InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Kamperen > Christelijke camping/conferentie/vakantie? De Betteld Zelhem

Christelijke camping/conferentie/vakantie? De Betteld Zelhem

Christelijke camping/conferentie/vakantie? De Betteld Zelhem Christelijke camping en vakantiepark De Betteld in Zelhem biedt alle gebruikelijke faciliteiten, zoals een zwembad en diverse winkeltjes voor een vakantie in een bosrijke omgeving. Daarnaast is het een conferentiecentrum, met mogelijkheid om te overnachten in de jeugdherberg die op het recreatiepark aanwezig is. Bijzonder is de christelijke boekwinkel en ruimte voor pastorale uitwisselingen. In het Mission Centre kan men op zoek naar een baan in het zendingswerk en zijn er mogelijkheden voor Bijbelstudie. Een camping voor gelovige mensen die ook tijdens de vakantie het geloof willen belijden, bidden en met gelijkgestemden kerkdiensten willen bijwonen. Dé vakantiebestemming voor christelijk Nederland!

Over camping en conferentiecentrum De Betteld

Camping en conferentiecentrum De Betteld, is gelegen in een bosrijke omgeving in Zelhem, een Achterhoeks dorpje, nabij Doetinchem. Het vakantiepark kent een christelijke grondslag: in hun Missie & Visie op hun website geven de eigenaars aan dat de gast het gevoel moet krijgen deel te zijn van een tijdelijke gemeenschap. Men ziet graag dat De Betteld als een gastvrij thuis ervaren wordt, waarbij Gods Woord het uitgangspunt boven alles is.

Behalve alle voorzieningen die je normaal ook aantreft op een camping is het bijzondere dat men hier geloofsgenoten kan ontmoeten en samen het geloof kan belijden in een ontspannende omgeving met gelijk gestemde vakantiegangers.
Naast de recreatieve functie biedt De Betteld diverse accommodaties voor het houden van conferenties, seminars en gebedsbijeenkomsten, met mogelijkheid om te overnachten op diverse locaties in het park.

Conferentiezalen: De Schaapskooi, De Ark en de Ichtuszaal

Verspreid over de camping zijn er drie conferentieruimtes:

De Ichtuszaal

De grootste ruimte is geschikt voor conferenties, concerten, kerkdiensten, festivals en beurzen.
In de conferentieruimte is plaats voor maximaal 1900 gasten, te verkleinen middels verplaatsbare tussenwanden en voorzien van een verstelbaar podium van 60 m2. Eventueel kan in deze zaal ook overnacht worden, het gebouw heeft behalve toiletgroepen ook douche- en wasgelegenheden. Er is een bedrijfskeuken, een professioneel licht- en geluidsysteem en een vipruimte met ADSL-verbinding en wifi.

De Ark

De op één na grootste zaal heeft maximaal 350 zitplaatsen en is ook op te delen in een kleinere vertrekken. Er is een keuken en een podium van ca. 35 m2, met een eenvoudig licht- en geluidssysteem.

De Schaapskooi

Een zaal van 10 x 6 m, geschikt voor bijvoorbeeld workshops en seminars, ook te gebruiken als gebedsruimte.
Geschikt voor maximaal 75 personen.

Ontstaansgeschiedenis De Betteld

In 1972 startten Bertus en Annie Hobelman, dagelijks levend met een open Bijbel, op hun boerderij met het kamperen bij de boer. Dat deze Zelhemse voormalige mini-camping De Betteld zou gaan heten was niet meer dan logisch, sinds mensenheugenis was dat al de naam van het agrarische onderkomen. Al snel vonden christenen, op zoek naar een vakantiemogelijkheid waar naast ontspanning ook geloof een centrale plaats innam hun weg naar de camping in Gelderland.

Na het overlijden van oprichter Bertus namen zoons Gerhard en Marten het beheer over en groeide het park uit tot het huidige vier-sterren vakantiepark.
In 2002 vond de schaalvergroting plaats en verrezen de grote evenementenhal, de jeugdherberg, het restaurant en
60 chalets op de voormalige agrarische akkers. De Betteld begon zich vanaf dat moment te profileren als christelijk conferentiecentrum.

Verhuur chalets, stacaravans en ingerichte tenten

De Betteld biedt behalve slaapplaatsen in de Ichtuszaal en de jeugdherberg ook andere overnachtingsmogelijkheden.
Zo staan er verspreid over de camping caravans, chalets en compleet ingerichte bungalowtenten die verhuurd worden door de eigenaars. De chalets mogen ook gebruikt worden voor gespreksgroepen en kleine workshops.

Toeristisch kamperen

Het kampeerseizoen op De Betteld is van 1 april tot 1 november. Er zijn ca.. 80 toeristische staanplaatsen voor mensen die hun eigen caravan of bungalowtent meebrengen. In het geval er in groepsverband gekampeerd wordt, in kleine sheltertentjes, zijn zo'n 240 beschikbaar.

Jeugdherberg De Witte Herberg

Jeugdherberg De Witte Herberg, centraal gelegen op de camping De Betteld, biedt de mogelijkheid om te overnachten in een eigen kamer of in ruimtes met slaapgelegenheid voor maximaal 6 personen. Iedere kamer is voorzien van een eigen badkamer, gezamenlijk kan er gegeten worden in eetzaal.
In de zomervakantie is het de ontmoetingsplek voor jongeren, buiten dit seizoen wordt er veelal overnacht door mensen die de conferenties bezoeken of andere meerdaagse aktiviteiten die daar in Zelhem plaats vinden.

Voorzieningen op De Betteld

  • Zwembad: een verwarmd bad met een waterglijbaan en een apart kinderbad met waterspeeltuin
  • Speeltuin
  • Snackbar
  • Kantine/restaurant
  • Het Witte Café: ontmoetingsplek voor jongeren, cybercafé
  • Supermarkt
  • Bakkerij
  • Recreatiewinkel (kindervermaak, water atributen)
  • Campingwinkel (serviesgoed, campingbenodigdheden, gereedschap)
  • Christelijke boekwinkel
  • Mission Centre: mogelijkheid voor Bijbelstudie, informatie missiewerk
  • Fietsverhuur
  • Recreatieplas
  • Draadloos internet

Adres en telefoonnummers De Betteld

Vakantiepark en conferentiecentrum De Betteld
Aaltenseweg 11
7021 HR Zelhem
T 0314-627200
F 0314-627299
info@betteld.nl
www.betteld.nl

Lees verder

© 2012 - 2019 Kroezenier, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Invloed christendom in NederlandHet christendom is al eeuwen lang de meest voorkomende godsdienst in Nederland. In de Middeleeuwen draaide alles in Nede…
Negen tips om Christelijk te daten: Vind nu de wareChristelijk daten is een hot topic in de Christelijke gemeenschap. In de Christelijke gemeenschap is er soms onenigheid…
Apocalyps 2011 - de voorspellingen van Harold CampingApocalyps 2011 - de voorspellingen van Harold CampingHoewel 2012 te boek staat als rampjaar, voorspelde de Amerikaanse radiopresentator bij het christelijke Family Radio Har…
Christelijke dating Nederland / christelijke datingsitesChristelijke dating Nederland / christelijke datingsitesChristelijk datingsites in Nederland. De laatste jaren zijn christelijke datingsites als paddenstoelen uit de grond gesc…
Bronnen en referenties
  • www.betteld.nl

Reageer op het artikel "Christelijke camping/conferentie/vakantie? De Betteld Zelhem"

Reactie

Fam J. Williams, 02-03-2013 19:58 #1
Geachte heer/mevrouw,

We zoeken naar een invalplaats waar we voor een redelijke prijs voor een paar nachten tot meerdere weken kunnen overnachten. we hopen een nieuwbouw huis in Nederland, Apeldoorn te kopen maar hebben geen familie waar we regelmatig kunnen overnachten. We zijn Christenen en hebben een koper voor ons huis in Wales. We hopen over een week of zo naar Nederland te komen naar huizen kijken en vragen ons af wat de kosten per nacht van het goedkoopste accommodatie voor twee personen per nacht en per week is. Later als het weer wat beter is gaan we misschien kamperen als we weer in Nederland moeten zijn.

Elisbeth en John Williams Reactie infoteur, 04-03-2013
Ik kan u daar zelf geen antwoord op geven maar ik heb deze vraag door gestuurd naar de eigenaren van De Betteld, die contact met u op zullen nemen.

Met vriendelijke groet,
Kroezenier

Infoteur: Kroezenier
Gepubliceerd: 05-05-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Kamperen
Reacties: 1
Schrijf mee!