InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Gratis parkeren bij vliegveld Eindhoven Airport

Gratis parkeren bij vliegveld Eindhoven Airport

Gratis parkeren bij vliegveld Eindhoven Airport Eindhoven Airport is met een kleine 3 miljoen passagiers per jaar een populaire luchthaven geworden. Met relatief goedkope vliegmaatschappijen, zoals Wizz Air, Transavia en Ryanair, vlieg je naar een groot aantal Europese bestemmingen. Het is alleen jammer dat je voor het parkeren van je auto ongeveer hetzelfde kwijt bent als voor je vliegticket! Dat kan goedkoper en met een beetje moeite kan het zelfs gratis, als je maar weet waar je moet zijn.

Eindhoven Airport

Eindhoven Airport, tot 1998 bekend als Vliegveld Welschap, is de laatste jaren uitgegroeid tot een belangrijke luchthaven en niet alleen voor de regio. Door de centrale ligging en, sinds de uitbreiding van het wegennet en de verbreding van de A2 rond Eindhoven, goede bereikbaarheid komen reizigers van heinde en ver voor vluchten van Wizz Air, Transavia en Ryanair en andere kleine maatschappijen.

Parkeren bij het vliegveld

Het zijn met name de prijsvechters die het voor reizigers zo aantrekkelijk maken om naar diverse Europese bestemmingen te vliegen voor zeer lager tarieven zodat je de kosten van je vakantie of stedentrip binnen de perken kunt houden. Kom je met de trein en de bus dan heb je verder geen grote kosten, maar als je met de auto komt en deze bijvoorbeeld acht dagen bij het vliegveld wilt parkeren, dan ben je al gauw € 160 (P1), € 80 (P3) of € 53 (P4 en P5) kwijt. Er is echter een manier om in de onmiddellijke nabijheid van het vliegveld gratis te parkeren en binnen tien minuten met bus voor het terminalgebouw te worden afgeleverd.

Goedkoop parkeren

Naast de bovengenoemde parkeerfaciliteiten zijn er enkele commerciële parkeerterreinen, waarbij je je auto bij de terminal overdraagt aan een medewerker die je auto op een andere locatie parkeert en die je bij terugkomst met een shuttlebus weer naar je auto brengen. De kosten zijn, afhankelijk van de periode, lager dan bij de lokale parkeerterreinen, maar je moet wel eerst reserveren. Op dit gebied is eazzypark actief. Wil je echter geheel gratis parkeren dan kom je uit bij de volgende oplossingen:

Gratis parkeren vliegveld Eindhoven

In de directe omgeving van het vliegveld zijn gratis parkeerplaatsen, al dan niet op een officieel (gratis) parkeerterrein of in een woonwijk, waar de bus naar de airport met grote regelmaat langskomt. De kosten van het busvervoer (vaak maar een paar stops) zijn minimaal en de bussen zijn ingericht voor reizigers met bagage.

P+R Best, Spoorstraat 5684 AA Best

Deze P+R parkeerplaats wordt veel gebruikt door forenzen van buiten de regio die werken in het centrum van Eindhoven. Lijn 145 brengt de reizigers o.a. naar Eindhoven Airport maar er stoppen ook nog enkele andere lijnen, zoals nr. 141 naar Eindhoven. De rit duurt ongeveer vijftien minuten en er zijn ca. zes tussenstops. Je vindt deze Park + Rij parkeerplaats enkele minuten rijden vanaf afslag Best (28) aan de A2. Deze P+R is 7 dagen 24 uur geopend en is geheel gratis.

Lijn 145 brengt u vervolgens is ca. vijftien minuten naar Eindhoven Airport, volgens een dienstregeling die je kunt vinden op de parkeer en vervoer website van gemeente Best. Ook vind je informatie op de website 9292.nl.

Let op! Dichterbij het vliegveld, en op de route van bus 401, vind je de wijk Grasrijk. Dit lijkt een mooie plek om te parkeren maar dit is af te raden; er is relatief weinig parkeerruimte en je neemt dan al gauw de plaats in van de bewoners, die daar natuurlijk niet blij mee zijn. Niet doen dus!

Klachten over gratis parkeren

Vaak klagen bewoners van de wijk waar je je auto lang parkeert dat je parkeerplaatsen blokkeert, en dat is begrijpelijk. Om dit te voorkomen zou je het beste kunnen parkeren waar relatief veel parkeerruimte is en/of waar relatief weinig mensen wonen, zoals bij winkels. Deze locaties zijn op bovenstaande voorbeelden te vinden.

Je kunt ook wat verder weg van het vliegveld parkeren, waar dit geen probleem is. Je stapt dat gewoon een paar haltes verder op de bus. Dat maakt in tijd of kosten weinig uit.

Tips en adviezen

  • In alle gevallen (ook als je op de reguliere P-terreinen staat): laat geen waardevolle goederen in je auto achter
  • Als je op de openbare weg parkeert, laadt dan eerst je eventuele medereiziger(s) met de bagage uit bij de bushalte, alvorens te parkeren
  • Vergeet je OV-chipkaart niet voor de bus
  • Je kunt voor het gemak ook de taxi nemen (06-38249525) van en naar je parkeerplaats. Het is maar een zeer kort ritje
  • Vergeet niet het adres waar je staat geparkeerd te noteren!
© 2012 - 2017 Cenerentola, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Waarheen vliegen met Ryanair vanaf Eindhoven?Waarheen vliegen met Ryanair vanaf Eindhoven?Eindhoven Airport is een snelgroeiend vliegveld. Qua passagiersaantallen is het na Schiphol de grootste vluchthaven van…
Vliegen vanaf de luchthavens in NederlandVliegen vanaf de luchthavens in NederlandVliegen vanuit Nederland kan vanaf verschillende vliegvelden. Het meest grote en populaire vliegveld in Nederland is Sch…
Goedkoop vliegen vanaf Eindhoven AirportGoedkoop vliegen vanaf Eindhoven AirportEr zijn meerdere redenen om voor je vakantie een ander vertrekpunt te kiezen dan Schiphol. Omdat het goedkoper is, omdat…
Auto slim parkeren bij een vliegveldAuto slim parkeren bij een vliegveldGoedkoop uw auto parkeren bij een vliegveld? Wat zijn de mogelijkheden, waar laat u uw auto bij een vliegveld, wat zijn…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Anonymous, Openclipart
  • www.hermes.nl
  • www.parkeerlijn.nl
  • www.vliegveldinfo.nl

Reageer op het artikel "Gratis parkeren bij vliegveld Eindhoven Airport"

Reacties

Remko, 16-09-2017 19:46 #11
Lekker dan. Drie lekke banden op de zanddreef. Dit doe ik dus nooit meer.

Juul, 27-06-2017 23:05 #10
Op P+R Meerhoven sta je goedkoop: 3 euro voor de eerste dag en 5 euro voor elke volgende. Ideaal voor een weekendje weg of korte zakelijke trip. Zeker als de parkeergarages op de luchthaven al vol zijn (wil nog wel eens het geval zijn als je kort van tevoren boekt). En op de P+R zijn laadplekken.

Job, 25-06-2017 19:53 #9
Auto neergezet op het Zandkasteel in de wijk Meerhoven. Leuke terugkomst… banden lekgestoken. Zucht…

Sanne, 29-05-2017 18:44 #8
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen P+R Spoorlaan in Best. Lijkt geen toezicht te zijn, maar wellicht toch veilig?

Co, 27-04-2017 14:13 #7
Hoe zijn de ervaringen bij station Best? Kun je makkelijk overdag een plekje bemachtigen en is het veilig?

Es, 25-09-2016 12:37 #6
Iemand heeft mijn auto beschadigd en mij band leeg laten lopen. In de straat Grassteppe. Daar nooit je auto parkeren. Reactie infoteur, 26-09-2016
Daar wordt in dit artikel voor gewaarschuwd! Niet parkeren in de Graswijk; daar zijn relatief weinig parkeerplaatsen dus je benadeelt al gauw de bewoners. Met 5 minuten extra reistijd met de bus kun je parkeren in wijken waar meer dan voldoende parkeerplaatsen zijn en waar het bovendien niet opvalt.

Lies, 10-07-2015 13:21 #5
Help! Het loopt de spuigaten uit! De Bredalaan in Eindhoven staat vol met auto's van vakantiegangers, is er dan niemand meer die rekening wil houden met de bewoners! Als je mensen er op aan spreekt krijg je 'n grote mond, en hebben ze niets met ons te maken. In wat voor wereld leven wij!

Joyce, 02-09-2014 21:10 #4
Er zijn tal van parkeerplaatsen bedoeld voor lang parkeren, welke het vliegveld zelf regelt of anders de trein.
Bij ons in de bredalaan staat 80% daar van de vakantiegangers en wij kunnen 3 straten gaan lopen.
Het mag niet eens volgens de avp, je mag je auto maar 3 dagen aaneengesloten parkeren en dan moet hij weg. Reactie infoteur, 19-09-2014
Is inmiddels aangepast.

Dirk, 05-11-2013 12:57 #3
Woon zelf in de buurt van Noord-Brabantlaan. Er zijn genoeg plaatsen in de omgeving waar je je auto kan zetten zonder ons te hinderen. Echter, een aantal heethoofden die onze buurt volledig verzieken vinden het leuk om elke auto dat ze niet kennen lek te steken. 2 van onze vrienden die bij ons bleven overnachten zijn dit al tegengekomen. Tuig noem ik ze.

Lies, 08-09-2013 13:25 #2
Ook in de omgeving Noord brabantlaan en Bredalaan e.o worden banden lek gestoken, spiegels afgebroken etc. Maar wat dacht je van de bewoners van die straten, die kunnen nergens meer hun auto kwijt! weken lang is het onmogelijk om b.v hun boodschappen binnen te krijgen, of je moet de hele wijk door zeulen! En wat dacht je van visite ontvangen? de ziekenauto? nou verzin 't maar! Niet meer normaal, terwijl er op de Noord Brabantlaan 'n heel groot parkeerterrein is t/o Mac (Transferium) voor 'n paar euro per dag kan je perfect parkeren! dus doe eens normaal en parkeer daar gewoon je auto.

Rob, 30-06-2013 16:07 #1
Tip: Ik zou je auto niet gratis parkeren in de wijk Meerhoven. Na een week vakantie 2 lekken banden… niet echt fijn. Volgende keer maar weer betaald parkeren of het openbaarvervoer.

Infoteur: Cenerentola
Laatste update: 11-09-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Reacties: 11
Schrijf mee!