Ferrari World: pretpark in Abu Dhabi

Ferrari World: pretpark in Abu Dhabi Op het kunstmatig aangelegde Yas Island in Abu Dhabi is Ferrari World te vinden. Dit is een pretpark over alles wat met Ferrari’s te maken heeft. Het park is geschikt voor jong en oud en biedt zowel binnen als buiten een groot aanbod met attracties, shows, bezienswaardigheden, lekker eten en meer. In 2020 heeft het park tevens meerdere records in handen, zoals bijvoorbeeld het record van snelste achtbaan ter wereld.

Het attractiepark

Ferrari World bestaat uit een enorme dakconstructie met in het midden een gat. Uit dit gat komt de achtbaanrails van Turbo Track. Een achtbaan die bezoekers lanceert en vervolgens weer achteruit laat terugkeren naar het station. Naast Turbo Track komen ook de achtbaan Flying Aces, familieachtbaan Fiorano GT Challenge en de achtbaan Formula Rossa buiten de dakconstructie. De rest van de attracties staat dus binnen en dat is met de hoge temperaturen in Abu Dhabi prettig voor bezoekers van het park. Onder het dak zijn verschillende speeltoestellen te vinden. Ook is er een tentoonstelling over Ferrari waar heel veel mooie auto’s te bewonderen zijn. Verder zijn er verschillende darkrides, attracties waarbij bezoekers in een bewegend voertuig langs verschillende scènes rijden. Deze attracties staan allemaal in het teken van Italië en Ferrari. In de attractie Viaggo in Italia vliegen bezoekers over Italië heen. In Speed of Magic rijden bezoekers de hele wereld rond en ervaren ze speciale 4D-effecten. Made in Maranello laat zien hoe het merk Ferrari ontstaan is en hoe vandaag de dag gebouwd wordt aan de snelle auto’s. Naast attracties biedt Ferrari World ook zogenaamde experiences. Zo is het mogelijk samen met een rijinstructeur te rijden in een echte Ferrari, is er een super realistische racewagensimulator en is er een mogelijkheid om te karten.

Formula Rossa

De attractie waar de meeste mensen voor zullen komen is de achtbaan Formula Rossa. Een gelanceerde achtbaan gebouwd in 2010 door het bedrijf Intamin. In een rode trein in de vorm van een raceauto worden bezoekers, beveiligd met brillen tegen het woestijnzand, binnen vijf seconden het gebouw uit gelanceerd met een snelheid van 240 kilometer per uur. Met deze enorme snelheid is Formula Rossa in 2020 nog steeds de snelste achtbaan ter wereld. Na de lancering volgt een heuvel en een aantal scherpe bochten met enorme g-krachten.

Praktische informatie

Bereikbaarheid Ferrari World

Ferrari World ligt op Yas Island. Vanuit Dubai is dit eiland in 2020, maar waarschijnlijk ook de jaren daarna gratis te bereiken met verschillende bussen. Het duurt ongeveer een uur om vanuit Dubai naar Yas Island te komen. De route die de bussen rijden is ook met een eigen auto te rijden. Vanuit Abu Dhabi is het een half uur rijden naar Ferrari World en ook hier is het mogelijk verschillende gratis bussen te gebruiken om op Yas Island te komen.

Openingstijden 2020

De openingstijden van Ferrari World zijn niet verbonden aan seizoenen en het park is dus het hele jaar geopend. Het park en de attracties zijn dagelijks geopend van 11:00 tot 20:00.

Experiences

De hiervoor besproken experiences zoals rijden in een Ferrari moeten vooraf gereserveerd worden. Dit kan gedaan worden via de website van Ferrari World, maar ook bij aankomst in het park is het mogelijk een experience te reserveren. Aan deze experiences zijn extra kosten verbonden die bovenop de normale entree van het park komen.
© 2019 - 2020 Larskp, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: MrT HK, Flickr (CC BY-2.0)
  • https://www.ferrariworldabudhabi.com/en

Reageer op het artikel "Ferrari World: pretpark in Abu Dhabi"

Infoteur: Larskp
Laatste update: 14-02-2020
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!