InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Recreatieoord Klein Vaarwater, Ameland

Recreatieoord Klein Vaarwater, Ameland

Recreatieoord Klein Vaarwater, Ameland Recreatieoord Klein Vaarwater is een prachtige familiecamping, gelegen op het waddeneiland Ameland. De camping ligt nabij het plaatsje Buren. Op dit vakantiepark vind je luxe bungalows, maar ook leuke kampeerplaatsen. Voor ieder wat wils dus! Voor jong en oud wordt er vanalles georganiseerd op Klein Vaarwater. Ook voorzieningen als winkels, zwembad en zelfs het strand zijn op deze camping te vinden. Klein Vaarwater is gelegen aan de oostelijke zijde van het eiland. Aan deze kant van het eiland zijn prachtige uitgestrekte natuurgebieden te vinden, zoals het Oerd en de Hon. Ook de rustige uitgestrekte stranden zijn prachtig om te zien.

Faciliteiten

Dit vakantieoord biedt tal van activiteiten, zodat jong en oud zich prima kunnen vermaken! Zo is er een mooi overdekt zwembad. Bij huur van een accommodatie op het park, is toegang tot het zwembad gratis. Je kunt dan 1 keer per dag, met 2 personen naar het zwembad. Deze telt onder andere een 40 meter lange glijbaan. Verder is er leuke waterspeeltuin voor de allerkleinsten. Ook voor de meer sportieve vakantieganger is hier van alles te doen. Zo is er een midgetgolfbaan, tennisbanen, een bowlingbaan en fitnessgelegenheid. Deze faciliteiten kunnen tegen betaling gebruikt worden. Achter de camping, aan de zuidelijke kant, zijn weilanden te vinden. Hier heeft men een eigen voetbalveld, en vliegerveld gecreëerd. Met de altijd aanwezige wind op het eiland, is vliegeren namelijk ook een ideale bezigheid hier op het eiland.

Voor de dagelijkse boodschappen bevindt zich hier een supermarkt, die ook voorzien is van een slijter. Verder is er een souvenirwinkel te vinden. Geen zin om zelf te koken? Het park bevat ook een snackbar om wat lekkers te halen en een restaurant waar je lekker onbezorgd van een maaltijd kunt genieten.

Vanaf de zomer van 2017 zijn alle openbare gelegenheden te vinden in een gloednieuw overdekt pand.

Accommodaties

Er zijn veel verschillende accommodaties op dit park. Zo kun je ervoor kiezen om te vertoeven in een geschakelde of vrijstaande bungalow. Ook zijn er zogenoemde Wellness boerderijen. Deze boerderijen bevatten onder andere een zwembad, zonnebank, sauna, wasmachine, wasdroger, vaatwasser en stoomdouche. Ook zijn er vele stacaravans te vinden op het vakantiepark. Inmiddels zijn veel van deze caravans via het park zelf te boeken. Maar ook zijn er nog vele particuliere caravans te huur.

Verder zijn er ook kampeerplaatsen beschikbaar. Je kunt hier zelf je tent opzetten, of tourcaravan / vouwwagen plaatsen. De plaatsen zijn ruim opgezet en beschikken over stromend water en elektriciteit. Er zijn nette douche en toilet faciliteiten aanwezig. Hier mag iedere bezoeker van het vakantiepark gratis gebruik van maken. Echter na 21:00 uur 's avonds zijn deze faciliteiten alleen nog te betreden door middel van een pasje, waarmee je aan kunt tonen dat je een campinggast bent. Dit is gedaan om problemen met ongenode gasten te voorkomen.

Indien je liever voor een hotel kiest, is dit ook mogelijk. Er is namelijk ook een hotel dat bij Klein Vaarwater hoort. Dit hotel ligt op 100 meter van het strand, en heeft de toepasselijke naam 'Buren aan zee'.

Omgeving

Klein Vaarwater ligt in een mooie omgeving, met vele duinlandschappen. Verder is er dichtbij het park een bos te vinden waar je heerlijk kunt wandelen. 's Avonds zijn hier vele dieren te vinden, zoals konijnen en reeën. Ook is hier de mogelijkheid om over de vele duinpaden te wandelen of fietsen. Op ongeveer 800 meter van het vakantiepark ligt het strand. Hier is ook een strandpaviljoen bij aanwezig, waar u kunt genieten van een hapje en een drankje.

Verder ligt op zo'n kilometer afstand het dorpje Buren. Hier zijn een aantal winkels, barretjes en een supermarkt te vinden. Op 1,5 kilometer afstand van Klein Vaarwater ligt het dorp Nes. Dit is het grootste, en meest levendige dorp van het eiland. Hier zijn vele barretjes, souvenirwinkels, kledingwinkels, discotheken en bezienswaardigheden te vinden. Het dorp Nes is gemakkelijk per fiets te bereiken, over een fietspad dat door natuurgebied de Vleijen loopt. Overigens zijn er over het gehele eiland vele fietsenverhuur bedrijven te vinden.
Gerelateerde artikelen
Nordic Walk Ameland - wandelen op het WaddeneilandNordic Walk Ameland - wandelen op het WaddeneilandSinds 2006 vindt jaarlijks in het voorjaar de Nordic Walk Ameland plaats, een recreatieve wandelroute door de natuur. Ho…
Ameland - ontstaan van een WaddeneilandAmeland - ontstaan van een WaddeneilandAmeland is een betrekkelijk jong eiland. Pas sinds duizend jaar wonen er mensen. Het eiland ligt tussen Terschelling en…
Vriendschapsband tussen Kleef en AmelandVriendschapsband tussen Kleef en AmelandDe Duitse stad Kleef en het Nederlandse Waddeneiland Ameland hebben een vriendschapsband. De connectie tussen eiland en…
Afvallen door te wandelen op AmelandAfvallen door te wandelen op AmelandWie rustig aan af wil vallen, kan het eens met wandelen proberen. Het is goed voor de conditie en al wandelend verbruik…
Midzomerfeest in het dorp Buren op AmelandMidzomerfeest in het dorp Buren op AmelandIn het midden van de zomer vindt in Buren op Ameland het Midzomerfeest plaats. Dorpsbelang Buren is de organisator van d…
Bronnen en referenties
  • http://www.kleinvaarwater.com/

Reageer op het artikel "Recreatieoord Klein Vaarwater, Ameland"

Infoteur: Denn
Laatste update: 16-02-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Schrijf mee!