InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > De teleurstelling die vakantie heet

De teleurstelling die vakantie heet

De teleurstelling die vakantie heet Een deel van de vreugde van de vakantie, is de voorpret. Vooraf kunt u de website van uw vakantie nog een keer bekijken, en gaan dagdromen. Door een aantal oorzaken kan de vakantie toch tegenvallen. In dit artikel treft u een aantal tegenvallers aan die u kunnen overkomen bij een vakantie in één van de populaire zomerse landen. Op vakantie gaan is een dure aangelegenheid. Hierdoor is het ook een grote teleurstelling als een vakantie tegenvalt door bepaalde oorzaken. In dit artikel treft u een aantal grote teleurstellingen aan.

Hotelkamers zijn dubbel geboekt

Eén van de grootste frustraties op de dag van aankomst is het dubbel geboekt zijn van hotelkamers. In de meeste gevallen zullen de betere accommodaties hier wel een passende oplossing voor bieden, maar het feit dat u niet gelijk naar uw hotelkamer kunt is een grote teleurstelling. U hebt een lange reis achter de rug en dan kunt u ook nog eens niet naar uw kamer.

Vertragingen op de heenreis

De grootste frustratie op de heenreis is een forse vertraging van het vliegtuig. Dit gaat u namelijk een deel van uw vakantie kosten. U krijgt mogelijk wel een financiele compensatie, maar dat weegt niet op tegen het verliezen van een vakantiedag. Een vertraging op de terugreis is ook lastig, maar is veel eenvoudiger te verkroppen.

Door ongunstige aankomst en vertrektijden twee dagen verliezen

Bij en vliegreis is de vakantieduur vaak 8 tot 15 dagen, maar door ongunstige vliegtijden kan de vakantie in werkelijkheid twee dagen korter zijn. In het geval u naar Spanje vertrekt met het vliegtuig, en u vertrekt in de loop van de dag, dan telt de reisdag wel als één van de vakantiedagen. Bij aankomst op uw bestemming is het inmiddels ís avonds en zit u eerste vakantiedag er alweer op. Hetzelfde geldt als u op de laatste dag zeer vroeg in de ochtend moet vertrekken.

Kwaliteit van de accommodatie valt tegen

De kwaliteit van de accommodatie kan uw vakantievreugde wegnemen. Op de websites en de brochures, zien de kamers en het resort er altijd fantastisch uit. Bij aankomst blijkt de werkelijkheid vaak tegen te vallen. Het hotel heeft bijvoorbeeld zwaar achterstallig onderhoud, of gelijk naast uw hotel zijn ze nog aan het bouwen. Hier kunt u niet altijd voor zijn, maar u kunt de kans wel verkleinen door speurwerk te verrichten op het internet. Op Zoover.nl kunt u reacties lezen van bezoekers die hun vakantiebestemmingen beoordelen. Op deze site zult u sterk uiteenlopende reacties lezen, maar vaak zit er wel een rode draad in de reacties die u een goede indruk kunnen geven van de accommodatie.

Extreme warmte

Wij Nederlanders vertrekken in de zomermaanden naar het buitenland om verzekerd te zijn van mooi weer, maar de warmte kan ook ondragelijk zijn. In het hoogseizoen kunt u in landen als Turkije en Griekenland te maken krijgen met temperaturen die kunnen oplopen tot ruim boven de veertig graden. De warmte kan zo overweldigend zijn dat u tijdens de warmste periode het liefst op uw hotelkamer met airconditioning blijft zitten.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Zoover.nl

Reageer op het artikel "De teleurstelling die vakantie heet"

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 13-10-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!