Maxorata Beach, Corralejo op Fuerteventura

Maxorata Beach, Corralejo op Fuerteventura Maxorata Beach is een appartementencomplex, gelegen in het noorden van het eiland Fuerteventura in de kustplaats Corralejo. Dit vakantieverblijf omvat 86 appartementen, omgeven met stukken tropische tuin. In het midden van het complex ligt een verwarmd zwembad, gevuld met zout water, omgeven door ligbedden en parasols. Het complex is rustig gelegen en ligt op loopafstand van restaurants en het strand.

Adresgegevens en ligging van Maxorata beach

Avda. Gran Canaria s/n-35660 Corralejo- Fuerteventura
Tel 0034 928.53.64.95
Mail: info@maxoratabeach.com

Maxorata Beach ligt in het noorden van het eiland Fuerteventura in de kustplaats Corralejo. Het complex ligt in een rustige omgeving, met op een paar minuten lopen het strand en de grote winkel -en restaurantstraat Mainstreet.

Maxorata BeachMaxorata Beach

De appartementen

Het park omvat 86 appartementen, waarbij er één of twee slaapkamers te vinden zijn. De appartementen zijn in 2003 nog gerenoveerd. Op de bovenverdieping bevinden zich de slaapkamers of slaapkamer. De slaapkamer(s) bevat(ten) twee losse eenpersoonsbedden, met ertussen een kastje en leeslamp. In de slaapkamer is verder een kleine inloopkast, met vijf legplanken en een hanggedeelte met klerenhangers. In dit deel is ook een kluis aan de muur bevestigd, waarvoor tegen betaling de sleutel bij de receptie te krijgen is (11 euro per week en 20 euro borg). De tweede slaapkamer (indien aanwezig) heeft een balkon met een schuifpui. Tussen de slaapkamers in bevindt zich de gang en een ruime badkamer met toilet, bidet, wastafel met veel ruimte voor toiletartikelen en een ligbad waarin gedoucht kan worden.

Op de begane grond kom je binnen direct in het woongedeelte. Meteen bij de deur is de ingang naar een kleine badkamer met een douche en toilet. Even verderop is de ingang naar de grote keuken. De keuken is ruim van opzet en is voorzien van voldoende kook- en eetgerei. Verder is in de keuken aanwezig;
  • Elektrische kookplaat
  • Koelkast
    Maxorata BeachMaxorata Beach
  • Magnetron
  • Koffiezetapparaat
  • Waterkoker (tegen betaling van 10 euro per week en een borg van 10 euro)

Het woongedeelte bevat een slaapbank, twee zitstoelen, een eethoek met stoelen en een kast met veel bergruimte. Er staat een TV, waarop Spaanse kanalen te ontvangen zijn en één Engelstalig sportkanaal. De TV doet het alleen als er 20 euro borg wordt betaald voor een digitale doos en afstandsbediening. Via een grote schuifdeur heb je toegang tot een eigen terras met tafel en stoelen. Het terras kan tuingericht zijn of zwembadgericht.

Verdere faciliteiten van het park

  • Zwembad met zout water
  • Ligstoelen en parasols
  • Snackbar met pooltafel. Van 12.00 tot 17.00 uur geopend
  • Winkeltje, waar ís morgens ook verse broodjes te koop zijn (0.50 euro per stuk). Van 8.00-12.00 uur geopend.
  • Wasserette (muntjes verkrijgbaar bij de winkel)
  • Receptie geopend van 09.00 tot 22.00 uur. Hier kunt u terecht voor autoverhuur, fietsverhuur, internet- en e-mail service en kaartverkoop voor het dierenpark Oasis.

Autoverhuur

Het park werkt samen met autoverhuurbedrijf Alonso. Vanaf 33 euro per dag of 175 euro per week kan er een auto gehuurd worden. Vanaf de receptie wordt er gebeld naar het autobedrijf welke autoís beschikbaar zijn. U wordt afgehaald en naar het autobedrijf gebracht voor het tekenen van het contract (creditcard is niet nodig). Het inleveren van de auto mag bij de receptie van Maxorata Beach gebeuren. Verzekeringen zijn inbegrepen in de prijs, benzine moet zelf na gebruik aangevuld worden gevuld worden.

Fietsverhuur

Bij de ingang staan mountainbikes die gehuurd kunnen worden. Kosten 8 euro per dag, 21 euro per drie dagen, 40 euro per week (10 euro borg).

Internet- en e-mailservice

In de hal staat een computer met een geldautomaat. Kosten 1 euro per 10 minuten.

Oasis Park FuerteventuraOasis Park Fuerteventura

Oasis Park

Vrijwel in het zuiden van het eiland ligt dierenpark Oasis. Dit mooi aangelegde park met dieren en tropische planten en cactussen is via het park te boeken voor 23 euro voor volwassenen en 11 euro voor kinderen. De rit erheen per touringcar is inbegrepen, evenals de shows die worden opgevoerd. Ter plekke ka nog een half uur durende rit op kamelen worden gereserveerd voor 10 euro per persoon.

Mijn ervaring met Maxorata Beach

Het park is keurig verzorgd en wordt goed en veelvuldig schoongehouden. Het interieur in het woongedeelte is niet heel modern, maar alles functioneert goed. Tijdens het verblijf was er een probleem met een toilet, dit werd nog dezelfde ochtend opgelost. De bedden zijn goed, er is voldoende ruimte voor het opruimen van kleding en de douche is prima. Het personeel van het park is erg vriendelijk en behulpzaam en je kunt er met Engels en Duits terecht. Wat mij betreft is dit park een aanrader, rustig gelegen maar toch vlak bij het gezellige centrum en de haven en bij het strand.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De stranden van KosDe stranden van KosKos maakt onderdeel uit van de eilandengroep Dodekanesos en is 290 km² groot. Kos is ongeveer 43 km lang en 9 km breed e…
Cambodja, een land met een wereldwonder!Cambodja, een land met een wereldwonder!Het toerisme is in Cambodja nog maar weinig ontwikkeld, ook al beschikken ze over misschien wel de mooiste tempel ter we…
Lakes Entrance: Stranden en bezienswaardigheden in de stadLakes Entrance is een stad aan de kust in Australië. Deze plaats ligt in de staat Victoria. Het staat bekend om de uitge…
Corralejo, wat is er zoal te doen?Corralejo, wat is er zoal te doen?Corralejo ligt in het noorden van Fuerteventura. In deze kustplaats zijn meer buitenlandse gasten te vinden dan eigenlij…

Ruhrgebied: van economisch naar cultuur paradijsIn 2010 werd het Ruhrgebied uitgeroepen tot de 'Cultuurhoofdstad van Europa'. Nog niet zo lang geleden was het idee dat…
De Canarische Eilanden - vulkanisch LanzaroteDe Canarische Eilanden - vulkanisch LanzaroteLanzarote, een van de Canarische Eilanden, is een bijzonder eiland. Doordat het eiland vulkanisch is, zijn de stranden e…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Eigen foto
  • Informatie folder van Maxorata Beach

Reageer op het artikel "Maxorata Beach, Corralejo op Fuerteventura"

Infoteur: Wilmo
Laatste update: September 2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Bezienswaardigheden buitenland
Schrijf mee!