InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Vakantiebestemming de Achterhoek

Vakantiebestemming de Achterhoek

Vakantiebestemming de Achterhoek Vakantiebestemming de Achterhoek. Het is ieder jaar weer een klus om de vakantiebestemming te bepalen. De Achterhoek is een schitterende omgeving waar je helemaal tot rust komt. Uutblaoz'n in de Achterhoek. Dat kun je daar zeker doen. Even op adem komen, onthaasten en uit de sleur stappen van het dagelijks leven. De tijd speelt even geen rol, alleen maar genieten.

De Achterhoek

Waarom nu juist de achterhoek. De achterhoek biedt voor groot en klein allerlei mogelijkheden om heerlijk tot rust te komen. De achterhoek biedt veel verblijfs faciliteiten onder ander:
  • sfeervolle hotels.
  • mooie campings.
  • grote hoeveelheid vakantiewoningen.
  • vakantie boerderijen.

De achterhoek heeft voor jong en oud bezigheden je kunt er onder ander:
  • culinair fietsen.
  • eten bij de boer.
  • wijn proeven van eigen bodem.
  • klootschieten.
  • boerengolf.
  • toeristische overstappunten.
  • kanovaren.
  • zwemmen.
  • klimmen en abseilen.
  • ballonvaren.
  • vliegen.
  • survivials.
  • diverse musea.

Hieronder vindt u een aantal van deze bezigheden.

Wijn proeven van eigen bodem

In de Achterhoek zijn een aantal wijnhoeves met wijngaarden te vinden. In deze wijngaarden kunt u wandelen en genieten van het uitzicht. Ook is het mogelijk rondleidingen te krijgen door de wijngaarden en aan het eind van de rondleiding de wijn te proeven.

Klootschieten

Het klootschieten is een populaire sport in de Achterhoek. Deze sport kan door jong en oud gedaan worden. Er zijn verschillende klootschietparkoers te spelen. Klootschieten gebeurd door middel van een houten bal (kloot). Deze wordt over de weg gegooid. Het is de bedoeling om in zo weinig mogelijk worpen weer bij het eindpunt te komen. Dit spel is een gezelschapspel en wordt in groepen van ongeveer 4 personen gespeeld.

Boerengolf

Boerengolf is de variant op het golfen. Grote verschil, het is mogelijk dat u tussen de koeien of schapen staat te golfen. Elke groep krijgt een houten klomp aan een stok en een bal mee. Het is de bedoeling om met zo min mogelijk slagen de bal de melkemmer te krijgen. Dit spel wordt gespeeld in groepen van 2 5 personen.

Toeristische overstappunten

Op verschillende plaatsen in de Achterhoek zijn toeristische overstappunten gemaakt. Vanaf deze punten kunt u makkelijk vanuit de auto, bus of trein op verschillende fiets- en wandelroutes overstappen. Ieder overstappunt heeft weer ander mogelijkheden. Zo vindt u bij de het ene overstappunt mountainbikeroutes en bij het andere overstappunt een kanoroute. Bij ieder overstappunt vindt u een informatiezuil en rustgelegenheid.

Verschillende activiteiten

In de achterhoek is voor jong en oud van alles te beleven. Hieronder vindt u een aantal activiteiten die jaarlijks terug komen.
  • Jammarkt te Neede.
  • Bloemencorso te Winterswijk.
  • Fotograficamarkt te Doesburg.
  • Kunstmarkt te Vorden.
  • Achterhoeks oogstfeest te Eppink.
  • Castlefair te Vorden.
  • Tractorpulling te Lochem.

Uutblaoz'n in de Achterhoek. Beslist de moeite waard om eens een kijkje te nemen!
© 2008 - 2019 Nannie78, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Vakantiebestemming de Achterhoek"

Infoteur: Nannie78
Gepubliceerd: 07-09-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Schrijf mee!