InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > 5 mooiste terrassen van Lissabon

5 mooiste terrassen van Lissabon

Lissabon kent vele terrassen waar bezoekers onder het genot van een drankje en hapje kunnen ontspannen, lezen en genieten van de mooie omgeving. Vooral tijdens de zomer, als de zon de bezoekers trakteert op zonnige dagen, zijn alle ingrediënten aanwezig voor een onvergetelijke vakantie. Maar waar zijn de beste terrasjes? Hieronder een overzicht van de vijf mooiste locaties in Lissabon.

Restaurante Terreiro do Paço

Het restaurant Terreiro do Paço is één van de meest iconische eetgelegenheden in Lissabon. Gelegen aan het Terreiro do Paço plein werd dit restaurant heropend in 2011 en biedt het gerechten geïnspireerd op de Portugese en Mediterraanse keuken in een ontspannen sfeer. Het restaurant heeft maar liefst drie eetzalen en twee terrassen. Eén van de terrassen ligt aan het bekende Terreiro do Paço plein terwijl het andere terras zich onder de arcades van de Pátio da Galé bevindt.

Esplanada S. Pedro de Alcantâra

In de populaire uitgaansbuurt Bairro Alto, boven de Glória lift bevindt zich op het uitzichtpunt miradouro de S.Pedro de Alcantara ook een terras. Hier kunnen bezoekers op het terras genieten van een panoramisch uitzicht over de Castelo de São Jorge en het historisch centrum van Lissabon. Op dit terras kun je typische Portugese hapjes eten: de bekende roomgebakjes ‘pastel de nata’, kwarktaarten van Sintra ‘queijadas’ en de kabeljauw hapjes ‘pasteis de bacalhau’. Voeg hierbij de typische Portugese drankjes zoals de populaire ‘Beirão likeur’, de zoete ‘kersenlikeur Ginjinha’ en de Portugese amandel likeur ‘Amêndoa amarga’ aan toe en alle elementen zijn aanwezig voor een heerlijke namiddag in Lissabon.

Esplanada do Principe Real

Wie op zoek is naar een leuk terrasje is bij Esplanada do Príncipe Real aan het juiste adres. Je kunt er genieten van smaakvolle lunches en een grote keuze aan tapas, en bovendien is het terras gelegen in Principe Real, één van de mooiste tuinen van Portugal. Het jonge en alternatieve publiek dat het terras bezoekt vormt een aangenaam contrast met de prachtige “antieke” bomen die in de tuin staan.

Esplanada da Graça

De locatie van de “esplanada da Graça” aan het uitzichtpunt de Miradouro da Graça geeft dit terras een magistraal uitzicht op Lissabon. Het kasteel São Jorge aan de linkerkant vangt ieders blik met haar schoonheid terwijl Lissabon zich voor ieders ogen onthult tot aan de Mar da Palha (zee van stro). In dit oude gedeelte van de Portugese hoofdstad komen de natuurlijke en architecturale schoonheid van de stad helemaal tot hun recht.

Cerca Moura

Het uitgaansleven van Lissabon wordt beschouwd als één van de beste van Europa. Een korte stop bij Cerca Moura voor het uitgaan is hierbij echt een must. Populair onder jongeren en toeristen is het tweede terras van Cerca Moura dat aan de overkant van de straat ligt en een goed uitzicht biedt over de wijk Alfama en de Taag rivier.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "5 mooiste terrassen van Lissabon"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 18-05-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Special: Lissabon
Schrijf mee!