Jaar naar Amerika

Jaar naar Amerika In Nederland zie je het regelmatig voorbijkomen. De scènes uit 'High School Musical', 'Neds Survival Guide' en scènes uit 'MTV MADE'. In deze programma’s zie je regelmatig het schoolleven van de gemiddelde Amerikaan te zien. Maar is dit allemaal wel zo in het echt? Je kan het zelf meemaken met verschillende uitwisselingsprogramma’s! Via verschillende programma's die internationaal erkend zijn kun je een halfjaar of een jaar op uitwisseling. Bij deze worden er twee verschillende organisaties besproken om een indruk te krijgen van deze organisaties.
  • EF (Education First)
  • AFS

EF, Education First

Organisatie

EF is een internationale organisatie waarbij jonge volwassenen die net klaar zijn met school zich aan kunnen melden voor een uitwisselingsprogramma. EF biedt talenprogramma’s, internationale studiejaren, een jaar high school in verschillende landen en een opleiding van 1-3 jaar bij de EF International Academy.

Semester of jaar High School volgen (14-18 jaar)

EF biedt verschillende reizen aan naar verschillende landen. Reizen naar alle belangrijke landen op alle continenten, behalve Afrika. Waarvan het programma in de USA het bekendste beeld heeft bij iedereen.

Begeleiding van EF

EF zorgt voor een soepel verloop van je verblijf. Zo krijg je bezoek van iemand die een persoonlijke ontmoeting op prijs stelt om zo jou en je ouders te ontmoeten. Je krijgt e-mails, boeken en brieven die je voorbereiden op één van de belangrijkste jaren uit je leven. In het land van verblijf is het mogelijk om 24-uur per dag contact te maken met een EF-medewerker als je ergens hulp bij nodig hebt. Bij aankomst terug in Nederland is het mogelijk om nog een bijeenkomst bij te wonen om jouw persoonlijke verhaal te vertellen.

Kosten High School USA EF

Een semester naar de USA kost €6.495 en een heel schooljaar kost €6.795, hierbij zijn de vlucht, vervoer, inschrijving en benodigdheden voor school en nog vele extra's bij inbegrepen. Voor alle informatie over wat er is inbegrepen bezoek de website van EF.

AFS

Organisatie

AFS is een niet-commerciële organisatie, het gaat om de kwaliteit van de reizen die hun deelnemers hebben. Daarnaast is het een organisatie die is opgericht in 1947 om mensen vanaf 15-jaar een interculturele reis aan te bieden, dat maakt AFS de oudste in Nederland.

Semester of jaar High School volgen (15-18,5 jaar)

Net zoals bij EF kun je zowel een semester volgen als een heel schooljaar. Ook vanuit AFS worden reizen aangeboden naar landen over de hele wereld. Terwijl je een schooljaar volgt in 'The States' krijg je onderdak bij vrijwillige ouders die jou in hun huis willen opnemen gedurende dat jaar.

Begeleiding AFS

Als je hebt besloten je in te schrijven voor het uitwisselingsprogramma van AFS krijg je te maken met de procedures. Het begint met een informatiedag waar je naar verhalen kan luisteren van mensen die al zijn geweest. Zodat je al een beetje een indruk krijgt van wat je staat te wachten. Bij aankomst in het land van bestemming ontmoet je direct je gastouders. Aan het eind van je fantastische jaar komt iedereen bijeen op het End of Stay kamp, oftewel het eindkamp. Na aankomst in Nederland kan je naar een dag waar je jouw verhaal kunt vertellen en informatie kunt uitwisselen. Ook bij AFS kan je gedurende je verblijf 24-uur per dag bellen.

Kosten High School USA AFS

Je kan bij AFS voor een jaar naar de Verenigde Staten van Amerika voor €6995. Bij deze prijs zijn de vluchten, bijeenkomsten, begeleiding, inschrijvingsgeld school, benodigdheden voor school en onderdak bij gastouders. Voor een overzicht van alles wat is inbegrepen,bezoek de website van AFS.
© 2010 - 2020 Mrearl, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • www.afs.nl www.ef.com

Reageer op het artikel "Jaar naar Amerika"

Infoteur: Mrearl
Gepubliceerd: Juli 2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!