InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Zomers genieten in de zomerbars van Antwerpen

Zomers genieten in de zomerbars van Antwerpen

Zomers genieten in de zomerbars van Antwerpen Tijdens de zomermaanden krijgt de stad Antwerpen een echt zomerkleedje! Verschillende zomerbars geven inwoners en toeristen een, weliswaar stedelijk, vakantiegevoel. Geen zee, maar wel luie strandstoelen op een heuse beach met zicht op de Schelde, zomerse activiteiten, lekker eten, live muziek, kortom volop genieten en dat een hele zomer lang!

Vakantiegevoel in de zomerbars

Zomer doet ons meteen denken aan vakantie, even weg van de dagelijkse dingen en lekker lui genieten van de zon, van een wijntje, een babbel met vrienden... Kortom, in de zomer willen we buiten zijn en relaxen! In Antwerpen hoef je niet ver te reizen om dat heerlijke vakantiegevoel te ervaren. Antwerpen heeft immers zijn zomerbars, leuke plekjes die je het gevoel geven even weg te zijn uit de drukte van de stad.

Bar Noord

Bar Noord (de vroegere Cargo zomerbar) bevindt zich in het Park Spoor Noord, een groene long in Antwerpen Noord, aangelegd op een verlaten spoorwegterrein. In Bar Noord is iedereen welkom, zowel voor volwassenen als voor kinderen is dit een heerlijke plek. Kinderen kunnen er naar hartenlust ravotten in de speeltuin en bij warm weer zorgen de fonteinen voor waterpret. Terwijl de kinderen spelen kunnen mama's en papa's lekker luieren in een strandstoel, al dan niet onder een grote parasol. Als je je ogen sluit en luistert naar het ruisen van de fonteinen, waan je je zowaar aan zee, het is alsof je de branding hoort. Hier kan je dus makkelijk de hele dag doorbrengen, alsof je op vakantie bent.

In het weekend zijn er regelmatig party's en regelmatig worden er ook live optredens georganiseerd. Belangrijke voetbalmatches kan je er volgen op groot scherm. Op zo'n avond zit de zomerbar tjokvol enthousiaste supporters, ambiance verzekerd! Op feestdagen wordt er vaak een brunch aangeboden. Je kan er kiezen uit een uitgebreid ontbijtbuffet, van brood en croissants tot fruitsalade, gerookte zalm, spek met eieren en noem maar op. Leuk om je dag mee te beginnen!

Bar Noord

Viaduct 1
2060 Antwerpen
Elke dag open vanaf 10.00 uur

Bocadero

Bocadero of het 'Saint Tropez aan de Schelde': de vergelijking is duidelijk, dit is een hippe plek! Dit is niet zomaar een zomerbar, Bocadero heeft veel meer te bieden. Deze trendy hotspot ligt aan de Schelde en heeft een heus zandstrand waar je op ligbedden kan relaxen en van de zon genieten. Je kan er flaneren alsof je op de zeedijk wandelt. Om jezelf culinair te verwennen is er keuze uit niet minder dan vier restaurants, voor een aperitief kan je terecht in de hippe bar Summer Divin en er is zelfs een Welness Room om je te laten verwennen. Op het strand zijn er drie take outs met een aanbod van drankjes, ijsjes, burgers, wraps, pizza's en nog meer lekkers.

Liefhebbers van salsa zijn hier welkom, elke dinsdagavond is er salsa-avond. Zin in een romantische avond? Zet je samen met je geliefde (en met een lekkere cocktail!) op de beach van Bocadero en bewonder de mooiste zonsondergang op de Schelde!

Bocadero

Waagnatie
Rijnkaai 150
2000 Antwerpen
Vanaf mei tot september elke dag open vanaf 12.00 uur

Bar Paniek

Nog een leuke bar aan de waterkant: Bar Paniek! Deze zomerbar is gelegen in een leegstaande hangar aan het Kattendijkdok op het Eilandje. Een grote ruimte dus met als pluspunt het zicht op het water. Bar Paniek was voordien een ecologische en artistieke drijvende bar die gelegen was op een kraanponton aan het Mas maar moest daar verdwijnen omwille van problemen met de stabiliteit. De uitbaters, het kunstenaarscollectief Time Circus, kregen van AG Vespa, het vastgoedbedrijf van de stad, de toelating om hun zomerbar te verplaatsen naar de verlaten hangar aan het Kattendijkdok. De loods werd omgetoverd tot een gezellige, groene plek waar een heel ongedwongen sfeer hangt, iedereen is er welkom, iedereen voelt er zich thuis.

In Bar Paniek kan je eten en drinken aan zeer democratische prijzen, dit in tegenstelling tot de vele sjiekerige 'm'as tu vu' bars op het Eilandje. Er vinden regelmatig live optredens plaats en er worden activiteiten georganiseerd zoals een Roller Disco, een namiddag dansen op rolschaatsen.

Bar Paniek

Kattendijkdok - Oostkaai 21B
2000 Antwerpen
Elke dag open van 11.00 tot 23.00 uur

Skybar

De hoogste popup-cocktailbar in Antwerpen! Skybar ligt twaalf verdiepingen hoog, op het dak van het Lindner hotel & City Lounge in de Kievitwijk nabij het Centraal Station. De grote troef is het ruime terras met een fantastisch panorama over de stad! Je kan er genieten van lekkere hapjes als tapas, taco's en sushi en de cocktails zijn er heerlijk. Er zijn ook vegetarische gerechten of je kan kiezen voor het degustatiemenu. Regelmatig worden er avonden met live muziek georganiseerd.

Skybar

Lange Kievitstraat 125
2018 Antwerpen
Van 1 juli tot 31 augustus dagelijks geopend vanaf 16.00 uur

Alle vermelde openingstijden gelden voor 2018.

Legenda
A. Cargo zomerbar
B. Bocadero
C. Bar Paniek
D. Skybar
© 2016 - 2019 Puccini, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Vulkanisch Lanzarote: Cueva de los Verdes en Jameos del AguaVulkanisch Lanzarote: Cueva de los Verdes en Jameos del AguaLanzarote heeft een rijk vulkanisch verleden. Eigenlijk barst het van de vulkanen op de Canarische eilanden. De Cueva de…
Zo houdt u uw vakantiegevoel vastZo houdt u uw vakantiegevoel vastVeel mensen genieten van een welverdiende vakantie. Het nadeel is dat de mensen na de vakantie vaak weer snel in hun oud…
Antwerpen: Gouden Eeuw, 2de groeifase: 1535-1565De stad Antwerpen gaat rond 1535 voor de tweede keer groeien na de groeivertraging rond 1520 van de Gouden Eeuw van Antw…
VakantiegevoelensDe lente begint en een logisch gevolg daarvan is het heerlijke gevoel dat je krijgt als je denkt aan de komende en afgel…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Stokpic.com, Pexels
  • http://www.gva.be/cnt/dmf20160507_02277852/overzicht-in-deze-antwerpse-zomerbars-kan-je-dit-weekend-genieten-van-het-zalige-weer
  • https://zomerbars.be/antwerpen/
  • http://www.agua-lounge.be/
  • http://weekend.knack.be/lifestyle/culinair/5-zomerbars-in-antwerpen/article-normal-577957.html
  • http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-antwerpen/zomerbars-niet-in-elkaars-vaarwater-a2356349/
  • http://www.gva.be/cnt/dmf20150610_01723824/bar-paniek-heropent-naast-badboot

Reageer op het artikel "Zomers genieten in de zomerbars van Antwerpen"

Infoteur: Puccini
Laatste update: 01-02-2019
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Special: Antwerpen
Schrijf mee!