InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Vrije tijd > Actief dagje uit in Limburg

Actief dagje uit in Limburg

Actief dagje uit in Limburg Zin om er eens een dagje tussenuit te gaan en iets actiefs te ondernemen. Limburg met zijn diversiteit aan landschappen, natuur en steden heeft je veel te bieden. Wie voelt zich nu niet aangetrokken tot het idyllische heuvellandschap in Zuid-Limburg? Maar ben je ook al bekend met de Groote Peel of de Maasduinen? Ook in de Limburgse steden kun je leuke activiteiten ondernemen. Hier vind je de leukste en meest originele tips voor een actief dagje uit in Limburg.

Sportieve Buggytocht in Arcen

Houd je wel van een beetje sportief rijden, dan is een buggytocht in Arcen misschien wel iets voor jou. Dit betekent in een open jeep lekker over onverharde wegen crossen door de mooie natuur van het Noord-Limburgse Maaslandschap. Je bent toch niet bang voor een beetje stof of wat modder? Iedereen die groter is dan 1.35 mag een buggytocht maken. Je kunt kiezen voor een korte tocht van 45 minuten of voor een lange tocht van 90 minuten.

Avontuur In Arcen & E85-Benelux
Maasstraat 117
5944CC Arcen
Tel: 077 - 462 36 22
info@avontuurinarcen.nl

Mountainbiken door de mergelgrotten

Een andere bijzondere en actieve belevenis in Limburg is een mountainbike tocht door de Sibbergroeve. De Sibbergroeve is een mergelgrot in Valkenburg aan de Geul. Hier kun je een mountainbike tocht van 1,5 uur maken op speciaal daarvoor ontwikkelde mountainbikes. De tocht is ongeveer 10 km lang. Het totale gangenstelsel beslaat ongeveer 70 km en ligt en op 40 meter diepte.

ASP adventure BV
Oud Valkenburg 2A
6305 AB Schin op Geul
Tel: 043-6040675
info@aspadventure.nl

Maastricht verkennen door middel van GPS City Games

Er is geen leukere manier om een prachtstad als Maastricht te leren kennen door middel van een spannend GPS City Spel. Wie vindt het nu niet leuk om weer eens politie en boef te spelen, maar nu met een GPS-telefoon in de hand? Je kunt het spel spelen met een groep vrienden of gezellig met de hele familie. Je zult er veel plezier mee beleven en je ziet tegelijkertijd ook nog eens heel veel van de stad. De City Games worden georganiseerd door het bedrijf Tomorrow’s Trend uit Reuver.

Tomorrow’s Trend
Meidoornlaan 17
5953 KG Reuver
Tel: 0475-712460
info@tomorrowstrend.nl

Natuurexcursie Nationaal Park De Groote Peel

De Groote Peel is een hoogveengebied waar vroeger turf werd gestoken en wat nu een belangrijk broedgebied is voor allerlei soorten vogels. Je kunt mooie wandelingen maken tussen de vennen door en over karakteristieke knuppelpaden en –bruggetjes. Het bezoekerscentrum Mijl op Zeven biedt natuurexcursies aan onder leiding van een ervaren natuurgids, die je alles over de natuur en de geschiedenis van dit gebied kan vertellen.

Mijl op Zeven
Moostdijk 15
6035 RB Ospel-Nederweert
Tel: 0495-64 14 97
mijlopzeven@staatsbosbeheer.nl

Klimpark Fun Forest

Houd je van klimmen en klauteren dan is het Klimpark Fun Forest in Venlo jouw ideale bestemming voor een actief dagje uit in Limburg. Voor zowel kinderen als volwassenen zijn er spannende klimparcoursen, in totaal zijn er negen parcoursen. Lianen, tokkelbanen, klimwanden, kabelbanen en touwladders, je komt het onderweg allemaal tegen. Maar wees gerust, want er zijn ook instructeurs aanwezig die je helpen bij het overwinnen van de obstakels op je weg.

Trappistenweg 35
5932 NB Tegelen
Tel: 077-3260902
tegelen@funforest.nl
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Actief dagje uit in Limburg"

Infoteur: Faffie
Gepubliceerd: 20-09-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Schrijf mee!