InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Naaktstranden aan de Costa del Maresme en Costa del Garraf

Naaktstranden aan de Costa del Maresme en Costa del Garraf

Naaktrecreatie is in de provincie Barcelona in de autonome regio Catalonië blootgewoon. Zowel aan de Costa del Maresme als aan de Costa del Garraf vind je naaktstranden. De bekendste naaktstranden zijn die van de badplaats Sitges. De stranden zijn niet alleen geliefd bij de inwoners van Barcelona maar ook bij de Europese homoscene.

Provincie Barcelona

De provincie Barcelona met de gelijknamige hoofdstad maakt deel uit van de autonome regio Catalonië en ligt in het noordoosten van Spanje. De kust langs de Middellandse Zee wordt onderverdeeld in de Costa del Maresme en de Costa del Garraf. De Costa del Maresme vangt aan ten zuiden van de Costa Brava en loopt van de badplaats Malgrat de Mar tot aan de stad Barcelona. Vanaf Barcelona loopt vervolgens de Costa del Garraf verder naar het zuiden tot aan de provincie Tarragona.

Naturisme

Naturisme is een manier van leven in harmonie met de natuur en kenmerkt zich door gemeenschappelijk naakt recreëren om zo zelfrespect, respect voor elkaar, de natuur en het milieu te bevorderen.

De belangen van Spaanse Naturisten wordt behartigt door de Spaanse Naturisten Federatie (Federación Naturista Española) die op haar beurt weer is aangesloten bij de Internationale Naturisten Federatie.

Costa del Maresme

De steile kust van de Costa del Maresme ligt in het noordelijk deel van de provincie Barcelona en is ongeveer 50 kilometer lang. Je vindt hier vooral zandstranden en de bekendste badplaats is Calella, een geliefd vakantieoord voor Noord Europeanen op slechts een half uur rijden van Barcelona.

Naaktstranden aan de Costa del Maresme

El Masnou – Playa de Ponent
Dit naaktstrand ligt tussen het centro comercial Caprabo en de gemeentegrens van Premià vlak bij de brug die over de weg loopt.

Arenys de Mar – Playa de la Musdera
Het naaktstrand wordt met borden aangegeven en bevindt zich tegenover restaurant Hispania aan het eind van de boulevard van Caldetes in de richting van Arenys. Parkeren kun je bij het winkelcentrum.

Sant Pol de Mar – Playa de la Murtra / Playa del Refugi
Het strand ligt aan de carretera N-2 ter hoogte van kilometerpaal 662,4, niet ver van de jachthaven van Arenys. Het strand wordt ook door niet naturisten bezocht. Er is een parkeerplaats, snackbar, douches, kleedhokjes en toiletten. Er staan prullenbakken en het strand wordt schoongemaakt.

Calella – Playa de la Vinyeta
Het naaktstrand ligt tussen Playa la Murtra en Playa de la Roca Grossa

Calella – Cala de les Roques / Cala d’en Pere
Dit naaktstrand ligt vlakbij de vuurtoren aan de weg van Calella naar Sant Pol de Mar aan de N-2 ter hoogte van kilometerpaal 665,9. Parkeren kun je op de parkeerplaats van de Mirador.

Costa del Garraf

Ook aan de Costa del Garraf vind je vooral zandstranden. Ter hoogte van het Garraf gebergte is de kust echter wel rotsig en je vindt hier vooral kleine baaien en grotten. De belangrijkste badplaats is Sitges. Behalve toeristen zijn het ook de inwoners van de stad Barcelona die in het weekend de stranden bevolken. Sitges staat ook goed bekend bij de Europese homoscene.

Naakstranden aan de Costa del Garraf

Barcelona – Playa de la Mar Bella
Het strand ligt voorbij de zeilclub aan het eind van Playa Bogatell. Op Playa Bogatell vind je voorzieningen zoals douches, bars, restaurants en een parkeerplaats.

El Prat de Llobregat – Playa de la Ricarda El Prat de Llobregat
Het naaktstrand ligt in het verlengde van het strand El Prat de Llobregat, ter hoogte van camping Cala Gogo. Het strand wordt bewegwijzerd. Behalve prullenbakken zijn er geen voorzieningen.

Sitges – Playa de l’Home Mort / Playa del Muerto
Het naaktstrand ligt redelijk afgelegen, vlakbij de golfbaan tussen Sitges en Vilanova i la Geltrú. Er is een parkeerplaats, een chiringuito en er worden ligbedden verhuurd. Dit strand wordt door velen gezien als hét homo strand.

Sitges – Cala Morisca
Het naaktstrand ligt in Vallcarca, ten noorden van Sitges aan de weg naar Castelldefels. Er is een parkeerplaats. Dit strand wordt ook door niet naturisten bezocht.

Sitges – Roses / La Resendocada
Een afgelegen 150 meter lang strand. Je kunt hier ligbedden huren, er is een parkeerplaats en kiosk.

Sitges – Playa de las Balmins
Dit strand ligt op 15 minuten lopen vanuit het centrum, voorbij het kerkhof en wordt bezocht door een mix van homo´s en naturisten.

Lees verder

© 2010 - 2017 Zalomeya, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Naaktstranden aan de Costa BravaDe vele badplaatsen aan de Costa Brava in het Spaanse Catalonië zijn populair onder Nederlandse vakantiegangers. In de z…
Naaktstranden aan de Costa TropicalAan de grillige kust van de Costa Tropical in het zuiden van Andalusië bevinden zich prachtige stranden Een aantal van d…
Naaktstranden aan de Costa del SolLiefhebbers van naaktrecreatie kunnen aan de Costa del Sol heerlijk vakantie vieren. De “kust van de zon” met maar liefs…
Naaktstranden aan de Costa AlmeriaEen paradijs voor de naaktrecrant. Dat is de Costa Almería in het zuidoosten van Andalusië. Deze costa heeft een groot a…
Naaktstranden aan de Costa de la LuzAan de Costa de la Luz vind de liefhebber van naaktrecreatie een keur aan naaktstranden. De Costa de la Luz beslaat de k…

Reageer op het artikel "Naaktstranden aan de Costa del Maresme en Costa del Garraf"

Reactie

Leo Drost, 25-11-2013 21:08 #1
Welke camping bij Barcelona-Sitges- kunnen wij met de caravan het best nemen om dicht bij een naaktstrand te staan?

vr.gr.Leo

Infoteur: Zalomeya
Laatste update: 18-08-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Special: Naaktstranden Catalonië
Reacties: 1
Schrijf mee!