InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Rhodos, een leuk plekje

Rhodos, een leuk plekje

Rhodos, een leuk plekje Rhodos een Grieks eiland waar heel veel over te vertellen valt. Een eiland met veel mooie en leuke plekken. Rhodos met veel cultuur en historie. Hier een aantal tips die zeker gezien moeten worden.

Rhodos

Rhodos is het op een na grootste eiland van Griekenland. Het heeft een oppervlakte van 1,390 km2, behoort tot de Dodecanese eilandengroep en heeft een permanente bevolking van ongeveer 100.000 mensen. De lengte van het eiland is 77 km en de breedte 37 km. Naast dat Rhodos een erg mooi eiland is heeft het ook veel cultuur. Er zijn veel bezienswaardigheden en de mensen zijn erg vriendelijk. Rhodos heeft een middellands zeeklimaat, in de zomermaanden is het hier over de 30 graden. In heel Rhodos rijden bussen die overal voor een paar euro naar toe rijden, ideaal! Mocht je zelf het eiland willen verkennen zijn er overal plekken waar je auto’s of brommers kunt huren. Het eiland heeft veel leuke winkeltjes en marktjes en je kunt er heerlijk eten in de Griekse restaurants.

Stranden

Een aantal mooie stranden van Rhodos:

Afandou

Een kiezelstrand waar het nog erg rustig is. Het is het langste strand en ligt op 22 km zuidoostelijk van Rhodosstad.

Faliraki

Een heel mooi zandstrand van 4 km waar verschillende dingen te doen zijn. Ligt op 14 km vanaf de hoofdstad.

Kalithea

Is een klein maar erg mooi strand. Dit strand is omgeven door palmbomen en heeft kristal helder water. Ligt op 10 km noordoostelijk van de hoofdstad.

Tsambika

Ligt op 26 km zuidoostelijk van de hoofdstad. Dit is een van de mooiste stranden van het eiland, een zandstrand met glashelder water. Ook hier zijn diverse activiteiten te doen.

Bezienswaardigheden

In Rhodos heb je erg veel mooie plekjes en bezienswaardigheden. Hier een aantal van plaatsen waar je geweest moet zijn:

Rhodosstad

De stad bestuit uit drie delen: het middeleeuwse deel, het antieke deel en het moderne deel. Een erg leuke en mooie stad met veel winkeltjes, een mooie haven, en veel historie. Een aantal mooie plekjes; paleis van de grootmeesters, de ridderstraat en het archeologisch museum.

Filerimos

Filerimos ligt erg hoog op het puntje van een berg. Een geweldig mooi uitzicht over Rhodos en de zee. Er staat een 14eeuwse kerk met een enorm kruis en veel mooie iconen.

Prasonissi

Een geweldig mooi eiland dat verbonden is met een zandplaat aan het vaste land. Er is een vuurtoren en op deze plek ontmoeten de Egeïsche en Middellandse zee elkaar.

De zeven bronnen

Hier ontmoeten de 7 bronnen elkaar, een plek om te zien. Een kleine stroom overschaduwd door een bos.

Lindos (het witte stadje)

Een leuk schilderachtig dorpje, erg mooi gelegen en bestaat uit witte huizen. Het ligt naast de antieke Acropolis.

Acropolis van Lindos

Ligt op het hoogste punt van de stad en kun je beklimmen wat zeker de moeite waard is. Is dit te vermoeiend dan kunt u een ezeltaxi nemen. Op deze plek bevinden zich de overblijfselen van het verleden.

De vlindervallei

Van juni tot september wordt deze plek bewoond door duizenden vlinders. Fantastisch om te zien.

Rhodos is een erg leuk en mooi eiland, met heel veel historie. Wie hier naar toe gaat doet er goed aan zich in het eiland te verdiepen. Zo weet je zeker dat je al het moois zult zien.
© 2010 - 2017 Bruchemm, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Vakantie naar RhodosVakantie naar RhodosRhodos, ook wel geschreven als Rodos, is het derde grootste eiland van Griekenland. Het eiland is een populaire vakantie…
Rhodos, het mooiste eiland van GriekenlandRhodos, het mooiste eiland van GriekenlandVolgens een eeuwenoude mythe was het zo dat de zonnegod Helios met Rhodos trouwde en haar zegende met vegetatie, licht e…
Wereldwonder 6: De Kolos van RhodosHet beeld is gemaakt als een dankoffer voor de zonnegod Helios. Helios was de beschermheer van het eiland Rhodos. In 305…
De parels van RhodosHet Griekse eiland Rhodos ligt in de Middellandse Zee en behoort tot de Dodekanesos. Het eiland heeft een oppervlakte va…
Griekenland, het paradijs van de eeuwigheid´Kamliméra´klinkt het vriendelijk uit de mond van de Griekse bevolking. ´Goedemorgen´, en eigenlijk begint elke dag goed…

Reageer op het artikel "Rhodos, een leuk plekje"

Infoteur: Bruchemm
Gepubliceerd: 13-07-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Schrijf mee!