InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Gratis Uittips Noord-Brabant

Gratis Uittips Noord-Brabant

Gratis Uittips Noord-Brabant De vakantieperiode is weer in aantocht. Voor sommigen is dit een periode om van wakker te liggen. Vakantie wordt vaak geassocieerd met dure verblijven en dure uitstapjes. Voor vele gezinnen is dit financieel niet mogelijk. De gratis uittips in dit artikel bewijzen dat u vakantie en uitstapjes ook beslist niet duur hoeven te zijn. In Noord-Brabant zijn genoeg mogelijkheden voor een gratis dagje uit voor jong en oud. Wat dacht u van gratis klimmen in de speeltuin of gratis naar het museum.

Musea

Het van Abbemuseuem

Liefhebbers van moderne kunst kunnen iedere donderdagavond hun hart ophalen. Het van Abbemuseum in Eindhoven is op deze avond vrij toegankelijk voor museumliefhebbers. In het museum kunt u genieten van mooie wisseltentoonstellingen en een uitgebreide vaste collectie. Deze vaste collectie van het van Abbemusuem heeft een omvang van ongeveer 2700 kunstwerken. De kunstwerken zijn onderverdeeld in werken op papier, schilderijen, sculpturen en videowerken die onder anderen vervaardigd zijn door kunstenaars als Picasso en Theo van Doesburg.

Museum de Steenarend

Museum de Steenarend is een leuk vrij toegankelijk museum in Eindhoven. In het museum vindt u diverse soorten edelstenen, fossielen en schelpen. Tijdens de zomerperiode worden er extra activiteiten voor kinderen georganiseerd.

Speeltuinen

Speeltuin Kabouterdorp

Speeltuin Kabouterdorp is gelegen in Veldhoven. De intreeprijs van deze speeltuin is 0,80. Voor deze prijs kan men ook gebruik maken van de 18-holes midgetgolfbaan die naast de speeltuin is gelegen. In de speeltuin vindt men o.a:
  • Kabelbaan
  • Overdekte picknick plaats
  • Trampolines
  • Glijbanen
  • Trap skelters
  • Diverse schommels
  • Jeu de boules baan.
  • Peuterhoek

Speelpark de Splinter

Speelpark de Splinter is een origineel ingericht speelpark gelegen in Eindhoven. Het speelpark bezit o.a
  • 35 speeltoestellen
  • basketbalveld
  • bouwhoek (waar hutten getimmerd worden)
  • kinderboerderij
  • peuterhoek
  • pirateneiland
  • zwembad

Speelpark de Splinter is het hele jaar geopend en de toegang is gratis. Behalve op zondag, dan wordt er een toegangsprijs van 1,50 per persoon gevraagd. In de zomervakantie worden er soms themaweken georganiseerd met extra activiteiten. Ook dan is de toegangsprijs 1,50 per persoon.

Dierentuin/kinderboerderij

Kinderboerderij de Hazewinkel

Kinderboerderij de Hazewinkel is gelegen in Veldhoven en is het gehele jaar geopend. Naast de kinderboerderij is een ruime (gratis) speeltuin gelegen met een ruime weide eromheen die zeer geschikt is voor een uitgebreide picknick. In de kinderboerderij kun je o.a deze diersoorten tegenkomen:
  • Lakenvelderrund
  • Damherten
  • Dwerggeiten
  • Varken
  • Kerry Hill schapen
  • Saoy schapen
  • Emoe
  • Ganzen, diverse soorten
  • Eenden, diverse soorten
  • Konijnen
  • Cavia's
  • Fazanten, diverse soorten
  • Chinese rotseekhoorns
  • Volièrevogels, zoals kanaries, zebravinken, wevers, grasparkieten etc.
  • Hoenders, diverse rassen
  • Sierduiven, diverse rassen
  • Parelhoenders
  • Pauwen

Het Biggetjesbos

In het Brabantse Laarbeek is een wandeltocht uitgestippeld die voor jong en oud zeer leuk en interessant is. Deze wandeltocht door het Biggetjesbos laat u kennis maken met 12 verschillende en bijzondere soorten biggetjes. Vooral jonge kinderen zullen hun ogen uitkijken.

Vogelasiel Zundert

Het vogelasiel in Zundert is vrij toegankelijk voor bezoekers. In het vogelasiel verblijven geblesseerde en zieke vogels totdat ze weer gezond genoeg zijn om hun vleugels uit te slaan. In het vogelasiel kun je diverse soorten vogels ontmoeten zoals de roofvogels; buizerd en haviken. Daarnaast kun je ook regelmatig anderen dieren bewonderen zoals aangereden reeën die aan het herstellen zijn. Naast de zieke dieren worden er ook regelmatig leuke tentoonstellingen en activiteiten georganiseerd. Wat dacht je bijvoorbeeld van schilderen net als van Gogh.

Informatiecentrum

Milieu Educatie Centrum Eindhoven

Het Milieu Educatie Centrum organiseert het hele jaar door vele leuke en interessante wisselende activiteiten. Daarnaast kun je bij het Milieu Educatie Centrum laten door gps-apparaat laten leiden door het prachtige natuurgebied. Ook kun je een neem kijkje nemen in de wisseltentoonstelling of deelnemen aan de speurtocht door de ecologische boerderij.

Gratis uittips Nederland

Niet alleen in de provincie Noord-Brabant, maar ook in de rest van Nederland is het goed mogelijk om goedkoop en zelfs gratis te genieten van een dagje uit. Of je nou in Friesland woont of in Zeeland. In elke provincie zijn meer mogelijkheden dan je in eerste instantie zou denken. Ga eens langs bij het VVV kantoor. Vooral in de zomermaanden zijn daar vele gratis krantjes te verkrijgen die vaak boordevol leuke tips staan. Denk aan een dagje uit ook eens niet alleen aan dierentuinen en speeltuinen, maar ook evenementen. Zo worden er tijdens de vakantieperiode vaak vele gratis evenementen georganiseerd door het hele land.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Plaatsnamen met carnaval: belangrijke steden, van A tot ZPlaatsnamen met carnaval: belangrijke steden, van A tot ZMet carnaval krijgt een groot aantal steden in Nederland een andere plaatsnaam: Den Bosch wordt Oeteldonk, Breda heet Ki…
Goedkoop of zelfs gratis kamperen bij de boswachterGoedkoop of zelfs gratis kamperen bij de boswachter. Het kan Lekker wandelen, kanoen, fietsen of in de natuur zijn en da…
Wat kost een huis (per m²) in Noord-Brabant (2016)?Wat kost een huis (per m²) in Noord-Brabant (2016)?Noord-Brabant is één van de vier Nederlandse provincies waar een gemiddeld huis meer dan 300.000 kost. Ook de huizenpr…
De leukste uittips voor de leukste dagjes uit in de ArdennenDe leukste uittips voor de leukste dagjes uit in de ArdennenLeuke uittips voor de Ardennen zijn rond de vakantieperiode altijd welkom. De Ardennen vormen een bosrijk laaggebergte i…
Bronnen en referenties
  • www.uitmetkinderen.nl

Reageer op het artikel "Gratis Uittips Noord-Brabant"

Infoteur: Tekstschrijvert
Gepubliceerd: 07-04-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Special: Geld besparen
Schrijf mee!