InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Wintersport > Wintersport SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Wintersport SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Wintersport SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental Het skigebied Wilder Kaiser Brixental is een gebied wat bij veel Nederlander zeer populair is. Het gebied is één van de grootste aaneengesloten wintersportgebieden van Oostenrijk. In Skiwelt Wilder Kaiser Brixental kunnen zowel beginners als gevorderden prima uit de voeten. Vanaf Utrecht is het ongeveer 900 kilometer rijden en er hoeven geen bergpassen overwonnen worden.

Inhoudsopgave

Skigebied Wilder Kaiser Brixental

De naam Skiwelt Wilder Kaiser is bij veel Nederlanders bekend, jaarlijks reizen veel landgenoten naar deze bestemming om hun wintersportvakantie te vieren. Het skigebied omvat de volgende dorpen: Hopfgarten, Itter, Kelchsau, Wörgl, Angath, Angerberg, Kirchbichl, Mariastein, Brixen im Thale, Kirchberg, Westendorf, Ellmau, Going, Scheffau en Söll. Het gebied biedt ruime mogelijkheden voor zowel beginners als vergevorderde skiërs. Het gebied telt in totaal 91 liften. Men heeft de keuze uit gondelbanen, stoeltjesliften, sleepliften en een spoorbaan. In totaal telt skigebied Wilderkaiser Brixental ruim 279 kilometer aan afdalingen. Er zijn pistes in de kleur, blauw, rood en zwart, daarnaast beschikt het gebied over een ruim aanbod aan skiroutes (16km). Ook beschikt het skigebied over een skilift die volledig op zonne-energie draait. De langste afdaling in het gebied is ruim 12 kilometer lang. In het hele skigebied zijn diverse funparks te vinden voor de waaghalzen onder ons. Het skigebied Wilder Kaiser Brixental ligt op een hoogte tussen 750m en 2000m en is daardoor relatief sneeuwzeker, mocht er te weinig sneeuw liggen dan zorgen sneeuwkanonnen voor witte afdalingen.

Winter in Tirol / Bron: Moostapper, PixabayWinter in Tirol / Bron: Moostapper, Pixabay

Overige activiteiten

Ook voor de niet skiërs en snowboarders is er genoeg te doen. In het wintersportgebied zijn voldoende voorzieningen te vinden om te rodelen, meestal gebeurd dit bij kunstverlichting in de avond. Daarnaast zijn in het hele skigebied wandelpaden te vinden voor de wandelaars. De paden zijn zowel in het dal als op de berg te vinden en zijn goed aangegeven. Voor langlaufers zijn er ook ruime mogelijkheden. In totaal zijn er maar liefst 180 kilometer aan loipes te vinden in het skigebied Wilder Kaiser Brixental. Mocht dit allemaal nog niet genoeg zijn dan is er ook de gelegenheid om mee te doen met georganiseerde sneeuwschoenwandelingen. Deze speciale manier van wandelen brengt u naar prachtige plekken in het Wilder Kaiser Brixental. Wanneer dit de actief is dan bestaat er ook de mogelijkheid om per paard of met een huskysledetocht mee te gaan. Zijn deze buitenactiviteiten allemaal te koud dan is het ook mogelijk om een bezoek te brengen aan het zwembad 'KaiserBad Ellmau' met kruidenstoombaden en een warmwaterzwembad in de open lucht.

Hotels en restaurants

Het aanbod van accommodaties in het skigebied is ruim, er zijn voldoende hotels, appartementen, jeugdherbergen en pensions te vinden. Hetzelfde geldt voor het aanbod in voor voorzieningen in eten en drinken. Op en rondom de pistes zijn voldoende eetvoorzieningen te vinden, hetzelfde geld voor de sanitaire mogelijkheden. De restaurants in de dorpen serveren streek gerechten uit de Tiroler keuken. Het is zelfs mogelijk om op de berg te ontbijten.

Nadeel aan het gebied is dat het zo populair is dat het voor kan komen dat in de vakanties er even gewacht moet worden voor de skiliften. Maar vanwege de uitgestrektheid van het gebied valt het me de drukte op de pistes vaak mee.

Overzicht Skiwelt Wilder Kaiser Brixental

Aantal km pistes279
Blauwe pistes124
Rode pistes128
Zwarte pistes11
FunparkJa
HalfpipeJa
RodelenJa
Langlaufen180
© 2009 - 2019 Marinos, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.skiwelt.at
  • Afbeelding bron 1: Moostapper, Pixabay

Reageer op het artikel "Wintersport SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental"

Infoteur: Marinos
Laatste update: 25-09-2018
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Wintersport
Schrijf mee!