InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Attractiepark Walt Disney Studios Parijs

Attractiepark Walt Disney Studios Parijs

Attractiepark Walt Disney Studios Parijs Het Walt Disney attractiepark in Parijs is enorm populair onder de jeugd, maar ook onder volwassenen. Sinds 2002 is er echter een tweede park bijgekomen: het Walt Disney Studios Park. Dit park is minder gericht op het sprookjesachtige thema, maar meer op spectaculaire attracties. Hier staat alles in het teken van de film.

Walt Disney Studios

Een eindje buiten de stad Parijs liggen de twee attractieparken Disneyland Park en Walt Disney Studios Park. Het Disneyland Park is sprookjesachtig ingericht, een paradijs voor jonge kinderen. Walt Disney Studios heeft als hoofdthema de filmwereld. In het park zijn vooral veel spannende achtbanen en spectaculaire shows te bezoeken. Maar ook hier lopen gewoon Disneyfiguren rond en wordt een parade gehouden.

Attracties

Toch zijn vooral de vele indrukwekkende attracties de reden om Walt Disney Studios te bezoeken. De meest bijzondere attracties worden hier besproken:

Rock ‘n’ Roller Coaster

Rock ‘n’ Roller Coaster is een grote muzikale achtbaan. Aan het begin van de achtbaan wordt je gelanceerd waarna je met een grote snelheid over de baan vliegt. Tijdens de rit is de muziek van Aerosmith te horen. Bovendien heeft elke trein een eigen lichtshow. De achtbaan gaat meerdere keren op de kop en heeft een aantal pikdonkere stukken. Kortom: deze achtbaan is geschikt voor echte waaghalzen.

The Twilight Zone Tower of Terror

Deze attractie is gebaseerd op de Twilight Zone, een Amerikaanse televisieserie. De Tower of Terror is een spectaculaire attractie. Alleen de wachtrij is al de moeite waard om een keer te zien. Deze rij bevindt zich namelijk midden in een oud en spookachtig hotel, waar mysterieuze dingen gebeuren. Zoals alle attracties in de Disneyparken, is ook het decor van de Tower of Terror tot in de details uitgewerkt. Het personeel in de attractie speelt hun rol heel goed. Nadat je de hele rij hebt doorgelopen, word je omhoog gebracht naar de nok van het gebouw en stap je in een lift. Vanaf zestig meter hoogte gaat de lift sneller naar beneden dan in een vrije val. Deze attractie is dan ook zeker niet geschikt voor mensen met een zwakke maag.

Studio Tram Tour: Behind the Magic

Deze tramtour is geen rustig ritje door het park, maar een show met special effects. Tijdens de rit maak je een enorme overstroming en ontploffing mee en rijd je door een verwoest dorp. Neem een duik in de wereld van de film en ontdek hoe al deze spannende scènes worden opgenomen.

Stunt Show

Eén van de meest bijzondere attracties van het park is wel de stuntshow. Tijdens deze show laten auto’s en motoren spannende stunts zien. Je ziet explosies, schietpartijen en slippende auto’s. Bovendien kun je aan het einde zien hoe dit opgenomen wordt en verwerkt kan worden in een film. Al deze actie is zeer indrukwekkend om te zien. Bovendien is de show geschikt voor het hele gezin.

Tips

In de meeste vakanties is het erg druk in het park. Probeer deze drukke tijden te vermijden. Toch is het ook tijdens de vakanties nog wel te doen om veel attracties te proberen. Om niet te lang in de rij te hoeven staan heeft Disneyland namelijk de Fastpass bedacht. Je kunt deze pas een uur tot anderhalf uur van te voren ophalen bij de attractie die je graag wilt bezoeken. Vervolgens kun je andere dingen gaan doen en wanneer de wachttijd verstreken is, kun je aansluiten bij een verkorte rij. Dit kan je urenlange wachtrijen besparen!
Gerelateerde artikelen
Disney Treasures: Disneyland USADisney Treasures: Disneyland USADisneyland, waarschijnlijk heeft u er al wel eens van gehoord. Het is een zeer groot pretpark dat bedacht is door The Wa…
Disney Treasures: Your Host, Walt DisneyWie kent hem niet, Walter Elias Disney de man die de Disney Studios heeft opgericht. Walt Disney heeft in zijn leven zee…
Bronnen en referenties
  • www.parken.disneylandparis.nl

Reageer op het artikel "Attractiepark Walt Disney Studios Parijs"

Infoteur: Mk92
Laatste update: 21-11-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!