InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Kinder- en buitenactiviteiten in het Amsterdamse Bos

Kinder- en buitenactiviteiten in het Amsterdamse Bos

Kinder- en buitenactiviteiten in het Amsterdamse Bos Het Amsterdamse Bos bevindt zich op grondgebied van de gemeenten Amstelveen, Aalsmeer en Amsterdam. Een groot grondgebied waar volop ruimte is voor vermaak met kinderen. Leuk voor een mooi zaterdag, zondag, woensdagmiddag of in de vakantie.

Groot kinderbad

In het Amsterdamse Bos bevindt zich een groot kinderbad voor kinderen. Het kinderbad is zeer ondiep en daarmee heel veilig voor kinderen. Het grote kinderbad is voorzien van schoon water en er hangt een zeer gemoedelijke sfeer! Veel kinderen nemen opblaaskrokodillen, waterpistooltjes of ander speelgoed mee en vermaken zich zo uren in het water. Het kinderbad is omgeven door een groot grasveld en een aantal houten bankjes. Als ouder zijnde kun je je hier dus ook prima een aantal uren vermaken. Parkeren in het Amsterdamse bos is gratis en kan op de P voor het Groot Kinderbad!

Geitenboerderij

Een zeer populair vermaak voor kinderen in het Amsterdamse Bos is de geitenboerderij! De geitenboerderij is eigendom van Corine Rileco en Willem Dam. Op de geitenboerderij zijn 120 melkgeiten, 250 legkippen, 4 zoogkoeien en 1 zeug met biggen aanwezig. In de geitenstal kun je de geiten tegen een kleine vergoeding (0,50 cent) een flesje melk geven. Daarnaast kun je lekker rondlopen tussen de geiten, de geiten aaien en borstelen. Ook kun je de boer een handje meehelpen door de stal aan te vegen! Kleine bezems kunnen geleend worden tegen een borg van 1 euro.

Daarnaast staat er een klassieke tractor waar lekker op geklauterd kan worden. Ook zijn er maar liefst twee speeltuintjes waar je zorgeloos kunt schommelen, glijden en klimmen. Na al het spelen is er de mogelijkheid wat te eten in het restaurant. Hier worden veel vers gemaakte etenswaar aangeboden. In de boerderijwinkel kun je oa verse geitenkaas kopen om mee te nemen naar huis. Ook kun je nog een kijkje nemen in het educatieve centrum en de kaas- en zuivelmakerij. Elke zaterdag is er een biologische markt, waar je terecht kunt voor onder andere biologische groenten en brood.

De geitenboerderij is elke dag geopend van 10 tot 6 uur. Met uitzondering van de dinsdag, dan blijft de boerderij de gehele dag gesloten! De toegang is helemaal gratis! Parkeren doe je op de P voor de Geitenboerderij.

Let op! wil je de geitenboerderij bezoeken met een grote groep (bijvoorbeeld met een klas of kinderen van de peuterspeelzaal)? Maak dan van te voren een afspraak!

Dieren spotten

In het Amsterdamse Bos lopen hazen, konijnen, eekhoorns, egels, kikkers en paden. Daarnaast vliegen er vele soorten vogels. Loop eens door het bos en ga samen met je kinderen dieren spotten. Misschien zie je wel een haas voorbij schieten of een konijn in zijn holletje wegduiken.

Vermaak op het water

Met mooi weer kun je je ook heerlijk vermaken op het water in het Amsterdamse Bos. Je kunt een 1-, 2- of 3-persoonskano huren en lekker peddelen op het water. Vergeet jezelf en je kinderen niet in te smeren, want op het water gaat verbranden erg snel. Een kano wordt per uur verhuurd en de prijzen voor een 1-, 2- of 3-persoonskano zijn respectievelijk 6, 10 en 12 euro. Een kano huren kan vanaf 1 april tot eind oktober.

Adres Amsterdamse Bos

Bosbaanweg 5
1182 DB Amsterdam
© 2014 - 2019 Lola90, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Informatieborden in het Amsterdamse Bos

Reageer op het artikel "Kinder- en buitenactiviteiten in het Amsterdamse Bos"

Infoteur: Lola90
Laatste update: 19-07-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Schrijf mee!