InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Cultuur proeven en uitgaan in Vlissingen

Cultuur proeven en uitgaan in Vlissingen

Vlissingen is een gezellige vissersstad in Zeeland. Vlissingen is de enige stad in Nederland die met het historische hart direct aan zee ligt. De stad heeft ongeveer 33.000 inwoners en een oppervlakte van 344,98 km2.

Cultuur van Vlissingen

Er zijn verschillende culturele attracties in en rondom Vlissingen zeer de moeite waard om een bezoek aan te brengen.

Arsenaaltheater

Het Arsenaaltheather ligt in Vlissingen. In het theather zijn vaak optredens in verschillende genre`s. Erg leuk voor een gezellig avondje uit.

MuZEEum

Het museum bestaat uit drie onderdelen en bevindt zich tussen gebouwen uit de 16e, 17e, 18e en 21e eeuw. Er staat een prachtig gebouw genaamd Lampsinshuis uit 1641 waar u kennis kunt maken met de rijke zee geschiedenis. Daarnaast staan er de Pakhuizen en kunt u De Scheldezaal bezoeken. Verder zijn er 17e eeuwse uitkijktorens waar je kunt genieten van een prachtig uitzicht. Voor kinderen is er ook genoeg te doen, er zijn spelletjes en computers.

Fort Rammekens

Fort Rammekens is het oudste zeefort van West Europa en bestaat sinds 1547. Ondanks de kleine vervalling is het zeker de moeite waard om te bezoeken. Fort Rammekens heeft een prachtig uitzicht op Westerschelde waar je heerlijk kunt wandelen. Fort Rammekens ligt op 8 kilometer van Vlissingen in een bos en is 's winters dicht.

Zeeuws Museum

Het Zeeuws Museum ligt in Middelburg op ongeveer 8 kilometer van Vlissingen.
Dit is het grootste museum in Zeeland. Er zijn prachtige wandtapijten, schilderijverzamelingen en nog veel meer bezienswaardigheden van rond de 16e eeuw. Er is ook een café en een winkel aanwezig. Tevens zijn er activiteiten voor kinderen.

Museum Arnemuiden

Het museum Arnemuiden is een museum waar je kunt kennis maken met de geschiedenis van de Arnemuidse gouden eeuw van rond de 15e en 16e eeuw. Uit heel Europa lagen er handelsschepen in de haven van Arnemuiden.
Aan de schilderijen en andere bezienswaardigheden kunnen de bezoekers zien hoe handelswaren werden verscheept vanuit Arnemuiden. Tegenover het museum ligt het 'ít Uusje van Eine'. Het is een huisje waarin het lijkt of de tijd heeft stil gestaan. Zeker de moeite waard om daar dus ook een kijkje te nemen. Museum Arnemuiden ligt ongeveer 12 kilometer van Vlissingen.

Uitgaan Vlissingen

Club Elegance

Club Elegance is een dischotheek waar feestgangers tot laat in de avond kunnen dansen. Er worden verschillende muziekstijlen ten gehore gebracht, dus voor ieder wat wils.

De Hooizolder

Een half uur rijden vanuit Vlissingen ligt de discotheek De Hooizolder. Er is genoeg parkeer gelegenheid voor als je met de auto gaat maar er is ook een goede busregeling.

Club Devo

Als je gezellig een avondje wil dansen op verschillende soorten muziek van een goed dj, dan is Club Devo zeker iets voor jou. Er is ook een heerlijke lounge waar je lekker kunt relaxen. Het is ongeveer 25 minuten rijden vanuit Vlissingen.
© 2009 - 2019 Nvandalsen, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Rijkste vrouwen van NederlandRijkste vrouwen van NederlandJaarlijks maakt Quote een lijst van rijkste Nederlanders. Het grootste deel van de top 500 zijn mannen. Wie zijn eigenli…
Walcheren, het hart van ZeelandWalcheren wordt gezien als het bloeiende groene hart van Zeeland. Met zijn steden als Middelburg en Vlissingen is er alt…
Nederlandse weerextremenNederland heeft gelukkig een gematigd klimaat, een zeeklimaat. De zomers zijn relatief koel en de winters zijn niet al t…
Vlissingen: Michiel de Ruyter, zeeschepen en de reptielenzooVlissingen: Michiel de Ruyter, zeeschepen en de reptielenzooGrote zeeschepen en veerboten vlak onder de kust, goed te zien vanuit de stad. Dat alleen al maakt een wandeling over de…
Frans Naerebout, een Zeeuwse heldZeeland heeft veel zeehelden voortgebracht. De meest bekende is Michiel de Ruyter. Minder bekend maar veel vredelievende…
Bronnen en referenties
  • http://www.vlissingen.nl/web/show http://www.zeeuwsmuseum.nl/

Reageer op het artikel "Cultuur proeven en uitgaan in Vlissingen"

Infoteur: Nvandalsen
Gepubliceerd: 13-08-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!