InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Een dagje pretpark tegen lagere kosten

Een dagje pretpark tegen lagere kosten

Door een goede voorbereiding kunt u geld besparen op uitjes zoals pretparken. Ook kunt u teleurstellingen voorkomen door u voortaf te verdiepen in de mogelijkheden en beperkingen. Het is leuk om ter voorbereiding op uw vakantie alvast te kijken naar de leuke attracties om de omgeving. Dit geeft voorpret, en het is een leuke voorbereiding op de vakantie. U voorkomt hiermee ook dat u teveel geld uit gaat geven aan uitjes die achteraf toch niet zo leuk zijn. Bij de receptie op uw vakantiebestemming kunt u tientallen folders krijgen over dagjes uit in de omgeving. U zult echter uitsluitend de positieve kant van de attractie belicht krijgen. Zij gaan u niet op de nadelen wijzen. Door u thuis al voor te bereiden kunt u op het internet gedegen onderzoek doen naar de meningen van vakantiegangers die al eerder naar bijvoorbeeld het pretpark zijn geweest. U kunt dit ook doen om geld te kunnen besparen.

Wat kost een pretpark?

De prijzen van pretparken verschillen sterk. Dit is ook terecht als u ziet wat een pretpark te bieden heeft. Voor de Efteling betaalt u meer dan 25, maar daar krijgt u ook een hele dag vermaak voor. Er zijn ook kleinere pretparken waar u gratis kunt eten en drinken. Door u vooraf te verdiepen in de pretparken kunt u in sommige gevallen een paar euro korting krijgen op de entreeprijzen. Dit gebeurt aan de hand van kortingsbonnen. Spaarders van Airmiles kunnen punten inleveren, waarvoor ze korting krijgen of een gratis entreekaart. Indien u hier gebruik van wenst te maken, moet u wel vroegtijdig actie ondernemen. De kaarten of kortingscoupons worden namelijk naar uw huisadres gestuurd.

Besparen op uitgaven in het park

De grote pretparken vragen niet alleen een hoge prijs wat entree betreft, maar het eten en drinken is vaak ook zeer duur. Voor een blikje drinken moet u al gauw rekenen op een 2,50 per blikje. Alleen al voor eten en drinken moet u minimaal uitgaan van 15 per persoon. Hier kunt u eenvoudig op besparen door in ieder geval het drinken zelf mee te nemen. Het meest kostenbesparend is om ook het eten zelf mee te nemen, maar tijdens een dagje uit kunt u behoefte hebben aan een warme maal. Indien u niet wilt slepen met tassen, kunt u er ook voor kiezen om in ieder geval navulbare flesjes water mee te nemen. Bij de toiletten kunt u de flesjes gewoon weer bijvullen. Hiermee moet u echter wel oppassen in het buitenland, het water moet namelijk wel voor consumptie bedoeld zijn. In Nederland is kraanwater drinkbaar, maar dat geldt niet altijd in het buitenland.

Buiten het hoogseizoen

Sommige pretparken vragen lagere entreeprijzen buiten het hoogseizoen. U moet voorzichtig zijn om niet op een stralende dag is juli of augustus naar een pretpark te gaan. U loopt dan grote kans dat het ontzettend druk is. Een rij voor een attractie van één uur of langer is geen uitzondering. Op de website van het park treft u vaak een kalender aan waaruit blijkt welke dagen u het beste kunt gaan. Op een dag dat het droog is met een enkele bui kunt u wat drukte betreft het beste gaan.

Pas op met het kopen van knuffels en andere herinneringen

Het is leuk om de kinderen een aandenken aan de dag te geven. In de Apenheul koopt u een aapje en in het Dolfinarium een dolfijn. U kunt veel geld besparen door dergelijke artikelen buiten het park te kopen. In sommige gevallen kunt u hiermee meer dan de helft van de kosten besparen.

Zie ook:
Dagje uit: Koningin Juliana Toren
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Een dagje pretpark tegen lagere kosten"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 23-06-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!