De rommelmarkt in Engeland

Als je van rommelmarkten houdt dan is Engeland the place to go. In Nederland worden rommelmarkten vaak door instellingen georganiseerd. Kerken, scholen, buurthuizen zijn allen wel bekend met het verkopen van 2de hands spullen. Hierdoor hoopt men de kas te spekken en zo extra onderhoud te kunnen verrichten of een uitje voor de bejaarde bewoners. In Engeland gaat dat anders.

Hoe is de Carboot sale georganiseerd

De Engelse Carboot sale is de tegenhanger van de Nederlandse rommelmarkt. Vertaald betekent het: kofferbak verkoop.
Op een groot stuk weiland maakt men een stuk vrij voor de auto's om te parkeren en een stuk voor de particulieren om hun spullen te verkopen. Als het geregend heeft zijn dit soort weilanden nog wel eens moeilijk bereikbaar. Dus een vieze auto is geen uitzondering. Vaak beginnen ze rond een uur of 6:00-7:00. Dus voor koper en verkoper betekent dat, dat uitslapen in het weekend er niet bij is.

De Carboot sale verkopers

Particulieren kunnen een plekje huren voor een paar Engelse ponden. Vaak nemen ze dan een behangtafel of opklaptafel mee om hun 2de hands waren op uit te stallen. Voor de gemiddelde Engelsman is een regenbui geen reden om niet te gaan staan met de spullen.

De Carboot sale kopers

Als koper kun je het hele weekend zoet zijn met het afstruinen van de Carboot sales. Dus vroeg op om de goede koopjes te hebben is een must. Vaak is op borden aangegeven waar je heen moet. Bij de ingang aangekomen moet je vaak een klein bedrag entree betalen. Je rijdt met je auto richting het parkeergedeelte van het weiland om vervolgens richting de koopjes te rennen. Let op: Doe laarsen aan want het gras kan nog erg nat zijn van het ochtenddauw. Na uren 2de hands dingen bekeken te hebben kun je heerlijk genieten van een hotdog. En als je vroeg bent weet ik zeker dat je een paar mooie koopjes kunt vinden. Let wel even op: 1 Engelse Pond is niet gelijk aan 1 Euro.

Waar zijn ze te vinden

Vaak weet de locale bevolking wel waar de reguliere Carboot sales plaatsvinden. Daarnaast is het raadzaam om de lokale krant te kopen. Daarin is een speciale rubriek: Carboot Sale opgenomen. En dan is het soms erg zoeken tussen alle smalle weggetjes naar de ingang van de rommelmarkt.

Veel plezier met lekker rommelen in Engeland.
© 2008 - 2020 Booijen, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De rommelmarkt in Engeland"

Reactie

Daelemans Bernadette, 03-06-2013 10:31 #1
Ik hou van rommelmarkten. Waar kan ik data en plaatsen in Engeland vinden van rommelmarkten? Reactie infoteur, 18-06-2013
Hoi Bernadette,

Het beste kun je online kijken. Bijvoorbeeld bij: http://www.carbootjunction.com/

Groet,
Bianca

Infoteur: Booijen
Gepubliceerd: Juni 2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Reacties: 1
Schrijf mee!