Een Babydrager voor de sportieve vakantie

Een Babydrager voor de sportieve vakantie Je bent gek op vakantie en op het wandelen in de natuur of de stad, en als het even kan ook nog eens in het zonnetje. Je hebt inmiddels een kleintje maar je wilt je favoriete vakanties niet inperken. Voor deze gelegenheden is een babydrager een hele uitkomst. Je hebt babydragers in vele soorten en maten. Voor de outdoor activiteiten heb je zeer comfortabele baby rug dragers. Deze komen in vele soorten en maten gebaseerd op onder andere jouw lichaamsbouw en het comfort voor de kleine. Een dergelijk drager kan ook behoorlijk in de kosten lopen dus hoe maak je nu een goede keus? Hieronder een aantal factoren waar je rekening mee dient te houden.

De mate waarin je de babydrager gaat gebruiken

De babydragers dienen verschillende doeleinden en zijn daar dan ook op gericht. Alvorens je op zoek gaat, moet je jezelf afvragen waar en in welke mate je de drager gaat gebruiken. Bij het winkelen, voor korte trips, wandelen in het park? Andere babydragers zijn weer gericht op de lange trip, waar je veel snufjes in kwijt kan. Ze zijn als het ware gemaakt voor camping uitstapjes, lange wandelingen, tochten door de natuur en zo verder. Dus voordat je op zoek gaat en recensie na recensie naleest, bepaal je eerst beter waar je hem voor gaat gebruiken.

Kosten versus baten

Als je de baby wil dragen vanaf het moment dat hij in de babydrager past, tot en met het moment dat hij het niet meer nodig heeft, dan zal je waarschijnlijk iets meer moeten investeren. De euro’s die je nu meer besteed zullen je op de lange termijn besparing opleveren. Je hoeft dan namelijk niet elke keer weer een nieuwe babydrager aanschaffen, op het moment dat hij of zij eruit is gegroeid. Ook als je een veilige drager wilt, kan dit een centje meer kosten.

Meten is weten

Het is belangrijk om de lichaamsafmetingen te weten van diegenen die de babydrager gaan dragen. De dragers worden aangeboden in grote en kleine frames. Maar besef je wel dat als de babydrager onderling wordt uitgewisseld en het postuur van de dragers verschilt, een verplaatsbaar frame hard nodig zal zijn. Als je een kind van 15kg op je rug draagt en dat kilometers lang met een drager die slecht zit, dit je ongemak kan opleveren en in ernstigere mate, (rug)letsel kan opleveren. Op een vakantie is dit wel het laatste wat je wilt. Een resizable frame is dan wel zo wenselijk. Dus voordat je de winkels instapt, zorg je, dat je de afmetingen van je romp goed kent.

Maak gebruik van de Outdoor winkels

Bij de Outdoor shops heb je vaak bekwaam personeel, vraag hen om raad. Je kunt vaak ook babydragers testen in deze zaken. Neem ook je kind mee want ook het comfort voor hem of haar is essentieel aangezien je niet een kind mee wil dragen dat constant huilt. Wees niet bang passen is niet direct kopen.

Denk aan je kind

Houd rekening met je koter op het lange parcours die je bewandelt. Is de kleine erg actief? Sommige babydragers hebben een aantal opties als entertainment. Zo kunnen er bepaalde speeltjes op de drager zitten. Ook zijn er dragers met stijgbeugels, die bijdragen aan een goede circulatie in de benen van het kind terwijl je wandelt. Het kindje zal dan niet gaan jammeren omdat de benen slapen. Dit zijn dingen om te overwegen. Het kind moet ook met een rechte rug in het zitje met de buik hangend op de schouderbladen van de drager. Zo wordt het rugje niet belast en kan het kind voor lange tijd in het zitje blijven. Wat ook goed voor de balans van het kind is, is dat de wand tussen het kindje en de drager dun is. Een nek steuntje kan voor de allerkleinsten ook een uitkomst zijn, zodat ze eventueel ook gerust in slaap kunnen vallen. Ga je naar warme, zonnige plekken, zorg er dan ook voor dat de drager over een ingebouwde zonnedak en tegen de regen een regenkap beschikt.

Speel op veilig

Als je een babydrager hebt aangeschaft, test hem dan eerst uit op korte routes voordat je op een langer avontuur gaat met je kind. Wees ook bewust van de manier van in en uithalen van het kind. Zorg dat dit je niet al teveel moeite kost. Niet alle babydragers, lenen zich voor het in je eentje, in en uithalen van het kind, je hebt dan echt hulp nodig. Wanneer je alleen bent, zorg dan dat de drager zich leent voor het eenpersoons gebruik. Je kunt letterlijke alle kanten op met babydragers. Doe grondig onderzoek, dit zal je portemonnee en je familie ontzien.

Babydragers worden ook regelmatig tweedehands aangeboden, dit zal je enorm in kosten besparen. De erkende merken zijn Deuter, Vaude en Macpac.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Een Babydrager voor de sportieve vakantie"

Infoteur: Emen
Laatste update: Augustus 2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!