InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Bezienswaardigheden > De beste apps voor op reis

De beste apps voor op reis

De beste apps voor op reis Er komen steeds meer apps bij voor de vakantieganger. Wie zijn iPhone of tablet mee neemt kan tal van apps downloaden die kunnen helpen bij het achterhalen van informative. Zo zijn er verschillende sites met uitgebreide beoordelingen. De meest bekende van die apps is Tripadvisor. Andere apps helpen bijvoorbeeld bij het boeken van een goede plek in het vliegtuig of geven advies over hoe een jetlag kan worden voorkomen De opkomst van het internet en de smartphone hebben de reiswereld veranderd. Vroeger moesten reizigers grote boeken en een kaartenmap meeslepen zodat ze alle informatie bij zich hadden. Ditzelfde gold voor alle vluchtinformatie die ruim van te voren werd uitgeprint. Het gevaar bestond dat bepaalde informatie al snel achterhaald was, bijvoorbeeld dat een bepaald hostel al een jaar niet meer bestond. Wie een smartphone of tablet meeneemt kan ter plekke snel informatie achterhalen. Het is daarbij wel belangrijk op te letten dat je gebruik maakt van de wifi-netwerken. De kosten voor data kunnen snel oplopen in landen buiten de Europese Unie, tot enkele euro’s per mb.

Tripadvisor

De populairste app onder reizigers is Tripadvisor. Op Tripadvisor is het mogelijk om elke gelegenheid, bijvoorbeeld een hotel of restaurant, te beoordelen. Ook geeft het een overzicht van de populairste toeristenlocaties in de buurt. Er zijn gelijksoortige apps, maar Tripadvisor is vooral handig doordat er veel mensen gebruik van maken. Daardoor geven de beoordelingen een representatief beeld. Het is bovendien mogelijk om via Tripadvisor een hotel of vlucht te boeken.

Kayak

Kayak is ook een veelgebruikte app. Met de app is het mogelijk om de beste deals voor hotels, huurauto’s en hotels met elkaar te vergelijken. Verder biedt de app een actueel overzicht van alle infonummers van luchtvaartmaatschappijen en vliegvelden. De app is gratis beschikbaar voor Android en de iPhone.

FlightBoard

FlightBoard wordt veelgebruikt door luchtreizigers. De app geeft de meest actuele informatie door van 1400 vliegmaatschappijen en meer dan 3000 luchthavens. Dit is een handige app om de actuele vluchtinformatie na te gaan. Die vluchtgegevens kan je via e-mail of Facebook ook makkelijk delen met vrienden en familie.

SeatGuru

SeatGuru is vooral handig voor mensen die de beste plek in het vliegtuig wil reserveren. De app biedt een overzicht van de stoelindeling per type vliegtuig en per luchtvaartmaatschappij. Bij het boeken van uw vlucht kunt u ook meestal aangeven waar u wilt zitten. Met deze app is het heel makkelijk na te gaan wanneer u de meeste beenruimte heeft of bijvoorbeeld snel uit het vliegtuig kan. De app is gratis te downloaden voor Android of de iPhone.

Jetlag Genie

Veel mensen hebben na een verre reis vaak last van een jetlag en zijn dan een aantal dagen van de kaart. Daar is met deze app iets op bedacht. Op basis van je slaappatroon en vluchtinformatie geeft deze app aan wanneer je het beste kunt slapen om de jetlag te voorkomen. Ook biedt de app advies over het slikken van melatonine. Door dit in te nemen verzet je als het ware de biologische klok. De app is voor 2,69 euro te koop via iTunes.

ToiletFinder

Niks irritanter dan als je op reis bent en je moet plassen, maar kan de wc niet vinden. De app ToiletFinder heeft ruim 60.000 openbare toiletten wereldwijd in kaart gebracht. Het is ook mogelijk om zelf wc’s toe te voegen wanneer die nog niet in de app vermeld staan.
Gerelateerde artikelen
Wat is iTunes Match?IPhone-fabrikant Apple lanceerde onlangs zijn muziekdienst iTunes Match. Wat is dit voor een dienst?
Applicaties voor de smartphoneApplicaties voor de smartphoneIn Nederland heeft bijna iedereen een smartphone, een handige mobiele telefoon met vele mogelijkheden tot communicatie,…
Android 4.0, of Android Ice Cream SandwichAndroid 4.0, of Android Ice Cream SandwichGoogle introduceerde op 19 oktober 2011 een nieuwe versie van het mobiele besturingssysteem Android. Versie 4.0, ook wel…
Goedkoop tanken online en appsGoedkoop tanken online en appsZorg dat je altijd relatief goedkoop kunt tanken in 2019. Direct korting, ook als je op vakantie bent. Vergelijk daarom…

Reageer op het artikel "De beste apps voor op reis"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 12-10-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Schrijf mee!