InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Tenerife: Los Christianos, gezellig havenstadje

Tenerife: Los Christianos, gezellig havenstadje

Vlak bij de massadrukte, maar er net even buiten vind je Los Christanos. Het van oudsher vissersdorp is uitgegroeid tot een gezellige badplaats en een goed startpunt voor excursies en uitstapjes. Nu langzamerhand uitgegroeid tot een van de gezelligste toeristenplekken van Tenerife. De meeste toeristen kennen het alleen als doortrekplaats naar La Gomera of El Hiero. Vanaf de haven vertrekken de ferry’s naar deze wat kleinere maar ook heel bijzondere Canarische eilanden.

Het kerkplein en het centrum

Bij het kerkplein begint het centrum van het plaatsje. Je vind er diverse handwerkwinkeltjes, juicebars, boekenwinkels, kledingzaken, en de betere restaurants. Heerlijk om te struinen door de paar kleine straatjes. Zou je iets meer richting de bergen lopen, dan kom je meer spaanse winkels tegen en ook het dorpshuis waar in de zomer de “Cine de Verano” gehouden wordt. Een openlucht bioscoop waar alle lokale bewoners naar te gaan. Let wel: de films zijn spaans nagesynchroniseerd. Je komt ook meer koffiebarretjes tegen waar de locals iedere dag de dag aan het doornemen zijn. Nog verder richting de bergen vind je de grotere supermarkten. Goedkoper dan aan de kust en meer artikelen.

Het strand en de boulevard

De haven

Vanaf de haven vertrekken verschillende boten. Er vertrekken ferry’s naar bijv.de eilanden La Gomera en El Hiero. Maar er vertrekken ook duikexursies, en verschillende boten om dolfijnen te bekijken. Met een beetje geluk kom je ook grienden tegen. Dat is een kleine walvissoort (net zo groot als een dolfijn). Grote walvissen doen Tenerife alleen als rustplaats aan, dus een dag later zijn ze meestal weer weg. Dit gebeurt 1 a 2 keer per jaar, dus de kans dat je ziet is nagenoeg 0. Afhankelijk wat je leuk vind, kan je met een glassbottom mee: een klein bootje met enkele glazen ruiten in de bodem waardoor je onder water kan kijken. Je bent niet in de tropen, dus verwacht geen kleurenpracht….Er vertrekt ook een catamaran waarbij je natuurlijk bijna op aanraakafstand kan komen. Of een piratenschip (waar ook eten en een glaasje alcohol tijdens de tocht geserveerd wordt) en waarbij je kan zwemmen. Let wel: zwemmen met dolfijnen is op Tenerife niet toegestaan!!! Maar er zijn ook nog tal van andere bootjes met vaartochten van 1-4 uur.

Kortom: Los Christianos is een wat rustiger plaats, makkelijk bereikbaar per auto of bus, met een mooi strand en gezellige haven. Een klein winkelcentrum met toeristische spullen maar ook locale artikelen. Geen zin in je all-inclusive buffet: er zijn meerdere goede restaurants te vinden. Vraag het beste aan een local waar je goed kan eten. Er zijn wel uitgaansbarretjes, maar geen grote discotheken. Het is wel levendig en toeristisch, maar je vindt er ook nog wel rust.
© 2011 - 2019 Daniele, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Tenerife: Los Christianos, gezellig havenstadje"

Infoteur: Daniele
Gepubliceerd: 05-04-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Schrijf mee!