InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > 6 Tips bij een bezoek aan Euro Disney die je geld besparen

6 Tips bij een bezoek aan Euro Disney die je geld besparen

Een bezoek aan Eurodisney kan een zware hap in uw portemonnee betekenen. Vooral met kinderen is Disneyland Parijs zeker niet goedkoop. Lees hier enkele geniale tips hoe je een pak centen kan besparen...

1) Koop je tickets op internet

Zo betaal je 35 euro ipv 50 euro per persoon voor een dagticket voor 1 van de 2 themaparken. Je moet dit wel 10 dagen op voorhand doen. Je print het ticket thuis af en kan direct naar de ingang zonder aan de kassa te moeten aanschuiven. Je krijgt hulp bij het scannen van de barcode en hops; you're in! Je kan met het zelf afgedrukte ticket wel geen fastpass tickets krijgen...

2) Kies je hotel verstandig

Ga je voor meerdere dagen? Neem dan een hotel buiten het park. De hotels aan het park liggen op loopafstand van The Village, maar je ben ook al snel een kwartier onderweg. Of je neemt een pendelbusje, maar dan kan je evengoed 5 minuutjes verder rijden... naar een hotel in de buurt. Het dichtste dat ik vond en uitprobeerde is "Auberge du Cheval Blanc" 55 euro. Slechts 10km van het park. Je neemt best afrit 13 ipv de 12 die de gps voorstelt. Via 12 is er kilometers lange fille. Het park is de 14.

3) Zoek de promoties uit en strijk commissie op

Wil je toch in het park zelf logeren? Profiteer dan van de vele promoties en last minutes die gelden. Ga naar Tradedoubler en registreer een account. Zet de banners op je eigen website en ga van daar naar de Disney site. Nu kan je van promoties profiteren en krijg je nog commissie van Tradedoubler ook!

4) Organiseer je uitstap

Het is niet nodig om voor 2 volle dagen een ticket te nemen. Wat wil je eigenlijk bereiken met je reis? Met volle teugen van je Disney avontuur genieten? Wel, vertrek van niet voor dag en dauw, want 's namiddags ben je al bakaf en de volgende dag geen mens meer. Vertrek rustig in de loop van de dag, na de file. Check in je hotel in en ga daarna rond in the Village. De shops bijlven er laat open en je kan er lekker smullen. Mijn voorkeur gaat uit naar Billy Bobs, Tex Mex à volonté. Je bent nu nog in topconditie om 's anderendaags de ganse dag in het park te vertoeven. Als je op voorhand de attracties uitzoekt die je zeker wilt doen, is een dag meer dan voldoende. Ga bij voorkeur in de week, de wachttijd is gemiddeld 20 minuten ipv 60-90. Wat is nu het grote voordeel van alles op je gemak te doen? Je hebt 2 dagen disney-sfeer, en toch maar voor 1 dag een ticket gekocht.

5) Kies je restaurant goed uit

Globaal gezien is het eten niet goed en duur. Reden te meer om goed uit te kijken waar je eet. De beste formules zijn de buffet all-in en broodjes. Als je goed wilt gaan eten, hou je die ervaring best voor thuis. In the village is ook een McDonalds. Alweer wat uitgespaard. De hele dag door snoepen kost een fortuin.

6) Het hele jaar gratis

Mits een kleine opleg kan je je dagticket inruilen voor een jaarticket. Je mag dan een jaar lang gratis! Ken je iemand die net voor jou naar Disney gaat? Geef hen een centje mee en vraag of ze zo een ticket meebrengen... Slim gezien.
© 2009 - 2017 Tldportfolio, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Pretparken: Disneyland Resort ParisPretparken: Disneyland Resort ParisDisneyland Parijs ligt ten oosten van Parijs. Het is één van de grootste attracties van Europa. Hier info.
Geheimen en weetjes van Disneyland ParijsGeheimen en weetjes van Disneyland ParijsDisneyland Paris werd in 1992 geopend onder de naam Euro Disney. Het resort omvat twee pretparken, een uitgaansgebied en…
Disneyland Parijs: tickets, kaartverkoop en openingstijdenWie is er niet opgegroeid met Disney? Kinderen en ook volwassenen worden al vele decennia geraakt door de magie van Disn…
Disneyland Parijs: adres en bereikbaarheidJaarlijks bezoeken meer dan 15 miljoen personen Disneyland Parijs, ook bekend onder de naam Eurodisney. Disneyland Parij…
Disney Treasures: Your Host, Walt DisneyWie kent hem niet, Walter Elias Disney de man die de Disney Studios heeft opgericht. Walt Disney heeft in zijn leven zee…

Reageer op het artikel "6 Tips bij een bezoek aan Euro Disney die je geld besparen"

Reacties

Els, 01-05-2016 16:41 #9
Zou het eten voor overdag gewoon in de supermarkt kopen, want restaurantjes en eettentjes zijn echt niet te betalen! Verder zou ik treintickets per Thalys boeken (ongeveer 3 maanden van tevoren voor de meest betaalbare prijs.

Ona, 04-01-2014 23:50 #8
Hier klopt nu eens NIKS van! Check je info voor je zulke dingen op het web zet en mensen op een compleet verkeerd spoor zet.
1. Je kan met een afgeprint ticket WEL fastpasses nemen, dit kan met ELK geldig ticket voor de parken! Je prijzen kloppen ook helemaal niet. Een gedateerd dagticket online gekocht bij Disneyland zelf kost 46 voor 1dag/1 park en 56 voor 1dag/2parken, ook voor kinderen. Aan de kassa en online tickets zonder datum kosten voor volwassenen 64 (1d/1p) en 74 (1d/2p) en voor kinderen onder de 12 jaar 58 en 68. Kinderen onder de 3 jaar mogen gratis binnen.

2. Het hotel dat je noemt is bijlange niet het beste/goedkoopste in de buurt! Hipark Val d'Europe, de partnerhotels (Kyriad, magic circus, dream castle, ), Adagio Marne La Vallée, Residhome Val d'Europe, Park&Suites Prestige Val d'Europe, Relais Spa Chessy, Séjours et Affaires Serris, Best Western, Golden Tulip beide Bussy Saint Georges, Ibis Val d'Europe, Residence du parc (achterkant disneyland park notabene!), budgethotels B&B, Campanile en Premier Classe in Bussy Saint Georges, Hebben ALLEMAAL een betere prijs/kwaliteit ratio, verbindingen met pendelbus/RER en liggen véél dichterbij.

4. De grootste "zever in pakskes" die ik al heb gehoord! 2 parken VOLLEDIG doen op 1 dag is onmogelijk! Ideaal zijn 3 dagen; 1 voor elk park en een reserve voor gemiste dingen of om favorieten opnieuw te doen. Crush's coaster heeft een gemiddelde wachttijd van 45 minuten (op rustige dagen!), alle shows en parades én attracties kan je NIET doen op 1 dag, zeker niet met kinderen erbij en af en toe een rustmomentje zonder van hier naar daar te crossen als gekken.

5. Klopt al helemaal niks van! Je moet PERSOONLIJK aanwezig zijn en een document handtekenen bij het aankopen van een jaarpas. Iemand anders kan deze NIET en ik herhaal NIET voor jou meebrengen, ook niet met identiteitsbewijs, geschreven toestemming of wat dan ook. De enige andere manier is via de Disneyland website bestellen via de post (reken op een levertijd van 3-4 weken!) als je hem niet ter plekke afhaalt.

De jaarpas moet op de dag waarop het ticket geldig is gekocht worden en tickets die inbegrepen zijn in arrangementen tellen hier NIET voor. Ook internettickets tellen hier NIET voor, alleen de aangekochte dagtickets (1dagtickets, geen meerdaagse!) die je ter plekke aan de kassa gekocht hebt kan in vermindering gebracht worden. Je betaalt uiteindelijk dus nog exact dezelfde prijs van de jaarpas. Neem het maar aan van iemand die al jaren een Dreampas heeft en die flauwe bannertjes met "verleng uw magie tot 1 jaar lang" die aan de in/uitgang hangen al kent. Je weet toch wel dat die gewoon een verkooptruucje zijn? Zij maken er geen verlies op hoor, jij DENKT alleen maar dat je er winst op maakt, in feite betaal je gewoon de volle pot.

Jager1964, 02-07-2013 22:25 #7
Kan iemand mij aangeven wat de link is voor het bestellen van tickets voor 35 euro?

Naoom, 25-06-2013 07:40 #6
Die info klopt niet! Je kan niet iemand anders een jaarabonnement laten kopen. Je moet dit zelf doen, je legitimeren en er wordt een pasfoto gemaakt.

Bert Uit Lelystad, 15-08-2012 01:03 #5
Ik wilde vragen wat de voorwaarden zijn en de kosten van de omruil dagticket naar jaarticket? Alvast bedankt

Saskia, 17-04-2012 14:48 #4
Beste Anja, Bij ceno-travel kun je verschillende dagen losse tickets kopen. Dit is de goedkoopste, ik heb nu voor 28 april 2012 netjes alles toegestuurd gekregen.

Anja, 04-04-2012 13:54 #3
Waar bestel ik online tickets? Na zelf zoeken kwam ik hier terecht: www.booktickets.disneylandparis.com of is er een andere site?

Hild, 12-02-2010 20:48 #2
Mijn dochter gaat in paasvakantie naar parijs met haar vriend en ze zou graag 1 dag eurodisney doen, graag had ik ook geweten waar je voor 35 euro een dagticket voor 1 themapark kan bestellen!

Leodejong, 25-11-2009 10:39 #1
Graag zou ik duidelijk het emailadres willen hebben van de site waar je voor 35 euro al een toegangsticket kunt bestellen! Mocht dit lukken, dan bij voorbaat al zeer veel dank!

Infoteur: Tldportfolio
Laatste update: 26-01-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Reacties: 9
Schrijf mee!