InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Touchscreen handschoenen voor gebruik smartphone in de kou

Touchscreen handschoenen voor gebruik smartphone in de kou

Touchscreen handschoenen voor gebruik smartphone in de kou Met speciale touchscreen handschoenen kun je je smartphone ook buiten in de kou gebruiken zonder dat je je handschoenen hoeft uit te trekken. De vingertoppen van de speciale touchscreen handschoenen zijn bedekt met een laagje niet-krassend materiaal dat de textuur van een gewone vingertop nabootst zodat je telefoon erop reageert alsof je er gewoon met je blote vinger overheen gaat. Daarnaast kun je ook kiezen voor verwarmde onderhandschoenen. Doordat de warmte door je gewone handschoenen heen straalt functioneert je telefoon ook gewoon terwijl je bovendien lekkere warme handen houdt.

Touchscreen bedienen met handschoenen aan

Handschoenen probleem wanneer je je smartphone wilt bedienen

Touchscreen handschoenen / Bron: StockSnap, PixabayTouchscreen handschoenen / Bron: StockSnap, Pixabay
Weinig mensen kunnen tegenwoordig nog zonder hun smartphone. Niet alleen willen we altijd bereikbaar zijn, het is voor velen een automatisme geworden om meerdere keren per uur de telefoon als horloge te gebruiken, even snel je e-mail te checken en de buienradar te gebruiken om te kijken of het al bijna droog wordt. Wanneer je thuis op de bank ligt of onderweg bent met de trein dan haal je eenvoudig je smartphone uit de broekzak om er even op te kijken. Maar dit wordt lastiger wanneer je in de winter buiten onderweg bent en je telefoon wilt gebruiken. Het is dan vaak kiezen tussen wachten tot je weer ergens warm binnen bent of je handschoenen uittrekken en met haast bevroren vingers proberen je touchscreen te bedienen. Je touchscreen gebruiken met leren of stoffen handschoenen lukt immers niet. Hier is echter een oplossing voor: speciale touchscreen handschoenen. Van deze touchscreen handschoenen zijn de vingertoppen bedekt met een stukje geleidend materiaal dat je wel in staat stelt je telefoon te gebruiken. Ook kun je kiezen voor verwarmde onderhandschoenen die maken dat je ook met normale handschoenen aan je touchscreen nog prima kunt bedienen.

Handschoenen met touchscreen-vingertoppen

De meeste handschoenen die speciaal gemaakt zijn om het touchscreen van je smartphone mee te kunnen blijven bedienen hebben vingertoppen die bedekt zijn met een speciaal niet-krassend materiaal dat de textuur van een echter vingertop nabootst. Dit stelt je in staat je telefoon buiten in de kou je kunnen bedienen zonder je handschoenen uit te hoeven trekken. Dit soort handschoenen is verkrijgbaar van zeer veel verschillende merken. De goedkoopste handschoenen koop je al voor niet meer dan 10 per paar (2017). Omdat beide handschoenen zijn uitgevoerd met de speciale vingertoppen zijn ze te gebruiken door zowel rechts- als linkshandige gebruikers.

Enkele voorbeelden van merken van dit type handschoenen zijn:
  • iGlove Touchscreen Handschoenen van E-Supply
  • Touch Glove handschoenen van ABC-Led
  • Universele Touchscreen Handschoenen van Knaldeals.com
  • Touchscreen Handschoenen van Avanca
  • Smartphone Handschoenen Smarttoucher van GBS

Sporthandschoenen: wat duurder maar vaak van betere kwaliteit

Daarnaast zijn er verschillende soorten sporthandschoenen die speciaal gemaakt zijn om je handen warm te houden tijdens het hardlopen of bijvoorbeeld voetballen. Diversen van dit soort sporthandschoenen zijn uitgevoerd met een stukje geleidend materiaal op enkel de wijsvinger, waardoor deze geschikt zijn om een smartphone mee te bedienen. Deze sporthandschoenen zijn onder meer verkrijgbaar van de merken Craft, The North Face, Adidas en Avento. Deze handschoenen zijn wat duurder maar wel vaak van beter materiaal dan de goedkope touchscreen handschoenen en ook beter in staat om je handen warm te houden.

Verwarmde onderhandschoenen

Veel touchscreens functioneren doordat ze de warmte van je vingertoppen op het scherm detecteren. Deze zijn echter ook te bedienen door ze aan te raken met iets anders warms. De warmte van je vinger komt normaal uiteraard niet door de stof van je handschoenen heen, maar dit is anders wanneer je verwarmde onderhandschoenen gebruikt. De verwarmde onderhandschoenen van C.P.E. bijvoorbeeld zijn gemaakt van zijde en een ander elastisch materiaal en bestaat uit twee lagen. Bij zowel de handpalmen als de vingertoppen zit een verwarmingselement waarvan je zelf de temperatuur kunt instellen. Deze worden gevoed door een zeer kleine accu die bij de pols is weggewerkt achter een ritsje. Omdat de verwarmingselementen gebruik maken van staallegeringsvezels zitten er verder geen draadjes of kabeltjes in de handschoen. De zeer platte accu zit niet in de weg en de handschoenen houden je handen tot wel zes uur lang warm. Dit maakt het tevens eenvoudig om het touchscreen van je telefoon te bedienen. Verwarmde onderhandschoenen worden vaak gebruikt door mensen die veel buitenwerk verrichten en zijn doorgaans alleen verkrijgbaar in gespecialiseerde winkels en webshops.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: StockSnap, Pixabay (bewerkt)
  • https://www.comfort-producten.nl/nl/touchscreen-verwarmde-handschoenen.html
  • Afbeelding bron 1: StockSnap, Pixabay

Reageer op het artikel "Touchscreen handschoenen voor gebruik smartphone in de kou"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 22-11-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!