InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Werken als hotel of camping entertainer

Werken als hotel of camping entertainer

Zie je ook ieder jaar op zomer vakantie entertainers die de hele dag bezig zijn mensen te vermaken? Lijkt het je ook leuk om dit te doen en je vakantie (of misschien wel voor een langere periode) door te maken in een zonnig land? Twijfel dan niet en ga aan de slag als entertainer!

Wat houdt het werk als entertainer eigenlijk in?

Ieder jaar gaan er duizenden mensen naar het buitenland op vakantie naar een hotel of naar een camping, en hopen dan een leuke vakantie mee te maken. Vaak willen mensen genieten van het mooie weer maar ook niet de hele dag aan het zwembad liggen. Daarvoor hebben vele hotels en campings entertainers aan het werk.

Als entertainer ben je aan het werk om mensen een leuke vakantie te bezorgen. Dit doe je door allerlei verschillende activiteiten zoals voetballen, volleybal, darten, tafeltennis te organiseren. Als entertainer werk je niet alleen overdag maar ook in de avonden. 'S Avonds voer je shows uit of doe je allerlei verschillende quizzes je kan het zo gek niet bedenken. Maar dit alles doe je natuurlijk niet alleen, je werkt altijd in een team. Dus als entertainer zorg je voor een goede sfeer en ben je eigenlijk het visitekaartje van het hotel.

Werkzaamheden

Net zijn er al een aantal werkzaamheden van een entertainer genoemd. Maar er zijn verschillende soorten functies die je kan hebben binnen een entertainmentteam.

Kinderen:

Als je met kinderen werkt doe je dit vaak in een mini club die aanwezig is in een hotel of op een camping. Hier hou je de kinderen de hele dag bezig met allerlei soorten activiteiten. Een aantal voorbeelden hiervan zijn: Spelletjes, schminken, themadagen, knutselen, zwemmen etc. Om als kinderentertainer te werken moet je erg creatief zijn en het leuk vinden om met kinderen te werken.

Sport:

Ook kun je als sportentertainer werken. Dit zijn sportactiviteiten die worden georganiseerd voor de volwassenen gasten. Als sport entertainer is het belangrijk dat je altijd enthousiast bent en dat je met iedereen een praatje maakt. Mensen moeten maanden later nog steeds praten over "de leuke entertainers". Een aantal voorbeelden van sportactiviteiten zijn: Voetbal, volleybal, boogschieten, darten, aerobics, waterpole etc.

Shows:

Natuurlijk moeten gasten ook in de avonden iets te doen hebben en daarom worden er in veel hotels en campings shows opgevoerd door het entertainmentteam. Hiervoor moet veel geoefend worden en het is dus ook belangrijk dat je erg gemotiveerd bent als je aan de slag wil als entertainer. Er worden allerlei verschillende shows gedaan zoals: Grease, Chicago, The lion king maar ook worden er verschillende sketch shows gedaan of worden er quizzes georganiseerd.

Organisaties

Er zijn verschillende organisaties die aanbieden om als entertainer aan de slag te gaan dit zijn zowel Nederlandse organisaties maar je kan ook perfect aan de slag via een buitenlandse organisatie. Een aantal bekende organisaties zijn: Acttiv leisure projects, Cosmo entertainments, TUI, Vacansolei en Iberofriends. Deze organisaties zorgen voor een plek waar je aan de slag kunt en helpen vaak ook bij het vinden van een vlucht naar je bestemming.

Dus vind jij het leuk om voor een tijdje in het buitenland te werken? Ben je niet verlegen en vind je het niet erg om voor een langere periode van huis te gaan? Ga dan aan de slag als entertainer, leer heel veel nieuwe dingen en maak vrienden vanuit de hele wereld!
© 2009 - 2019 Marileen88, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
EK voetbal 20002000 is het jaar dat het EK voor het eerst wordt georganiseerd in het nieuwe millennium. Het is de 11 editie van dit imm…

Reageer op het artikel "Werken als hotel of camping entertainer"

Reactie

Renso van den Brink, 13-06-2013 21:51 #1
Hallo ik ben renso ik ben 32 jaar en wil graag entertainer worden, ik werk graag in teamverband ik kan iedereen altijd aan het lachen maken.
kunt u mij vertellen welke stappen ik daarvoor moet ondernemen om een baan als entertainer te vinden.

vriendelijke groet,

renso van den brink

Infoteur: Marileen88
Gepubliceerd: 14-05-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Reacties: 1
Schrijf mee!