InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Landal Greenparks: Mooie bungalowparken midden in de natuur

Landal Greenparks: Mooie bungalowparken midden in de natuur

Landal Greenparks heeft inmiddels naam opgebouwd in Nederland als het gaat om fraaie bungalowparken in een mooie natuurlijke omgeving. Maar Landal heeft inmiddels ook schitterende parken in België, Duitsland, Tsjechië, Zwitserland en Oostenrijk. En dat zijn niet meer alleen bungalowparken maar ook campings en wintersportparken. Wat heeft Landal Greenparks te bieden? Waar vind je de mooiste vakantiehuisjes? En wat kost een verblijf in een bungalow van Landal je voor een weekend of week?

Wat is Landal Greenparks?

Landal Greenparks staat voor het aanbieden van kwalitatief hoogwaardige bungalows in een natuurlijke omgeving. Landal heeft dan ook als slogan "De natuur vraagt of u eens langskomt". En dat is iets wat we in de praktijk eigenlijk vaak te weinig doen in de hectiek van onze levens. Landal heeft een partnerschap met Natuurmonumenten om nog eens extra te benadrukken dat beschermen van de natuur maar ook genieten van wat die te bieden heeft belangrijk is.

Landal Greenparks is een begrip in Nederland maar breidt zich uit naar andere gebieden. Inmiddels heeft Landal maar liefst 68 parken in Nederland en andere landen in Europa en ontvangt daar op jaarbasis meer dan 2 miljoen gasten in haar 11.000 bungalows en huisjes. Die parken zijn overigens niet alleen bungalowparken maar ook campings en wintersportparken. Ook deze parken voldoen aan dezelfde vereisten van rust en ruimte en bevinden zich altijd middenin de natuur.

Waar vind je Landal in Nederland en de rest van Europa?

Landal Greenparks is nog steeds het grootst in Nederland en heeft daar 49 bungalowparken, verspreid over alle provincies. Landal heeft echter ook parken in Duitsland, België, Tsjechië, Oostenrijk en Zwitserland. Behalve bungalows verhuurt Landal ook zo'n 1500 campingplaatsen op prachtige plaatsen. De 7 campings zijn gevestigd in Nederland en Duitsland. In Oostenrijk en Zwitserland is met de wintersportparken gekozen voor een andere natuurlijke omgeving dan in de overige landen.

Waarom zou je kiezen voor een verblijf in Landal Greenparks?

Landal Greenparks probeert om meer te bieden dan andere aanbieders van bungalows en vakantiewoningen. Rust, ruimte en natuur zijn binnen elk park belangrijke steekwoorden. Ook kwaliteit staat hoog in het vaandel van Landal en eenvoudige bungalows bestaan er dan ook niet. De bungalows en vakantiehuisjes variëren in categorie van comfort tot extra luxe en bieden dus minimaal wat je nodig hebt met de nodige luxe.

Landal Greenparks is inmiddels op veel prachtige plaatsen in Nederland en daarbuiten gevestigd en de keuze is dan ook erg groot te noemen. Op de parken is er genoeg te vinden aan faciliteiten, mogelijkheden tot recreatie en sport en restaurants om de uitwendige en inwendige mens te dienen.

De belangrijkste asset van Landal is echter de natuur, die overal even uniek is, en varieert tussen een uitgestrekt landgoed, de rust van een weids strand en een prachtige bosrijke omgeving, maar samengevat altijd bijzonder mooi te noemen is.

Wat kost een bungalow of vakantiehuisje bij Landal?

Afhankelijk van je wensen zijn er verschillende typen vakantiewoningen en campingplaatsen beschikbaar. Er zijn ook speciale mogelijkheden zoals extra grote woningen of woningen voor mindervaliden en kinderen. Ieder park heeft zijn eigen charme en type accommodaties en je moet dus absoluut zelf op onderzoek uit om te bepalen welk park en welk type bungalow bij jouw en je familie past. Het park zelf maar ook zeker de natuurlijke omgeving zijn aspecten, die kunnen helpen om de uiteindelijke keuze te bepalen. De prijs voor een weekend, midweek of week is afhankelijk van het soort bungalow, de grootte daarvan en de periode en ligging en is eigenlijk niet zo hoog. Voor zo'n 250 EUR heb je al een verblijf voor vier personen in een comfortabele bungalow voor niet minder dan drie nachten.
Gerelateerde artikelen
Vier de feestdagen bij Landal GreenparksVier de feestdagen bij Landal GreenparksVeel mensen kiezen tijdens de feestdagen voor een verblijf op Landal Greenparks. Deze vakantieaanbieder met ruim 70 park…
Bungalow: Vakantieparken in Nederland (Center Parcs, Landal)Vakantieparken - Vakantie in Nederland (zomer), waaronder in Center Parcs, Landal Greenparks en Hoogenboom vakantieparke…
Vakantieparken: Landal GreenParksVakantieparken: Landal GreenParksLandal GreenParks is een onderneming voor bungalowparken. Het hoofdkantoor bevindt zich in Nederland en wel in Leidschen…
Vakantiepark de LommerbergenOp de Lommerbergen kunt u genieten van een heerlijke vakantie in Nederland. De Lommerbergen ligt in de kleine sfeervolle…
Landal Greenparks LommerbergenLandal Greenparks LommerbergenLandal Greenparks Lommerbergen, een mooi park gelegen aan de oevers van de Maas. Het park biedt een bos- en heuvelrijke…
Bronnen en referenties
  • Landal: 68 bungalowparken in Nederland, Duitsland, België, Oostenrijk, Tsjechië en Zwitserland

Reageer op het artikel "Landal Greenparks: Mooie bungalowparken midden in de natuur"

Infoteur: Sterretje999
Laatste update: 01-02-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Schrijf mee!