InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Zwemmen in Utrecht: overdekte en openluchtzwembaden

Zwemmen in Utrecht: overdekte en openluchtzwembaden

Zwemmen in Utrecht: overdekte en openluchtzwembaden Zwemmen in Utrecht is mogelijk in overdekte en openluchtzwembaden. Er zijn een aantal gewone zwembaden in Utrecht en een aantal (sub)tropische zwembaden in Utrecht. Voor de natuurliefhebbers zijn er eveneens enkele natuurbaden.

Zwemmen in Utrecht

De provincie Utrecht kent diverse zwembaden voor jong en oud. Met name de (sub)tropische zwembaden, waar de temperatuur aangenaam warm is en waar je veelal diverse soorten baden hebt (glijbanen, kruidenbaden, bubbelbaden, whirlpools en nog veel meer), zijn het bezoeken waard. Deze subtropische zwembaden hebben een uitgebreid aanbod en een gezellige tropische aankleding waardoor je er uren door kunt brengen zonder je te vervelen! Utrecht kent echter ook gewone zwembaden.

Gewone zwembaden in Utrecht

Bosbad in Amersfoort

Het Bosbad in Amersfoort is wel een heel bijzonder zwembad! Bosbad Amersfoort is namelijk een openluchtzwembad in de bossen van Birkhoven, aan de rand van Amersfoort. Elk jaar kan je vanaf begin mei zwemmen in het buitenbad. Het Bosbad kent diepere en ondiepere gedeelten, fonteinen en glijbanen. Voor de peuters is er een eigen zwembad met een glijbaan en watereenden. Het buitenbad wordt omringt door allerlei klim- en klautertoestellen, hangmatten en sportvelden. Dit maakt zwembad Bosbad in Amersfoort een veelzijdig en sportief zwembad. Onlangs heeft het Bosbad de Canopy Trail geopend. De Canopy Trail is een uitdagend klimparcours, hoog in de bomen.

Zwembad de Trits in Baarn

Zwembad de Trits in Baarn is onderdeel van het sportcentrum de Trits en beschikt over drie zwembaden voor verschillende doelgroepen. De zwembaden hebben allen aangename temperaturen, de whirlpool is wel 32° Celsius. In zwembad de Trits kan men terecht voor cardiozwemmen, zwangerschapszwemmen, therapeutisch zwemmen en leszwemmen. Dit maakt zwembad de Trits een zeer veelzijdig zwembad.

Bosbad Leersum in Leersum

Het Bosbad Leersum in Leersum is een prachtig openluchtzwembad in provincie Utrecht. Bosbad Leersum beschikt over een groot kleuterbad (met een apart gedeelte voor kleuters), een matig diep recreatiebad en een wedstrijdbad met twee duikplanken. Het Bosbad Leersum is van 1 mei tot en met 28 augustus onder alle weersomstandigheden geopend en het zwemwater is altijd verwarmd.

Bosbad de Vuursche in Baarn

Bosbad de Vuursche is, de naam zegt het al, een groot buitenbad in een bosrijke omgeving. Bosbad de Vuursche is in 2004 gerenoveerd door Stichting Bosbad de Vuursche en beschikt over verschillende soorten baden. De nadruk van Bosbad de Vuursche ligt op gezinnen met jonge kinderen, waardoor je veel peuterbaden, kleuterbaden en recreatiebaden aan zult treffen die qua veiligheid helemaal op de kleintjes zijn afgestemd.

Zwembad Dijnselburg in Zeist

Zwembad Dijnselburg in Zeist is een zwembad dat het bezoeken waard is wanneer je op zoek bent naar een zwembad waar inspanning en ontspanning hand in hand gaan. Zwembad Dijnselburg heeft een wedstrijdbad, een instructiebad, een recreatiebad en een buitenbad. Daarnaast beschikt het zwembad over wel twee bubbelbaden, zonnestudio's, een waterglijbaan van 70 meter en een wildwaterkreek.

(sub)Tropische zwembaden in Utrecht

Er zijn drie grote subtropische zwembaden in de provincie Utrecht: 't Kikkerfort, de Wetering en Aqua Center den Hommel.

Zwembad 't Kikkerfort in Breukelen

't Kikkerfort in Breukelen is een subtropisch zwembad dat sinds enkele jaren in de huidige vorm bestaat en daardoor een erg modern zwembad is. 't Kikkerfort heeft twee grote binnenbaden (waaronder een wedstrijdbad), een whirlpool, een peuter- en kleuterbad, een draaikolk, zonnebanken en Turkse stoombaden en uiteraard een glijbaan van wel 52 meter lang met verrassende effecten. Zwembad 't Kikkerfort heeft zeven dagen in de week ruime openingstijden.

Zwembad de Wetering in Houten

Zwembad de Wetering in Houten is onderdeel van het sportcomplex Optisport. Zwembad de Wetering heeft een flink wedstrijdbad met een in diepte verstelbare bodem en een duikplank. Er is ook een doelgroepenbad met een aangename watertemperatuur en stoomcabines. Zwembad de Wetering organiseert speciale recreatief zwemmen en guppy zwemdagen, waarbij een diverse spelmaterialen aanwezig zijn. Op dergelijke momenten kan je gebruik maken van de glijbaan van wel 55 meter lang. In de zomermaanden is het ruim opgezette buitenzwemcomplex geopend.

Aqua Center den Hommel in Utrecht

Aque Center den Hommel in Utrecht heeft naast een aangenaam warm recreatiebad en een wedstrijdbad een glijbaan van maar liefst 70 meter. Aqua Center den Hommel kent speciale doelgroepmomenten, zoals gezinszwemmen en zwemmen voor studenten. In dit subtropische zwembad kun je heerlijk tot rust komen in een van de whirlpools, kruidenbaden of Turkse stoombaden.
Gerelateerde artikelen
Eredivisie 2014-2015 FC Utrecht programmaEredivisie 2014-2015 FC Utrecht programmaFC Utrecht kende een teleurstellen Eredivisie seizoen 2013-2014. Ondanks dat de ploeg van Jan Wouters als 10e eindigde m…
Eredivisie voetbal programma 2008 - 2009Eredivisie voetbal competitie 2008 - 2009 Het complete wedstrijdoverzicht van de nieuwe voetbalcompetitie is er weer! Ve…
Skivakantie in Oostenrijk met kinderen onder de vier jaarOp wintersportvakantie met kinderen onder de vier jaar kan heel goed. Sterker nog, meestal vinden ze het fantastisch om…
Zwemmen in buitenzwembad: zwembaden van hout en kunststofZwemmen in buitenzwembad: zwembaden van hout en kunststofTegenwoordig zijn er veel oplossingen om buiten te zwemmen in de achtertuin. Er zijn zwembaden in allerlei soorten en ma…
Waterpret in België: Zwembaden en waterpretparkenAls het weer tijdens de vakantie niet mee wil, kan je met je kinderen of vrienden terecht in een van de vele zwembaden o…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Zwemmen in Utrecht: overdekte en openluchtzwembaden"

Infoteur: Melod
Gepubliceerd: 04-09-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!