InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Food and Drink festivals in Engeland

Food and Drink festivals in Engeland

Food and Drink festivals in Engeland Het najaar is het ideale moment voor wie van lekker eten houdt, zeker in Engeland waar ze als nergens anders de vruchten van de najaarsoogst verwerken in home made specialiteiten en heerlijke gerechten. Neem een break aan de andere kant van Het Kanaal, ga op reis in het teken van smaken en geuren en geniet van de voordeeltarieven van ferrymaatschappij DFDS Seaways (het voormalige Norfolkline). Hier vindt u alvast een overzicht van de meest bijzondere food and drink festivals van Engeland.

International Hop Festival

In Faversham wordt begin september het International Hop Festival georganiseerd. Het oogsten van de hop gaat gepaard met een fantastisch volksfeest. Je kan er allerlei streekproducten proeven en kopen, er zijn concerten, straattheater, tentoonstellingen, bezoek aan de brouwerij en in de pubs is er live muziek. Dit feest vindt daarenboven plaats in de pittoreske middeleeuwse binnenstad van Faversham.

Kent Food and Drink Festival

In Canterbury wordt eind september het Kent Food and Drink Festival georganiseerd. Canterbury is één van de belangrijkste toeristische plaatsen in het zuidoosten van Engeland en zelfs een dagexcursie met DFDS Seaways is makkelijk te doen. Tijdens het festival is er een markt met streekproducten en ook hier wordt het evenement opgeluisterd met heel veel muziek.

Cider Festival en Apple Festival

Voor de fruitoogst moet je naar het plaatsje Brogdale reizen. Daar hebben ze de grootste fruitcollectie van de wereld. Er zijn maar liefst 3500 soorten appels, peren, pruimen, noten, druiven, perziken, abrikozen. Van elk ras zijn er telkens twee bomen geplant en wat die aan vruchten opleveren kan je proeven tijdens verschillende oogstfestivals. In september is er een Cider Festival en in oktober wordt het Apple Festival georganiseerd.

Biddenden Vineyards

Dat zuidoost Engeland ook wijngaarden heeft is minder bekend. Wie daar meer wil over weten en graag de druivenoogst meemaakt, moet naar Biddenden Vineyards reizen. Er worden vanaf half september tot eind oktober rondleidingen georganiseerd, uiteraard mét wijnproeven. De wijnboerderij ligt overigens in een prachtige landschappelijke omgeving, ideaal voor een verblijf van enkele dagen.

Hastings Seafood and Wine Festival

Met DFDS Seaways kan je gebruik maken van de prijsgunstige drie- of vijfdagen excursie. Dat is ideaal om bijvoorbeeld het Hastings Seafood and Wine Festival mee te maken dat plaatsvindt in september. Tijdens het festival serveren de restaurants de fijnste visgerechten en schotels met schelpdieren. De streek rond Hastings geniet van een microklimaat waardoor druiven kunnen geteeld worden. Dat levert voortreffelijke wijnen op die tijdens het festival kunnen geproefd worden. Live muziek en entertainment dompelen de ganse stad in een aangename sfeer.
Gerelateerde artikelen
The madness: TomorrowlandTomorrowland is een grootschalig Belgisch festival dat doorgaat in Boom en georganiseerd wordt door ID&T België.
Nederlands Film Festival 2018: locaties en ticketsNederlands Film Festival 2018: locaties en ticketsDe belangrijkste dagen van het jaar voor de Nederlandse filmindustrie vinden ieder jaar plaats in de maand september. El…
De Burning Man belevingDe Burning Man belevingIeder jaar in augustus wordt er in de gloeiend hete woestijn van Nevada een acht dagen durend festival gehouden, het Bur…
Het Noordelijk Film Festival 2010Van woensdag 10 tot en met zondag 14 november wordt in Leeuwarden het Noordelijk Film Festival gehouden. Het is het groo…
Zandsculpturen: Van eeuwenoude ambacht tot hedendaagse kunstZandsculpturen: Van eeuwenoude ambacht tot hedendaagse kunstZandsculpturen zijn meters grote zandkastelen. Deze imposante kustwerken van zand worden gemaakt van speciaal rivierzand…

Reageer op het artikel "Food and Drink festivals in Engeland"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 30-08-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!