InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Voordelig dagje weg op Goeree Overflakkee

Voordelig dagje weg op Goeree Overflakkee

Voordelig dagje weg op Goeree Overflakkee Op Goeree Overflakkee bevinden zich genoeg mogelijkheden om een dagje uit te gaan met het hele gezin. Hieronder vindt u een selectie van uitstapjes die leuk zijn om te doen en die u weinig tot geen geld kosten.

Faunapark Flakkee

Faunapark Flakkee is een mooi aangelegd park van 25.000 m2 vol flora en fauna, waar iedereenr zich uitstekend kan vermaken. Het park heeft een diversiteit aan dieren dat varieert van parkieten tot roofvogels, uilen en verschillende grotere dieren zoals herten en kangoeroes. De paden door het park zijn ook rolstoeltoegankelijk. Op het park bevinden zich tevens een restaurant en een mini midgetgofbaan. Het vogelpark is geopend op woensdag, zaterdag en zondag. De entree bedraagt 2,50 per persoon

De Mekkerstee

De Mekkerstee is een geitenboerderij die zich in Ouddorp bevindt. Er zijn hier grote geitenstallen waar ongeveer 350 geiten verblijven. U mag in alle stallen kijken, in het voorjaar is het extra leuk met alle kleine geitjes die net geboren zijn. Op het terrein is tevens een kinderboerderij met varkens, paarden, konijnen, cavia's, pauwen en nog vele andere dieren. Als de kinderen alle dieren gezien hebben kunnen ze zich uitleven in de (kleine) speeltuin. In het restaurant kunt u terecht voor een kop koffie, pannenkoek of een ijsje. Voordat u weggaat kunt u nog een bezoek brengen aan de winkel waar allemaal biologische produkten verkocht worden en produkten die zelf gemaakt worden zoals bijvoorbeeld geitenkaas. Een bezoek aan de Mekkerstee kost u niets, er wordt geen entree geheven.

Speeltuin de Flipjes

In Ouddorp bevindt zich de grote buitenspeeltuin de Flipjes. In deze grote speeltuin kunnen uw kinderen zich urenlang vermaken. Schommels, klimrekken, trampolines, glijbanen, kabelbanen, tafeltennistafels en nog veel meer. De entree bedraagt 1,50 per kind. De speeltuin is op zondag gesloten.

Zandstranden bij Ouddorp

Natuurlijk is het bij heerlijk weer goed vertoeven op de stranden bij Ouddorp. U vindt hier kilometerslange zandstranden. Op veel stranden is de reddingsbrigade aanwezig. Langs de stranden van Ouddorp zijn diverse strandtenten aanwezig. Ook bij iets slechter weer heerlijk om even uit te waaien en een lekkere strandwandeling te maken.

Dagje winkelen in Middelharnis

In Middelharnis kunt u op d'n Diek (het winkelcentrum) terecht voor een paar uurtjes lekker shoppen. Tevens bevinden zich in Middelharnis diverse leuke restaurantjes en lunchrooms.In Middelharnis kunt u overal nog gratis parkeren.

Zwembaden

Op Goeree Overflakkee bevinden zich drie zwembaden.
Zwembad de Gooye in Dirksland
Zwembad de Staver in Middelharnis
Zwembad het Zuiderdiep in Stellendam

Zwembad het Zuiderdiep heeft een binnen-en buitenzwembad. Bij mooi weer kunt u hier op de zonneweide naast het buitenzwembad verblijven.
Zwembad de Staver heeft een binnenbad, glijbaan en een apart peuterbadje.
Zwembad de Gooye heeft een binnenzwembad en een peuterbadje.

Vrijzwemmen bij alle zwembaden is nog geen 5,00 per persoon

Fietsroutes

In het mooie landschap zijn diverse fietsroutes uitgezet. In totaal zijn er 425 kilometer aan fietsroutes uitgezet op Goeree Overflakkee dus fietsliefhebbers kunnen hier ook terecht om te fietsen door de uitgestrekte polders. De paddestoelen langs de polderwegen geven de diverse fietsroutes aan.

Er zijn genoeg mogelijkheden om een voordelig dagje uit te gaan op Goeree Overflakkee.
© 2010 - 2019 Binkies, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bezienswaardigheden Goeree-OverflakkeeHet eiland Goeree-Overflakkee is het onderste eiland van Zuid-Holland. Dit in tegenstelling tot wat de meeste mensen den…
Amstelpark: een goedkoop dagje uitWilt u graag een dagje uit met uw kinderen? En dat ook nog eens goedkoop in Amsterdam? Dat kan! U kunt het Amstelpark be…
nieuws uitgelichtFlakkee ligt niet in Zeeland!Goeree-Overflakkee ligt in Zuid-Holland en niet in Zeeland. Voor echte Flakkeeënaren is dit een uiterst gevoelig onderwe…
Dagje weg met kids: Zeven ideeënDagje weg met kids: Zeven ideeënZin in een dagje weg met kids? Op zoek naar ideeën om er een echt leuke dag van te maken? Dat komt goed uit want hier vo…
Een goedkoop dagje eruitIedereen heeft het weleens een nodig, een dagje eruit. Even de loskomen van de dagelijkse gang van zaken, de stress op h…
Bronnen en referenties
  • www.demekkerstee.nl www.faunaparkflakkee.nl www.speeltuindeflipjes.nl

Reageer op het artikel "Voordelig dagje weg op Goeree Overflakkee"

Reactie

Christel, 01-07-2010 09:57 #1
Genoeg te doen op een dagje weg :)

Infoteur: Binkies
Gepubliceerd: 31-05-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Reacties: 1
Schrijf mee!