InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > De mooiste stranden rond Setúbal

De mooiste stranden rond Setúbal

De mooiste stranden rond Setúbal Setúbal is een schiereiland in Portugal en ligt onder Lissabon aan de zuidoever van de Taag en ten noorden van het gebied wat ook wel de Costa Azul (Blauwe Kust) wordt genoemd. De grootste stad op dit schiereiland is Setúbal en deze ligt op de noordoever van het estuarium van de rivier de Sado. Het Setúbal is een prachtige vakantiebestemming met in de omgeving fantastische stranden en bezienswaardigheden. Hieronder vindt men een beschrijving van de mooiste stranden in de buurt van Setúbal

Setúbal

Op de eerste plaats is Setúbal zelf een leuke stad. Het is de vierde grote stad van Portugal en heeft na Lissabon en Porto de grootste haven van het land. Een leuke wetenswaardigheid is, dat de bekende Portugese voetbaltrainer José Mourinho afkomstig is uit deze stad. Vanuit Setúbal worden boottochten georganiseerd, waarbij de kans groot is dat men dolfijnen tegenkomt. Verder zijn er in de stad verschillende bezienswaardigheden, zoals het kasteel São Filipe, de kerk van Jezus (Igreja de Jesus), enkele museums en een kunstgalerie. En zoals een havenstad betaamt, zijn er uitstekende visrestaurants. De mooiste stranden in de buurt van Setúbal vindt men in Figueirinha, Galapos en Portinho da Arrábida.

Costa da Caparica

Dit prachtige zandstrand is wel 8 kilometer lang en ligt op de westkust van het schiereiland Setúbal. Het is de ideale plek voor surfers en is dan ook een bekende plek onder de kenners. Er gaat een trein langs alle stranden. Voor veel inwoners van Lissabon is dit een populaire bestemming in de weekenden om te ontsnappen aan de drukte van de stad. Men kan de stranden vanuit Lissabon bereiken door de Taag over te steken via de Ponte 25 de Abril, een replica van de bekende brug uit San Francisco. Maar men kan ook de veerboot nemen. Langs de stranden liggen vele mooie hotels, restaurantjes, cafés en winkeltjes. Het is de ideale bestemming voor een heerlijke strandvakantie.

Sesimbra

Ongeveer 30 kilometer ten zuidwesten van de stad Setúbal ligt de badplaats Sesimbra. Een zeer mooie thuisbasis voor een vakantie vol zon, zee, strand, natuur en interessante bezienswaardigheden. Het stadje was voorheen een rustig vissersdorpje, maar tegenwoordig is het vooral in de zomertijd een bruisend vakantie-oord. Er worden veel activiteiten georganiseerd als, boottochten op zee, duikcursussen en wandelingen. Ook kan men vanuit Sesimbra een uitstapje maken naar Cabo Espichel, waar dinosaurussen zouden hebben geleefd. Tussen Sesimbra en Setúbal ligt het indrukwekkende natuurpark Parque Natural da Arrábida.

Troia

Troia is een schiereiland en een heus vakantie-eiland met mooie hotels. Vanuit Setúbal vertrekt zeer regelmatig een ferryboot naar de prachtige uitgestrekte stranden van dit gebied. Het strand Praia de Troia Mar is een aanrader. Tegenover het strand aan de andere kant van het water, kijkt men uit op het natuurpark Serra da Arrábida. Op de stranden worden verschillende activiteiten georganiseerd. Men kan er surf -of zeillessen volgen en de stranden zijn ideaal om strandvolley of strandrugby te spelen. De zee is over het algemeen redelijk kalm en nodigt uit voor een frisse duik.

Setúbal is een prachtige vakantiebestemming, niet alleen om te genieten van zon, zee en strand, maar ook vanwege de prachtige natuur, de vele bezienswaardigheden, de activiteiten die men kan ondernemen en de gastronomie.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De mooiste stranden rond Setúbal"

Infoteur: Faffie
Gepubliceerd: 14-07-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!