InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Vrije tijd > Samen leuke dingen doen

Samen leuke dingen doen

Samen leuke dingen doen Wat gaan we doen? In dit artikel een aantal simpele ideeën en tips om samen te ondernemen tijdens een gezellige dag of avond met een vriend (in) of vrienden. Soms valt het niet mee om samen een vrije dag te plannen in drukke schema’s en overbezette agenda’s. Toch is het heel belangrijk om even te ontspannen en sociale activiteiten te ondernemen. Als er toch wat tijd is gevonden, als is het maar een paar uur, zijn er heel wat leuke dingen om samen te doen:

Eten

Eten doet iedereen; waarom niet samen? Eten is al eeuwenlang een samenbindende activiteit. Tijdens het eten is er veel ruimte om bij te praten en naar elkaars verhalen luisteren. Makkelijk is het om uit eten te gaan. Vergeet niet te reserveren op drukke avonden. Natuurlijk kunt u ook mensen thuis uitnodigen. Dan kan de pret al beginnen bij het gezamenlijk boodschappen doen en koken. Bijvoorbeeld door een 5-gangen diner samen te stellen of zelf pizza’s te maken.

Film

Een avondje film kijken kan op verschillende manieren. De nieuwste films zien we op een groot scherm in de bioscoop. Maar fijn kan het ook zijn onderuit gezakt op de bank met een zak chips een dvd te kijken. Het samen volgen van een tv-serie, is een goed excuus of reden om elkaar iedere week op te zoeken.

Wandelen

Wandelen is een mooie combinatie van lichaamsbeweging, buitenlucht en gezelligheid. Waarheen hangt af van uw voorkeur: stad of natuur? Een wandeling naar het centrum van een stad kan gecombineerd worden met het bezoeken van een markt of winkels. Gezellig shoppen of een milksake kopen in de plaatselijke snackbar. Een ander idee is een stevige wandeling langs het strand of een route door het bos of over de hei.

Sporten

Of u nou professioneel voetbalt of een potje badminton op de camping speelt, sporten bindt samen. Een middag squashen of dansen kan een leuke activiteit zijn. Voor niet sportievelingen is sport kijken ook een idee.

Café

In het café kan overdag een grote kop warme chocolademelk gedronken worden. Als het warmer weer is, is een terrasje een goede optie. Een avondje kroeg kan erg gezellig zijn.

Knutselen

Heeft u oude spullen die een kleurtje kunnen gebruiken? Een kast verven in orginele kleuren. Of een doos pimpen om dingen in te bewaren. U kunt bijvoorbeeld een doos waarin u foto's bewaard, beplakken met foto's.

Naar een onbekende stad

Prik op de kaart een bestemming en reis daar heen. Bezoek een stad, bekijk bijzondere gebouwen, de winkels of gewoon de MacDonalds.

Bezoek een voorstelling

Een bijzonder avond uit kan door het bezoeken van een voorstelling. Denk bijvoorbeeld aan een concert, musical, ballet-, cabaret-, opera- of theatervoorstelling. Door op aanbiedingen te letten of kortingsbonnen te gebruiken, hoeft dit niet heel duur te zijn. Een plaatselijke schouwburg heeft vaak onbekende, maar wel leuke voorstellingen.

Spelletje

Wat kan het gezellig zijn om lekker ouderwets een spelletje te spelen! Voor de kachel een potje kaarten of Kolonisten van Catan. Simpel een spelletje spelen kan met Ganzenbord of Mens Erger je Niet. Spellen met meer snelheid zijn bijvoorbeeld Set! of Ligretto. Meer strategie of onderhandelingsvermogen zijn handig bij Boonanza, Kolonisten van Catan of Koehandel. Of ouderwets met een uren-lang spel Risk. Door een spel met vragen, zoals Triviant of het Billen Bloot Spel komt u meer te weten over de medespelers en ieders kennis.
© 2010 - 2019 Inis, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Goedkope en leuke dingen om te doen met je/een vriend(in)Goedkope en leuke dingen om te doen met je/een vriend(in)Iedereen kent het wel: zin hebben om wat leuks te doen met je vriend(in) of een gewone vriend. Maar wat is dan leuk om t…
Vriendschap geschenkenEchte vriendschap is een van de leukste geschenken waar een persoon om kan vragen. Van tijd tot tijd is het leuk om je v…
Tips voor vrouwen tegen verveling in de winterTips voor vrouwen tegen verveling in de winterDe winter is de tijd van het jaar waarin je niet lekker een dagje naar het strand kan of gewoon even lekker buiten kan z…
Ik verveel me en heb niets te doen: wat nu?Ik verveel me en heb niets te doen: wat nu?Heb je niks te doen, verveel je, je? Dat is niet nodig! Er zijn zoveel leuke dingen te doen. Misschien kom je er niet zo…
Tips: wat doen met je vrienden?Vrienden zijn heel erg leuk en je bent blij dat je ze hebt. Toch, is het soms moeilijk iets te verzinnen als je je verve…

Reageer op het artikel "Samen leuke dingen doen"

Infoteur: Inis
Gepubliceerd: 21-03-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Schrijf mee!