InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Wintersport > Goedkoop op Wintersport in Civetta, Italie

Goedkoop op Wintersport in Civetta, Italie

Goedkoop op Wintersport in Civetta, Italie Meer en meer mensen gaan op wintersport. Hierdoor neemt de vraag naar een betaalbare wintersportvakantie toe. Hierdoor leven de wintersportgebieden in Italië weer op. De vroeger niet totaal sneeuwzeker pistes zijn nu uitgerust met sneeuwkanonnen en de prijzen zijn aantrekkelijk.

Algemene informatie

Het wintersportgebied Civetta is een middelgroot skigebied dat op een hoogte van 1000 tot 3270 meter ligt. De totale afstand van de pistes is 80 kilometer. Het gebied bestaat hoofdzakelijk uit rode en blauwe pistes. Hierbij is de totale afstand van de blauwe pistes 32 kilometer en die van de rode pistes 42 kilometer. Daarnaast is er ook nog 6 kilometer aan zwarte piste. Om gebruikt te kunnen maken van al deze kilometers aan pistes zijn er 27 skiliften. Dit zijn vooral sleepliften (19 stuks), maar er zijn ook stoeltjes liften (6 stuks) en twee cabineliften. Naast de 80 kilometer aan skipiste voor de snowboarders en skiers is er ook nog 15 kilometer aan loipes voor de langlaufers.

Ligging

Het gebied ligt te oosten van Bolzano en ligt niet zo heel ver van de grens tussen Italië en Oostenrijk.

Skiís huren? Zoek de goedkoopste uit!

Er zijn veel prijsverschillen tussen de verhuurders van wintersport uitrusting. Daarom is het verstandig om een aantal verhuurders af te gaan om zo de goedkoopste te vinden. Let hierbij niet alleen op de prijs maar ook op de kwaliteit.

Civetta is goedkoop

Omdat er veel grote en bekende gebieden in de buurt van Civetta liggen zijn de prijzen in Civetta laag. Het is er nooit echt heel druk en meestal rustig. Vaak heb je in gebieden met veel toerisme dat de prijzen omhoog schieten, maar omdat het in dit gebied altijd redelijk rustig is geweest vallen de prijzen hier enorm mee.

Helmplicht voor kinderen onder de 14 jaar

In heel Italië geldt dat kinderen onder de 14 jaar een helm op moeten tijdens het skien of snowboarden.

Goedkope Wintersportkleding

Vlak na het wintersportseizoen zijn er overal redelijk goedkoop wintersportkleding te krijgen. Als je al weet dat je de komende jaren op wintersport gaat is dit de tijd om alvast je kleding in te kopen. Vooral als het koud is, is goede kleding erg belangrijk om een fijne wintersport te hebben. Wat ook een mogelijkheid is het lenen van andermans kleding. Er zijn vaak mensen die niet op wintersport gaan maar wel al de kleding thuis hebben liggen. Om goede kleding pas in Italië te kopen is vaak een stuk duurder als in Nederland.

Onderdak

Er zijn veel mogelijkheden wat betreft het onderdak. Vaak is het voordeligste om ergens een chaletje te huren waar je zelf kunt koken. Hierdoor gaan de kosten voor het eten wat naar beneden. Hoe luxe je het chaletje wilt kun je zelf bepalen. Dit hangt er ook een beetje van af hoeveel tijd je er in door brengt. Als je alleen een slaapplek zoek kun je voor een klein huisje kiezen. Maar als je van plan bent om er veel tijd te gaan doorbrengen, dan is het verstandig om wat ruimer te zitten.
© 2008 - 2017 Dribbel, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Goedkoop op Wintersport in Civetta, Italie"

Infoteur: Dribbel
Gepubliceerd: 10-09-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Wintersport
Schrijf mee!