InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Ontdek Parijs per tour

Ontdek Parijs per tour

Ontdek Parijs per tour Hoe kun je het beste Parijs ontdekken? Bij een bezoek aan Parijs heb je veel opties waar je uit kunt kiezen. De meeste tours zullen je door het historische Parijs leiden. Er zijn tours om toeristen de stad te laten zien, deze tours zijn zowel overdag als bij avond te boeken.

Rondleidingen

Sommige toergidsen bieden de mogelijkheid om je zowel bij het hotel op te pikken als je weer bij je hotel af te zetten. Voor andere tours moet je zelf naar een bepaald startpunt komen. De lengte van de diverse tours in Parijs is afhankelijk van hoeveel tijd je er zelf voor vrij wenst te maken. Er zijn erg veel opties mogelijk. Bijvoorbeeld een city tour van 3 ½ uur met een minibus met gids, de minibus zal je langs de belangrijkste bezienswaardigheden van de stad rijden, zo krijg je een als de gids het verhaal van deze historische plaatsen vertelt een interessante en leerzame ervaring aangeboden. Heb je geen 3 ½ uur tot je beschikking? Dan kun je kiezen uit een tour welke je in een tijdsbestek van zo’n 2 uur langs de belangrijkste plaatsen van de stad brengt. Deze trip is weliswaar korter, maar zeker zo aangenaam.

Combinatie tour

Ben je bereidt om meer dan 2 of 3 uur voor je trip uit te trekken? Wat dacht je dan van een tour langs alle belangrijke bezienswaardigheden van de stad en te eindigen met een lunch op de Eifeltoren. De bus zal je oppikken bij je hotel, maar je zult op eigen gelegenheid terug moeten komen. Je zult de monumenten en gebouwen en de bijbehorende historie leren kennen via je gids en vervolgens eindigen met een lunch op de Eifeltoren. Omdat je hier aankomt nadat je een tour hebt gehad, hoef je niet te wachten bij de lift welke je bij het restaurant zal brengen, en er zal een gedekte tafel op je staan te wachten. Vanaf de Eifeltoren kun je een ansichtkaart naar huis sturen met daarop een op stempel van de Eifeltoren op de postzegel. Zoals gezegd kun je diverse tours boeken, bijvoorbeeld een bezichtiging van de stad met aansluitend een korte boottocht over de Seine. Dit arrangement duurt slechts 2 uur.

Als je er liever een hele dag voor uitrekt dan kun je een combinatie maken van een bezichtiging aan de stad, een lunch en een cruise op de Seine in één pakket. Een minibusje zal je in dat geval ophalen bij het hotel voor een 2 uur durende oriëntatie rit langs de bekende plaatsen in Parijs. Aansluitend neem je een cruise op de rivier. Je zult over de Seine varen in een boot met een glazen dak waarbij je een uitstekend overzicht hebt. Er zal klassieke Franse muziek worden gespeeld zodat je in een relaxte stemming aan boord kunt lunchen. Op de terugvaart naar de Eifeltoren zul je langs het vrijheidsbeeld komen.

Louvre

Heb je belangstelling om het grootste museum ter wereld te bezoeken? Neem dan een tour met gids door het Louvre. Hier kun je o.a. erg veel schilderijen bewonderen vanaf het begin van de 16e eeuw. Het Louvre staat bekend als het paleis van de Koningen van Frankrijk. Het Louvre bevat 800 jaren historie en is gevestigd in 1793.
Gerelateerde artikelen
Een boottocht over de Seine in ParijsTijdens een georganiseerde stedentrip naar Parijs staat er vrijwel altijd een boottocht over de Seine op het programma.…
Parijs – Rondvaart Seine, bustour Eiffeltoren en tipsParijs – Rondvaart Seine, bustour Eiffeltoren en tipsEnkele malen per dag vertrekt er vanuit Amsterdam een snelle trein via Rotterdam en Brussel naar Parijs. De Thalys breng…
Tourheld: Francois Faber, de Grote Vriendelijke ReusDe Luxemburger François Faber (1887-1915) won de Tour de France in 1909. Zijn bijnaam was ‘de Reus Colombes’.
Tourheld: Philippe ThysAls er een ranglijst wordt gemaakt van de beste Belgische wielrenners aller tijden, dan zal iedereen Eddy Merckx op numm…
Tourheld: Lucien Petit-BretonDe Fransman Lucien Petit-Breton was de eerste renner die erin slaagde om twee maal de Tour de France te winnen.

Reageer op het artikel "Ontdek Parijs per tour"

Infoteur: Costaric
Gepubliceerd: 02-06-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!