InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Heeft u alles al gepakt voor de vakantie? Maak een checklist

Heeft u alles al gepakt voor de vakantie? Maak een checklist

Een checklist kan een handige manier zijn om niks te vergeten als u op vakantie gaat, wel zo belangrijk aangezien soms de meest dagelijkse dingen worden vergeten. In dit artikel kunt u alles lezen over het samenstellen van een checklist.

Maak een checklist

Om er zeker van te zijn dat u niks gaat vergeten kunt u het beste een checklist maken. Doe dit lang voor u gaat en eerst op een kladpapiertje zodat u er nog dingen bij kan schrijven, mocht u echt alles hebben kunt u dit uitwerken op de computer zodat u deze algeme lijst voor altijd kunt gebruiken. U zou deze eventueel kunnen plastificeren zodat u de benodigdheden kunt afvinken en de stift vervolgens weer uit kunt vegen.

Een ordelijke checklist

Verdeel uw checklist in categoriën zoals:
  • verzorgingsproducten
  • kleding
  • waardevolle spullen
  • zwemspullen
  • vermaak
Ze alle benodigdheden er op van sok tot tandpasta van zonnenbrandcreme tot een EHBOdoosje.

Wat u zeker niet moet vergeten

Er zijn een aantal dingen die u sowieso niet moet vergeten als u op vakantie gaat:
  • contant geld, u weet immers nooit wat u overkomt onderweg
  • paspoort
  • tickets en/of reserveringspapieren
  • telefoon met oplader

Naar het buitenland

Het zou kunnen dat u met de koffers inpakken er rekening mee moet houden dat u naar het buitenland gaat. Zo mag u geen vloeibarestoffen of scherpe dingen in uw handbagage meenemen. De koffers mogen afhankelijk van de vliegmaatschappij een bepaald aantal kilo wegen.
Ook voor in het buitenland zijn er dingen waar u aan moet denken, zo zijn niet alle stopcontacten en voltages hetzelfde daarom is het verstandig een wereld stekker aan te schaffen.
In sommige landen word het op prijs gesteld dat u betaald met een creditcard en uw kan wellicht met uw bankpas niet overal ter wereld pinnen, vraag dit voor de zekerheid na bij het reisbureau of bij uw bank.

Wat voor koffer?

Het handigst is om een harde koffer mee te nemen, hier heeft u meestal iets minder ruimte in omdat deze niet uit kan zetten maar de kans dat uw spullen beschadigen en dat de koffer stuk gaat is kleiner. Pak voor de zekerheid wel zo in dat er zachte spullen zoals truien aan de buitenkant zitten, dit geeft nog wat meer veiligheid vooral aangezien de koffers soms nogal ruig op de banden worden gegooid op het vliegveld.
Maak aan de koffer iets zodat u deze kunt herkennen op de band, wikkel bijvoorbeeld een geel lint om het handvat of kies een koffer met een opvallende kleur of design.

Mee terug nemen

U mag in het buitenland spullen aankopen tot 430,- daarboven zult u extra belasting moeten betalen. Let goed op wat u meeneemt zo mag u geen nepwapens, natuur of zomaar heel veel contant geld meenemen uit andere landen. Ook met de invoer van etenswaren zal de duane streng zijn.
Gerelateerde artikelen
Wat moet er in die koffer? Checklist voor een zomervakantieWat moet er in die koffer? Checklist voor een zomervakantieWeet jij ook nooit wat je allemaal in je koffer moet stoppen voor een zomervakantie? Hier een handige checklist om nooit…
Koffers inpakken? Dat doet u zo!Koffers inpakken? Dat doet u zo!Op zomervakantie gaan is leuk, maar de koffers pakken zorgt vaak voor de nodige stress in huis. Vergeet ik niets? Hoevee…
Checklist voor de beste vakantieChecklist voor de beste vakantieHet internet wemelt van checklisten voor op reis, maar die gaan bijna alleen maar over de activiteiten die je moet uitvo…
Vakantie: koffer verstandig inpakken, hoe doe je dat?Vakantie: koffer verstandig inpakken, hoe doe je dat?Ryanair en Transavia rekenen extra geld voor je bagage, hoe pak je de koffer verstandig in? Vooral vrouwen zijn er goed…
Ruimte besparen in de koffersHet idee van op vakantie gaan is vanzelfsprekend hartstikke leuk. Aan de andere kant blijkt het vaak toch een gedoe om a…

Reageer op het artikel "Heeft u alles al gepakt voor de vakantie? Maak een checklist"

Infoteur: Bembi
Gepubliceerd: 01-07-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!