InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Rondreis Amerika waarop te letten

Rondreis Amerika waarop te letten

Rondreis Amerika waarop te letten Van plan om een reis naar Amerika te gaan maken? Er zijn een aantal zaken welke u beter van tevoren kunt weten en regelen. Het registreren bij ESTA is hiervan een van de belangrijkste zaken.

Bepaal van tevoren

  • Budget en reisduur
  • Waar gaan we naartoe
  • Soort vakantie
  • Welke attracties
  • Vliegticket
  • Vervoer in Amerika
  • Boeken hotel, motel of camping

Budget en reisduur

Natuurlijk zeer belangrijk om te weten hoe lang de reis kan duren. Het budget is zeker niet van minder belang. Leg vast hoeveel geld u maximaal uit wilt en kunt geven. Idem dito voor het aantal dagen. Wees daarin realistisch en hanteer actuele prijzen.

Waar gaan we naartoe

Amerika is een groot land en er is veel te zien. Bepaal dus van tevoren precies waar u naartoe wilt gaan. Gaat u speciaal voor steden, bepaald nationaal park of staat of misschien wel meerdere staten. Yellowstone, Grand Canyon zijn natuurlijk het bekendst, maar ook Zion National Park en de Rocky Mountains zijn zeer de moeite waard om over Arches National Park maar niet te spreken. New York lijkt is tegenwoordig enorm populair en de staten Californië en Florida spreken tot ieders verbeelding.

Soort vakantie

Gaat u zelf organiseren of schakelt u een reisorganisatie in om de reis te boeken.

Voordelen/nadelen georganiseerde vakantie:

  • Veel minder planning nodig
  • Geen afwijking van route mogelijk
  • Kan duurder zijn dan een zelf geregelde vakantie
  • Overnachtingen geregeld, tevens als het vervoer en eventueel de maaltijden
  • Vervoer per bus of auto (let op de grootte van de groep)
  • Tempo van de reis kan hoog zijn, veel zien in weinig tijd

Voordelen/nadelen zelf geregelde vakantie

  • U moet het wel kunnen dat plannen
  • Eigen route bepalen
  • Geheel naar eigen wens
  • Kan goedkoper zijn dan georganiseerde reis
  • Zelf overnachtingen en vervoer boeken
  • Ander soort gebied bezoeken
  • Lager tempo

Beslissing welk soort reis

Denk na over wat voor soort reis het beste bij u past. Informeer bij reisbureau, kijk op internet of wordt lid van een Amerika reizen forum. Als u iemand kent die al eens naar Amerika gereisd heeft dan is het zeker raadzaam om diegene te vragen wat zijn bevindingen zijn.

Reis zelf regelen

U heeft bepaald naar welk gebied u gaat. Het volgende belangrijke onderdeel bestaat uit het maken van een overzicht van de attracties welke zich in het gebied bevinden waar u naar toe gaat. u moet er rekening mee houden dat de afstanden die men moet overbruggen in Amerika erg groot kunnen zijn. Het is daarom belangrijk dat er alleen haalbare bestemmingen gekozen worden.

Vliegticket naar Amerika

Vaak is het zo dat een vliegticket goedkoper is als men het maanden voordat men vertrekt koopt. Wat de prijs ook bepaalt is of men rechtstreeks of met 1 of 2 tussenstops wil vliegen. Een ticket boeken via een reisbureau kan duurder zijn dan zelf via internet de tarieven op te sporen.

Tips

Houd ook rekening met de extra kosten die er berekend worden. Deze kosten staan niet altijd duidelijk op websites vermeld. Het is zeker ook aan te raden om zogenaamde “reviews” te zoeken over websites en reisbureaus. Op deze manier kunnen een boel ergernis en problemen voorkomen worden.

Vaak probeert men als u de huurauto ophaalt om u extra verzekeringen of zogenaamde "upgrades" te verkopen. Daar zijn uiteraard kosten aan verbonden. Laat u niet ompraten of u moet er bewust voor gekozen hebben om een "upgrade" of een extra verzekering te nemen.

Vervoer door Amerika

U heeft natuurlijk al bepaald of u met een camper of met een auto gaat reizen door Amerika. Deze camper of personen auto kunt u het beste al thuis regelen. Als u kiest voor een camper dan is het meestal zo dat u verplicht bent om eerst een nacht te slapen voordat men u de camper laat rijden.

Tip

Gaat u met een personen auto rondrijden? Koop bij een supermarkt een koelbox en ga onderweg picknicken/lunchen. (Een piepschuimen koelbox op de achterbak piept inderdaad en dit kan irritant worden. Een koelbox van hard plastic geniet dan ook de voorkeur.)

Overnachten in Amerika

Afhankelijk waar u voor gekozen heeft kunt u hotels, Motels of campings van tevoren boeken. Kiest u voor een vaste tijdplanning dan kunt u dit van tevoren doen. Heeft u een voor een flexibel tijdschema gekozen dan ziet u ter plekke wat het gaat worden.

Tip

Als u kiest om hotels van tevoren te boeken dan is het raadzaam (afhankelijk van het prijsverschil) dat de kamer nog kosteloos geannuleeerd kan worden. Boekt u namelijk een kamer geruime tijd voor Uw aankomst dan kan de prijs in de tijd daarvoor nog zakken. Het is dan nog mogelijk om de kamer te annuleren en een nieuwe goedkopere boeking te maken.

Tot slot

Vergeet zeker niet om u te registreren bij ESTA ((Electronic System for Travel Authorization). u dient dit minstens 72 uur voor uw geplande reis naar de Verenigde Staten te doen.
© 2011 - 2019 Mios, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Rondreis in Amerika, zelf plannen!Rondreis in Amerika, zelf plannen!In de vakantiegidsen staan vaak een aantal rondreizen, per bus of per auto. Maar jammer genoeg staat dan net die plaats…
Rondreizen, op eigen gelegenheid of georganiseerd?Het inrichten van een vakantie en het bezichtigen van een land kan op verschillende manieren. Van een geplande reis tot…
Een auto kopen in AmerikaEen auto kopen in AmerikaWie kent die grote wagens nou niet waarmee ze in de Verenigde Staten rijden? Veel mensen dromen van een echte Amerikaans…
Toerisme in de Verenigde StatenToerisme in de Verenigde StatenDe Verenigde Staten heeft veel te bieden voor de toeristen. Er zijn prachtige steden en natuurgebieden en een rondreis m…
Rondreis Amerika zelf samenstellen en plannen: hoe begin je?Rondreis Amerika zelf samenstellen en plannen: hoe begin je?Je hebt de knoop doorgehakt: je gaat naar Amerika reizen! Misschien droom je er al je hele leven van en gaat je wens nu…

Reageer op het artikel "Rondreis Amerika waarop te letten"

Infoteur: Mios
Gepubliceerd: 19-02-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!