goor en Schilde.

Brugge

Dit is één van de mooiste, zoniet de mooiste stad van België. De stad is uniek door zijn vele prachtig bewaard gebleven gebouwen en monumenten. In de directe omgeving van de stad vindt je het natuurreservaat Het Zwin. In en rondom Damme tref je de befaamde palingrestaurants aan. In Jabbeke kun je het aan de expressionistische schilder Constant Permeke gewijde museum bezoeken. Ook de havenplaats Zeebrugge ligt binnen handbereik.

Brussel

De stad van België met internationale allure. Een bezoek aan de Grote Markt is een must bij een bezoek aan deze stad. Bijkomend voordeel is dat je direct in de gezellige binnenstad bent met zijn uitgebreide winkel- en uitgaanscentrum. Brussel herbergt het koninklijk Paleis, de regeringsgebouwen en vele fraaie parken Een bezoekje aan het onlangs vernieuwde Atomium, wat in Brussel staat sinds de wereldtentoonstelling va 1958, is aan te bevelen.

Gent

De stad zelf telt vele bezienswaardigheden, maar ook de omgeving van de stad is de moeite waard. In Deurle is een kunstenaarsmuseum te vinden te midden van de bossen. In Laarne tref je een Middeleeuwse burcht aan en een hallenkerk, bij Lochristi zijn de beroemde bloemenkwekerijen en Dendermonde leent zich bij uitstek voor uitgebreide wandelingen langs de Schelde en Dender.

Voor actuele informatie is het verstandig om in de diverse steden even een bezoekje te brengen aan de balie van de toeristische informatie punten.
© 2008 - 2017 Costaric, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Dagje uit naar België waar naar toe?"

Infoteur: Costaric
Gepubliceerd: 03-07-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!