InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > De hond meenemen naar Spanje

De hond meenemen naar Spanje

Wanneer je je hond wil meenemen op vakantie naar Spanje is er een aantal zaken waaraan je moet denken. In dit artikel worden de belangrijkste besproken.

Spanjaarden en honden

Spanjaarden zijn over het algemeen niet erg gesteld op honden. Het kan dus zijn dat het je moeilijk wordt gemaakt wanneer je er in Spanje op uit gaat met je hond. Er zijn als je even zoekt echter genoeg accommodaties waar honden welkom zijn. Toch is er een aantal zaken waaraan gedacht moet worden.

Gezondheid

Spanje is natuurlijk, vooral in de zomermaanden, een erg warm land. Bedenk goed dat je hond waarschijnlijk niet aan deze warmte gewend is. Zorg er daarom voor dat hij altijd schaduw heeft om in te schuilen en dat er genoeg drinkwater beschikbaar is. Een ander gevaar zijn infectieziekten die door teken, muggen en veroorzaakt worden. Een Scalibor-band kan een goede investering zijn om dit te voorkomen.

Reizen

Het openbaar vervoer in Spanje is erg hondonvriendelijk. Daarom is het aan te raden je eigen vervoer te regelen. Bedenk wel dat wanneer je je hond meeneemt in de auto, je verplicht bent hem met een gordel vast te maken of hem in de achterbak achter een hek te houden. Houd er ook rekening mee dat het overdag in de auto erg heet kan worden.

Op stap

Op stap gaan met je hond kan in Spanje wel, maar niet overal. In restaurants zijn honden officieel verboden, al wordt er soms een uitzondering gemaakt. Naar het strand gaan kan ook moeilijk zijn. Honden zijn in drukke badplaatsen op het strand namelijk taboe. Een verlaten stuk strand kan hier uitkomst bieden. Het beste en makkelijkste wat je kan gaan doen is wandelen in de vele mooie natuurparken of berggebieden die Spanje rijk is. Dit is voor jou en voor de hond een leuke tijdsbesteding.

Regels

Bekijk voordat je naar Spanje gaat goed of jouw hond wel toegelaten wordt. De pitbull en dogo Argentina zijn niet welkom in Spanje. Honden die kenmerken vertonen van aanvals-, waak- en verdedigingshonden mag je wel meenemen naar Spanje, maar ze moeten aangelijnd en gemuilkorfd zijn. Als je met de auto of bus naar Spanje gaat, moet je je realiseren dat je eerst door Frankrijk zal moeten reizen waar de regels voor honden nog strenger zijn.

Meer informatie

Zoals je ziet is op vakantie gaan met je hond in Spanje mogelijk, maar lastig. Wil je meer informatie over je hond meenemen naar Spanje of misschien over je hond meenemen naar andere Europese landen, kijk dan eens op Op vakantie met hond.
© 2010 - 2019 Bellia, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.opvakantemethond.nl

Reageer op het artikel "De hond meenemen naar Spanje"

Infoteur: Bellia
Gepubliceerd: 24-05-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Schrijf mee!